Co se skrývá za Häkkinenovým testem?

Pavel Stavebník, 30. listopadu 2006, 13:51 Google+

Mika Häkkinen si užívá obrovského vzrušení a zájmu, které jeho návrat do kokpitu vozu F1 vyvolal. Jak sám ale říká, nejde o zábavu. O co tedy ve skutečnosti jde?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Häkkinen, Mika

Häkkinen, Mika | foto: McLaren

Sdílejte článek

Formule 1 je specifická, co se týče informací od spekulací až po oficiální prohlášení. Obecně se dá říci, že úspěšně něco utajit, je velmi těžký, ne-li nereálný úkol. Spekulace kolem Mikova návratu s McLarenem se objevily chvíli po jeho návštěvě GP Brazílie. Včera Fin potvrdil, že se jeho návrat skutečně začal připravovat právě tehdy.

V těchto souvislostech může mít dnešní test daleko hlubší význam, než mu oficiální místa i jezdec samotný přikládají. „Nejedná se o žádnou reklamní akci, půjde o skutečný test. Chci poznat dnešní vůz a porovnat ho s tím, který jsem pilotoval v roce 2001. Zajímá mne ovládání, brzdy, akcelerace, stabilita v zatáčkách i na obrubnících, pneumatiky a další,“ uvedl Mika Häkkinen.

Podle svých slov se zatím koncentruje plně na DTM, ale užívá si svého návratu do kokpitu F1. Pravdou je, že zatím s Mercedesem smlouvu ke třetí sezoně v DTM nepodepsal. Nechává si tak prostor pro případné celoroční testování pro McLaren a nebo dokonce skutečně zvažuje návrat za volantem některého monopostu startovního pole?

„Bude se auto ovládat snadněji nebo hůře? Budu ještě stále dost rychlý? To jsou otázky, na které si chci zítra odpovědět,“ dodal před svým návratem na dráhu Mika. Ale proč najednou takový zájem o F1, ze které v roce 2001 odešel pro ztrátu motivace. Nepřijel do Barcelony jen tak kroužit po dráze, cílem jeho práce jsou užitečné poznatky, na kterých bude moci tým stavět.

Dost možná tak není dnešní test pouze testem McLarenu MP4-21, ale spíše testem Miky Häkkinena samotného a zda nemá dát dnešní den odpověď na otázku, zda už přece jen není, ač znovu plně motivovaný, na F1 příliš “zkušený“...


Foto: McLaren Mercedes

Vytisknout

Diskuze: Co se skrývá za Häkkinenovým testem?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Klien, Christian

Klien v stredu prvý krát s Hondou

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

  3. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  4. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud