Důvěryhodnost je odvislá od míry věrohodnosti italských médií, podle kterých současný šéf Lancie Olivier Francois plánuje agresivní reklamní expanzi, kterou má podpořit aktivita ve formuli 1. Francois plánuje ztrojnásobit roční prodeje a expanzi na trhy mimo Itálie, vždyť 80% vyrobených Lancií se prodá na apeninském poloostrově. Základem mají být nové modely, výborná kvalita a zlepšená práce prodejců.
Hlavní postavou reklamních spotů má být italská zpěvačka Carla Bruni, nová manželka francouzského prezidenta Sarkozyho. Francois pracoval v minulosti pro Peugeot a Citroen a zná se velmi dobře s bývalým šéfem Scuderie Ferrari Jeanem Todtem, jenž předtím vedl úspěšně Peugeot nejen v rally, ale i mistrovství sportovních prototypů. Tovární tým Lancie v F1 by měl vzniknout koupí Toro Rosso a v jeho čele by mohl stanout Todt junior, Nicolas.
Zajímavostí je v této věci především skutečnost, že je Lancia vlastněná Fiatem stejně jako Ferrari. Pokud by se systém zákaznických šasi v F1 skutečně rozběhl, vstup Lancie by byl pochopitelný, nicméně i nadále platí nutnost stavět vlastní šasi. Tato skutečnost proto hovoří spíše pro nadsázku, než reálnou možnost. Ale na stranu druhou jsou mezi Faenzou a Maranellem v současné době úzké vztahy, neboť jsou vozy Toro Rosso poháněny motory Ferrari.
Lancia byla založena bývalým závodníkem Fiatu Vincenzem Lanciou v roce 1906, jenž se soustředil na stavbu luxusních a sportovních vozů. V roce 1937 však zemřel a automobilku vedl jeho syn Gianni. Se vzrůstající italskou ekonomikou po II. světové válce se rozhodl pro vstup do formule 1. Angažoval konstruktéra z Alfy Romeo Vittoria Jana a slavné piloty Ascariho a Villoresiho. Model Lancia D50 byl v mnohém krok před konkurencí, ale než stačili odstranit počáteční problémy, ekonomické potíže a smrt Ascariho donutily závodní stáj uzavřít a vozy koupil Enzo Ferrari, který s nimi vyhrál v roce 1956 pět ze sedmi závodů Grand Prix a úspěšná mise pokračovala i v dalším roce.
Největšího úspěchu však dosáhla Lancia v rally s modely Stratos a především Delta pod vedením Cesare Fioria, jehož soukromý tým HF Squadra Corse se stal v roce 1969 sportovním oddělením Lancie, která se toho roku stala součástí koncernu Fiat. V roce 1980 byla Lancia spojována s přípravou turbomotoru pro stáj F1 Toleman, ale z projektu sešlo a raději se soustředila na přípravu jedinečné Delty, se kterou získali ve WRC tři tituly mezi jezdci a šest v hodnocení konstruktérů.