Výrazně přepracovaný letošní monopost označovaný jako B specifikace byl v Istanbulu připraven pro oba jezdce, bohužel k jeho nasazení nedošlo. Vůz neprošel přísnými bezpečnostními testy Mezinárodní automobilové federace.
Colin Kolles reagoval okamžitě a výpověď na stole čekala šéfkonstruktéra stáje Johna McQuilliama, jenž pracoval pro stáj ze Silverstone od roku 1991. Formule 1 je však komplexním sportem a i na tuto situaci je potřeba pohlížet v širších souvislostech.
Špatně odvedená práce je nesporně důvodem k propuštění, ale sám Spyker po neúspěšných testech uvedl, že šlo s největší pravděpodobností jen o vadu materiálu. Promptní výpověď však více než s neúspěšnými testy možná souvisí s restrukturalizací technického zázemí, kterou má na starosti technický ředitel Mike Gascoyne.
Red Bull Racing totiž nepřímo potvrdil, že jejich technický ředitel Mark Smith téměř jistě přestupuje do Spykeru. Brit již v minulosti velmi úzce s Gascoynem spolupracoval a k přestupu je potřeba kromě peněz i vhodná židle...