Množství penalizací je směšné

Petr Hlawiczka, 14. října 2008, 15:25 Google+

Další bývalý jezdec formule 1 se vyjadřuje k množství udělených penalizací komisaři FIA tento rok.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Stevenson - Gascoyne

Stevenson - Gascoyne | foto: Spyker F1

Sdílejte článek

"Za celých 20 let mého působení ve formuli 1 jako jezdec i divák jsem ještě neviděl tolik udělených penalizací v jedné sezóně," říká bývalý jezdec Mark Blundell, který nyní pracuje pro britskou televizi. V posledním závodě v Japonsku dostali penalizace za incidenty na trati Lewis Hamilton, Felipe Massa i Sebastien Bourdais.

Obzvlášť poslední jmenovaná penalizace vzbudila rozruch, protože se jednalo o normální závodní incident. Bourdaisovi bylo přičteno 25 vteřin k jeho výslednému času, čímž komisaři darovali další bod Felipemu Massovi z Ferrari. Tato penalizace jde proti rozhodnutí instrukcí od samotného ředitele závodu Charlieho Whitinga - že jezdec opouštějící boxy má přednost před těmi, kteří jsou na trati. Aby ke kolizím nedocházelo, je tam i čára oddělující výjezd z boxů, kterou jezdec při výjezdu nesmí přejíždět. Jakmile je vůz už dále na trati, musí ho dojíždějící vůz respektovat stejně jako kteréhokoliv jiného soupeře před ním.

"Politická korektnost je šílená. Nehledí se na jednu důležitou věc: tihle kluci závodí naplno. K takovým věcem dochází při rychlostech přesahujících 300 km/hod," říká 42-lety Blundell.

"Chápu zájem o bezpečnost, ale tohle už je směšné. Můžeme si rovnou vykopat cesty kolem každého okruhu, dát na ně 2 auta vedle sebe jako na autodráze a nechat je někým řídit z boxů. Vedení ztrácí půdu pod nohama. V případě Bourdaise šlo o běžnou závodní nehodu, penalizace byla směšná."
Vytisknout

Diskuze: Množství penalizací je směšné

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

Oscar Piastri vyhrál podivný trénink v Suzuce

První trénink přerušen po nehodě, v druhém se víc stálo než jezdilo. Vyhrál ho Piastri

  • Pátek

    • Trénink ()
    • Kvalifikace ()
  • Sobota

    • Trénink ()
    • Závod ()
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Barrichello - Fry

Zamieri Barrichello do IndyCar?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

  2. McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud