Williams a Red Bull majú protichodné názory

Marcel Letko, 10. srpna 2008, 12:15 Google+

Pre Williams nepredstavuje investovanie do systému KERS žiaden výraznejší problém. Hoci technológia nepatrí k najlacnejším, Adam Parr, výkonný riaditeľ stajne z Growe sa domnieva, že s jej financovaním jednotlivé tímy ťažkosti mať nebudú.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Head - Rosberg N.

Head - Rosberg N. | foto: Williams F1 Team

Sdílejte článek

KERS /Kinetic Energy Recovery System alebo systém obnovy energie/ je horúcu témou súčasnosti a to nielen z hľadiska finančného ale i bezpečnostného. Stále sa prešetruje nepríjemná udalosť v boxoch BMW, kde jeden z mechanikov obsluhujúci monopost vybavený novou technológiou, utrpel elektrický šok.

Práve preto je potrebné, aby technológia prešla dôkladným vývojom, počas ktorého sa špecifikujú základné nedostatky a následne sa popracuje na ich odstránení. Samozrejme k tomu všetkému sú potrebné i financie.

"Jedinou zmenou, ktorá ovplyvní výdavky pre rok 2009, je zavedenie KERS," podotkol Adam Parr. "Nerobí mi problém povedať, že rozpočet, ktorý máme pre KERS pripravený, tvorí v podstate len 10% z celkového rozpočtu, stanoveného pre oblasť aerodynamiky a konštrukčných prvkov. Nejde teda o obrovské množstvo peňazí. Práve naopak, tie finančné zdroje budeme považovať ako skvelú investíciu do budúcnosti."

Spoločne s BMW, Hondou a McLarenom, Williams patril k tímom, ktoré odklad zavedenia technológie KERS odmietli. Téma bola prediskutovaná počas nedávneho stretnutia predstaviteľlov desiatich stajní na maďarskom Hungaroringu. Napriek tomu, že viacerým sa myšlienka pozdržania pozdávala, podľa posledných správ bude systém od budúcej sezóny predsa len zavedený.

Negatívne reakcie zaznievali hlavne z tábora Dietricha Mateschitza, kde nedávno bojovali s problémom v tovármi v Milton Keynes. Príčinou ťažkostí bol práve systém obnovy energie. Christian Horner, šéf tímu Red Bull Racing ma na KERS absolútne opačný pohľad ako Adam Parr.

"Pre nás je KERS len jednou z regulácii, teda niečím, čo musíme nevyhnutne pripraviť. Systém je extrémne nákladný a keďže my sme nezávislým tímom, nedisponujeme takými zdrojmi ako tí, ktorých podporujú výrobcovia," uviedol Horner.   

Vytisknout

Diskuze: Williams a Red Bull majú protichodné názory

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

1960 Belgie: Dvě zranění, dvě úmrtí - anotační foto

1960 Belgie: Dvě zranění, dvě úmrtí

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud