Inženýři mluví o snížení výkonu motorů F1

ar1, 19. července 2003, 11:36 Google+

Je potvrzeno z oficiálních zdrojů týmů, že výrobci motorů pro F1, včera diskutovali o možném snížení potenciální kapacity motorů na 2,5 litrů.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

Technický ředitel Williamsu Patrick Head řekl:“Včera proběhlo setkání s dodavateli motorů a Technical Working Group, kde bylo potvrzeno, že případné snížení kapacity motorů proběhne plynule. Bylo navrhnuto, aby byl výkon motoru snížen“.

Headův protějšek z Ferrari Ross Brown k tomu dodal:“Myslím, že by bylo dobré snížit výkony motorů. Když jsme začínali s Formulí 1, motory měly 700 – 750 koní, dnes je tato hodnota na úrovni 900 koní. Zatím se tato hodnota ustálila, ale od roku 2007 se může vyšplhat do rozmezí 950 – 1000 koní“

“Je potřeba o tom uvažovat velmi vážně. Pro nás by bylo logické snížit počet válců o dva, tím bychom dosáhly kapacitu 2,4 litrů, tedy s V8. Někteří výrobci ale stále trvají na výrobě V10 tek. Menší kapacita u V10 by byla nákladnější a zcela nová technika. Ale taková jsou fakta, která budou redukovat výkon motoru F1“.

Technický ředitel Renaultu Mike Gascoyne, řekl k novému pravidlu o jednom motoru na celý víkend, které vejde v platnost od nové sezony 2004: “Nemyslím, že uvidíme velké tredukce výkonu motoru, díky tomuto pravidlu. Protože nakonec toto pravidlo nejvíce padne na podvozek. Rozumné by bylo opravdu uvažovat o zásadní změně v motoru.“

Martin Whitmarsh z McLarenu to komentoval takto:“Concordská smlouva garantuje stabilitu, někdo je ovšem neochotný přistoupit ke změně. Mercedes doposud nebyl zajedno s tímto názorem změny, ale v poslední době tento svůj názor pravděpodobně změní.“
Vytisknout

Diskuze: Inženýři mluví o snížení výkonu motorů F1

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Flavio Briatore chce kratší závodní víkendy - anotační foto

Flavio Briatore chce kratší závodní víkendy

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

  2. PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

  3. GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

  4. KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

  6. "Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud