Theissen myslí aj na mladých pilotov

Marcel Letko, 11. září 2007, 08:03 Google+

Keď si predstavíme aký bol asi vekový priemer pilotov, ktorý sa objavili na otváracích pretekoch MS F1 v Silverstone počas ročníka 1950, môžeme sa len pousmiať. Kým v "starých" časoch si mohli zajazdiť aj päťdesiatroční páni, trend posledných rokov je orientovaný skôr na mladšiu generáciu pilotov.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Theissen, Mario

Theissen, Mario | foto: BMW Motorsport

Sdílejte článek

Prirodzene, neskúsenosť môže priniesť aj riziká, ale nemusí to byť vždy tak. Pekným príkladom je Kimi Räikkonen, ktorý musel pred šiestymi rokmi bojovať o superlicenciu a bol pod drobnohľadom Maxa Mosleyho. Samozrejme, Fín v skúške obstál a v súčasnosti má v zbierke dva tituly vicemajstra.

Na mladších pilotov myslí aj Dr. Mario Theissen. Riaditeľ tímu BMW Sauber dal príležitosť mladému Sebastianovi Vettelovi, ktorý okamžite prekvapil a zabezpečil tímu majstrovský bod.

Theissen je presvedčený, že mladí, nádejní pretekári by mali dostať väčší priestor pre sebarealizáciu, aby nadobudli potrebné skúsenosti. Nemec upozorňuje najmä na určité limitácie, či už počas testov alebo samotného pretekárskeho víkendu. Pri privátnych testoch môže mať tím k dispozícii iba jeden monopost a v rámci súťažného víkendu dostáva náhradný pilot príležitosť iba počas piatku, a stajne zväčša túto možnosť ani nevyužívajú.

"Bol načrtnutý a prijatý návrh, aby mladí piloti dostali šancu odjazdiť určité množstvo testovacích kilometrov a nadobudli tak prvotné skúsenosti s "efjednotkou."  vysvetľuje Theissen.

 Jediné, čo ešte ostáva doriešiť, je presná definícia významu slova "mladý pilot", resp. či pôjde napríklad o absolútneho novica, ktorý má veľmi málo skúseností s formulovými súťažami...

Vytisknout

Diskuze: Theissen myslí aj na mladých pilotov

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Massa - Hamilton

Všetko po starom?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud