Renault má dilema, na který vůz se zaměřit

Jaroslav Vehrle, 30. května 2008, 08:18 Google+

Tým Renault zvažuje rozdělení zdrojů mezi vylepšování letošního vozu a urychlený vývoj vozu pro příští rok. S příchodem radikálních technických změn pro další sezónu F1, se některé týmy rozhodly, že jejich hlavní soustředění by mělo být raději na nový vůz pro sezonu 2009.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Renault

Renault | foto: Lotus F1 Team

Sdílejte článek

Pro tým Renault, který bojuje o slušnou pozici v Poháru konstruktérů, je takové rozhodnutí nelehké. Technický ředitel Pat Symonds řekl v oficiálním prohlášení: „Je to vždy těžké a stupeň obtížnosti závisí na dvou hlavních faktorech. Jeden je, kde se zrovna nacházíte v mistrovství světa a čeho  chcete dosáhnout.“ Je přesvědčen o tom, že přední tým s velmi solidním letošním vozem, který ale nemá ambice na boj o titul, může zaměřit svoji pozornost na příští sezonu a postavit špičkový vůz. Ale v případě Renaultu je situace jiná, vůz není na takové úrovni, aby bez průběžného vývoje zůstal ve vyrovnaném středu pole konkurenceschopným.

„Není nic špatného na udržování vývoje, pokud je uplatnitelný pro vůz v další sezóně, ale bohužel tentokrát je množství věcí použitelných pro příští rok zanedbatelně nízké. Bude totiž mnoho změn jako kompletně odlišná aerodynamická pravidla, KERS systém, hladké pneumatiky a plno dalších věcí, které vytváří úplně jiné auto. To vše znamená, že je velmi důležité na tom co nejdříve začít pracovat. To je pro nás velmi složitá situace. Jsme velký tým, ale ne dosti na to, abychom mohli mít dva velké projekty, jako třeba Honda, která tlačí značné úsilí do vývoje vozu pro příští rok.“

Ačkoliv se Renault v současné době dělí s Toyotou o šesté místo v Poháru konstruktérů, Symonds věří, že neustálý vývoj přinese pozitivní výsledky.

„Odjížděli jsme z Austrálie s vědomím, že nemáme auto, které by bylo podle našich představ, ale věděli jsme co máme zlepšovat. Všechny věci pro zlepšení, které jsme již použili ve Španělsku, přinesly posun vpřed, a to jsme zdaleka nestihli vše co máme v záloze, tudíž si stále hodně věříme.“

Vytisknout

Diskuze: Renault má dilema, na který vůz se zaměřit

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Kubica, Robert

Kubica z Kanady strach nemá

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud