Poslední testy ve španělské Barceloně nedopadly pro Hondu RA108 vůbec dobře. Monopost je sice spolehlivý, ale pomalý. Ztráta dvou sekund na kolo proti nejrychlejším je vskutku velká. Obecně přitom platí, že kdo neuspěje v Barceloně, neuspěje ani na žádném jiném okruhu, neboť španělská závodní dráha údajně simuluje charakteristiky výrazné většiny okruhů kalendáře.
Šéfinženýr Steve Clark přiznal, že nový vůz trpí nedostatkem přilnavosti v souvislosti s novou jednotnou elektronickou řídící jednotkou. „Čeká nás mnoho práce v oblasti nastavení, vůz je proti svému předchůdci radikálnější. Dlouhé jízdy byly konstantní, ale časy na jedno kolo musíme výrazně zlepšit.“
Oba závodní jezdci Button s Barrichellem jsou zatím trpěliví a shodli se na tom, že se stále ještě jedná o nové auto. „Z hlediska nastavení začínáme od nuly, na vodě to ale bylo i bez kontroly prokluzu dobré,“ uvedl Brit. „Z hlediska rychlosti potenciál máme, jen ho musíme ještě najít,“ dodal Brazilec.