B-specifikace Spykeru, v čem je rozdíl?

Pavel Stavebník, 4. září 2007, 10:59 Google+

Původní Spyker F8-VII Ferrari je minulostí, tým sídlící v Silverstone připravil pro nadcházející závod v Itálii kompletně přepracovaný vůz specifikace B. Technický ředitel Mike Gascoyne netají optimismus. Jsou ambice opodstatněné? A z čeho pramení?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Spyker

Spyker | foto: Spyker F1

Sdílejte článek

Renomovaný Gascoyne přiznal, že kompletní přestavba vozu uprostřed sezony není pro žádný tým snadným krokem, ani pro špičkový, natož pro Spyker. Zvolený krok byl však nezbytný proto, aby se novinky a zlepšení vůbec mohly projevit. Kromě monokoku a nosu vozu je vše nové nebo modifikované. Radikálních změn doznaly jak mechanické systémy, tak aerodynamika. Některé věci jsou konstruovány tak, že půjde už o test pro sezónu nadcházející.

Z mechanických systémů doznala změny zadní náprava. Dosavadní tlumiče rotační nahradily tlumiče lineární, převodovka je navržena už podle předpisů pro rok 2008, kdy musí vydržet minimálně čtyři závody. Optimalizována byla i poloha motoru a systém chlazení.

V oblasti aerodynamiky byly úpravy také zásadní, přední a zadní spoiler, podlaha, bočnice, prvky usměrňující proudění vzduchu kolem vozu i zadní difuzér. Tým koupil starší aerodynamický tunel od Hondy v Brackley a Gascoyne ocenil jeho výhody. V plánu je dokonce 24hodinový provoz, aby se vývojový program dostatečně zrychlil.

„Pro každý ze zbývajících závodů sezony budeme mít něco nového. Po skončení sezony 2007 se ihned rozběhne práce na testech dílů pro vůz na sezonu 2008.“

A jaké jsou úvodem zmiňované cíle stáje, která měla až dosud v letošní sezoně předplaceny poslední místa startovního roštu? „Určitě chceme zrychlit a chtěli bychom bojovat ve středu pole. Auto ale musíme teprve začít ladit, přesto od nás můžete čekat zlepšení konkurenceschopnosti.“

 

Vytisknout

Diskuze: B-specifikace Spykeru, v čem je rozdíl?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Whitmarsh, Martin

Haug : Monza je vždy náročnou skúškou

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

  5. GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud