Inženýři mluví o snížení výkonu motorů F1

ar1, 19. července 2003, 11:36 Google+

Je potvrzeno z oficiálních zdrojů týmů, že výrobci motorů pro F1, včera diskutovali o možném snížení potenciální kapacity motorů na 2,5 litrů.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

Technický ředitel Williamsu Patrick Head řekl:“Včera proběhlo setkání s dodavateli motorů a Technical Working Group, kde bylo potvrzeno, že případné snížení kapacity motorů proběhne plynule. Bylo navrhnuto, aby byl výkon motoru snížen“.

Headův protějšek z Ferrari Ross Brown k tomu dodal:“Myslím, že by bylo dobré snížit výkony motorů. Když jsme začínali s Formulí 1, motory měly 700 – 750 koní, dnes je tato hodnota na úrovni 900 koní. Zatím se tato hodnota ustálila, ale od roku 2007 se může vyšplhat do rozmezí 950 – 1000 koní“

“Je potřeba o tom uvažovat velmi vážně. Pro nás by bylo logické snížit počet válců o dva, tím bychom dosáhly kapacitu 2,4 litrů, tedy s V8. Někteří výrobci ale stále trvají na výrobě V10 tek. Menší kapacita u V10 by byla nákladnější a zcela nová technika. Ale taková jsou fakta, která budou redukovat výkon motoru F1“.

Technický ředitel Renaultu Mike Gascoyne, řekl k novému pravidlu o jednom motoru na celý víkend, které vejde v platnost od nové sezony 2004: “Nemyslím, že uvidíme velké tredukce výkonu motoru, díky tomuto pravidlu. Protože nakonec toto pravidlo nejvíce padne na podvozek. Rozumné by bylo opravdu uvažovat o zásadní změně v motoru.“

Martin Whitmarsh z McLarenu to komentoval takto:“Concordská smlouva garantuje stabilitu, někdo je ovšem neochotný přistoupit ke změně. Mercedes doposud nebyl zajedno s tímto názorem změny, ale v poslední době tento svůj názor pravděpodobně změní.“
Vytisknout

Diskuze: Inženýři mluví o snížení výkonu motorů F1

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Flavio Briatore chce kratší závodní víkendy - anotační foto

Flavio Briatore chce kratší závodní víkendy

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud