BMW převzalo před něco více jak rokem švýcarský soukromý tým Sauber a spolu s ním i jeho sídlo v Hinwilu, kde postupně zvyšovalo počet zaměstnanců za cílem vyšší produktivity a přetavení plynoucích finančních zdrojů v přípravu konkurenceschopnějšího monopostu. Expanze se zastavila na 430 zaměstnancích a i stavební práce budou v průběhu tohoto roku dokončeny. BMW tak bude mít dokončenu základnu pro další cestu vzhůru.
OČEKÁVÁNÍ A CÍLE
„V roce 2006 jsme překonali naše cíle, nyní se očekávání přirozeně zvýší, to je trest za úspěch,“ uvedl slavnostní představení vozu šéf týmu Mario Theissen. „Sezona 2007 je druhou a poslední částí naší vývojové fáze. Naším cílem je umístění na pódiu vlastními silami a být připraveni, pokud špičkové týmy zaváhají. Očekávat vítězství pouze vlastním přičiněním je v letošním roce nereálné. Toho chceme dosáhnout v roce 2008 a o rok později máme v plánu bojovat o titul.“
Zatímco se v sídle týmu objevuje stále řada nových pracovníků, jezdci jsou známí. Nick Heidfeld a Robert Kubica budou závodními piloty, Sebastian Vettel je oficiální testovací pilot a náhradník. Čtvrtým jezdcem je další testovací pilot Timo Glock, který již má cenné zkušenosti z F1 v týmu Jordan.
„S naší sestavou jsme velice spokojeni. Nick je náš zkušený muž. Je rychlý a spolehlivý a má zkušenosti jak tým posunovat vpřed. To vše jej dělá nedílnou součástí týmu a referenčním bodem pro další jezdce. Robert již prokázal, že je rychlý a bude získávat větší zkušenosti. Jezdci budou spolupracovat, ale na dráze spolu budou zdravě bojovat o co nejlepší umístění. Co se týče Sebastiana, dáme mu každý pátek příležitost testovat vůz a bude se učit.“
Nick Heidfeld doplnil slova svého šéfa konstatováním, že úspěšné první období týmu je nutno podtrhnout dalšími dobrými výsledky a pokračovat ve správně nastoupené cestě. Varoval však před přílišným očekáváním, neboť loni stáj získala 36 bodů, přitom Honda před nimi 86 bodů, což byla podle Heidfelda jiná třída.
Robert Kubica získal podle svých slov mnoho cenných zkušeností v loňském roce, které chce zužitkovat a získat další cenné poznatky. Jako velký zážitek označil své třetí místo při GP Itálie a dodal, že to bylo tak fascinující, že chce podobné pocity zažívat ještě mnohokrát."
Sebastian Vettel si dal za cíl maximální seznámení se s vozem a týmem, neboť jen tak bude moci být stáji opravdu ku prospěchu. Slíbil pracovat pro Nicka i Roberta jak jen to bude umět.
VEDOUCÍ OSOBNOSTI TÝMU
Mario Theissen | šéf týmu |
Willy Rampf | technický ředitel |
Markus Duesmann | šéf oddělení motorů |
Jörg Zander | šéfkonstruktér |
Willem Toet | šéfaerodynamik |
Beat Zehnder | manažer týmu |
PODROBNOSTI O BMW SAUBER F1.06
BMW Sauber F1.07 je prvním monopostem konstruovaným pod dohledem lidí od BMW od samého začátku, koncepce loňského úspěšného F1.06 byla navržena ještě pod hlavičkou Sauberu. Práce na novém voze začaly o něco později než u konkurence, a to v dubnu 2006 a šlo o velmi úzkou spolupráci mezi konstrukčním oddělením pro podvozek v Hinwilu a motorárnou přímo v Mnichově, kde se však řešily i systémy elektronické a samozřejmě převodovka. Technický ředitel Rampf vysvětlil, že prioritou bylo pracovat společně na vzniklých problémech a společně postupovat ruku v ruce k dobře fungujícímu celku.
„Vůz bude díky jiným pneumatikách podstatně méně držet v zatáčkách, cílem bylo zkonstruovat ho tak, aby se dalo předvídat jeho chování dopředu a dobře se ovládal. Je jasné, že bude nutno nahradit ztrátu přilnavosti větším přítlakem.“ Podle Rampfa se ještě zvýšil už tak rozhodující vliv aerodynamiky, proto byl provoz v aerodynamickém tunelu zvýšen až na nepřetržitý třísměnný provoz.
Monopost F1.07 má nově konstruovaný nos a přední křídlo, aby lépe fungovalo obtékání předních pneumatik a aerodynamika napomáhala snadnému zatáčení vozu při dostatečném přítlaku. I u BMW byl nos umístěn výše, aby mohl vzduch pod vozem lépe proudit a potenciál difuzéru vynikl na maximum. Také chladící systém byl přepracovaný, počítá se s tím, že budou motory vyžadovat ještě větší výkon chladičů, což bylo při konstrukci zohledněno.
Zadní část byla u BMW podobně jako u Ferrari F2007 zúžena za účelem lepšího proudění vzduchu k zadnímu spoileru. Místo uvolnila kompaktnější převodovka, úprava prvků hydraulického systému a přepracované zavěšení kol. Vyústění výfuku bylo také kompletně přepracováno. V důsledku nových předpisů pro zajištění větší bezpečnosti jezdců byly vyztuženy přední i zadní část vozu a boky kokpitu. Konstruktéři se snažili redukovat co nejvíce váhu vozu masivním používáním uhlíkových vláken, přičemž v některých případech jsou prvky tvořeny až ze šedesáti vrstev pro zajištění dostatečné pevnosti. „Čím více budeme muset dovažovat tím lépe, neboť si budeme moci umístit zátěž podle poznatků z testů o chování vozu a pneumatik,“ dodal Švýcar.
Kokpit jezdce byl šit na míru především Polákovi Kubicovi, jenž si se svými 184 centimetry nemohl ve starém voze uložit sedačku tak, jak by chtěl. Mnoho práce bylo vykonáno i na elektronických systémech v souvislosti s přenosem výkonu na pneumatiky. Rampfovým osobním cílem je s tímto monopostem výrazně redukovat ztrátu na přední týmy startovního pole.
TECHNICKÉ PARAMETRE
Šasi
Monokok: uhlíkové vlákna
Zavesenie: vrchné a spodné rameno na prednej a zadnej náprave, ovládané skrutným mechanizmom za pomoci pružín a tlmičov schovaných pod kapotou (Sachs Race Engineering)
Brzdy: šesť piestne hmatadlo (Brembo), uhlíkový disk a doštičky (Brembo, Carbone Industrie)
Prevodovka: 7-rýchlostná s rýchlym radením, s pozdĺžnou montážou, uhlíková spojka (AP)
Elektronika šasi: BMW
Volant: BMW Sauber F1 Tím
Pneumatiky: Bridgestone Potenza
Disky: OZ
Dĺžka: 4580 mm
Šírka: 1800 mm
Výška: 1000 mm
Predná stopa: 1470 mm
Zadná stopa: 1410 mm
Vzdialenosť náprav: 3110 mm
Hmotnosť: 605 kg (vrátane jazdca bez paliva)
Motor
Typ: BMW P86/7
Počet valcov: 8
Usporiadanie: 90°
Celkový objem: 2400 cc
Počet ventilov: 32 - pneumatické riadenie
Materiál bloku motora a valcov: hliník
Kľuková hriadeľ: oceľ
Olejový systém: suché mazanie
Riadenie motora: BMW
Zapaľovacie sviečky: NGK
Piesty: hliníkové
Šírka: 555 mm
Výška: 595 mm
Hmotnosť: 95 kg
Foto: BMW Motorsport