Renault: 7 stupňů je nutností

Pavel Stavebník, 29. ledna 2007, 12:12 Google+

Nový monopost Renaultu bude mít i v letošní sezoně sedmistupňovou převodovku, na kterou je technický ředitel Bob Bell velmi hrdý. Při řazení totiž nedochází k přerušení dodávky síly.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Renault

Renault | foto: Renault Sport F1

Sdílejte článek

Renault potvrdil, že letošní monopost R27 je sice novým vozem, ale jedná se o další evoluci jeho úspěšných předchůdců. Konstrukční tým se u přední části šasi i nadále drží tzv. “V-kýlu“, jehož název je odvozen od tvaru průřezu. Podobně zůstal věrný i sedmistupňové převodovce bez ztráty hnací síly.

„Co se týče přední části šasi, existuje více konstrukčních možností, my jsme je zhodnotili a došli k závěru, že pro náš monopost je nejvýhodnější právě V-kýl. Splňuje nejlépe požadavky na aerodynamickou účelnost a integritu jednotlivých prvků a systémů vozu,“ uvedl Bell.

Technický ředitel se pozastavil i u převodovky, která je podle něj svojí technologií skutečně špičkovým zařízením. Pro R26 zvažovali jak šesti, tak sedmirychlostní převodovku. Nakonec bylo rozhodnuto pro sedm rychlostí. „Letos už je situace jiná, sedm rychlostí je pro nás nutností.“

Konstruktéři měli před sezonou 2007 zvládnout jeden nový rébus. FIA omezila vývoj motorů, soustředění se proto zaměřilo na to, jak nejlépe využít potenciálu daného agregátu, a právě s touto problematikou a výkonovou křivkou motoru je pravděpodobně svázána i zmíněná potřeba vyššího počtu rychlostních stupňů.

Vytisknout

Diskuze: Renault: 7 stupňů je nutností

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

1955 Nizozemí: Stříbrná barva opět vítězí - anotační foto

1955 Nizozemí: Stříbrná barva opět vítězí

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud