Interview s H. H. Frentzenem

ar1, 22. června 2003, 10:49 Google+

Heinz Harald Frentzen absolvuje při Grand Prix Evropy svůj 150. start ve Formuli 1. Novináři využili této jubilejní události a zeptali se Frentzena na několik otázek:

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

OT: Grand Prix Evropy bude Váš 150. start ve Formuli 1. Cítíte se nějak zvláštně?

HHF: “Jsem velmi poctivý, ne opravdu. Nestarám se o statistiky, zdali se jedná o moje 36. narozeniny nebo 150. Grand Prix. Ačkoli, jedna věc je na tom zvláštní, že se tak stane při domácím závodě, kde mám své fanoušky.

OT: Máte za sebou 10 let ve Formuli 1. Jaké hlavní změny za tuto dobu sledujete?

HHF: “Musím říct, že je to velmi stálé. Myslím vývoj ve všech oblastech. Můžeme být v pozici, kdy jsme schopni překonat rekord kola, přesto stále se FIA snaží vozy omezovat v rychlosti.

OT: Je Vám 36 roků. Patříte mezi ty starší jezdce ve startovním poli. Nepřemýšlíte o odchodu z Formule 1?

HHF: “Ne, nechci odejít. Právě nyní se cítím být srovnávacím měřítkem pro nové jezdce, kteří vstoupili do Formule 1 as myslím si, že jsem tak starý, jak se cítím. Z psychologického hlediska, mne vůbec nevadí, že je mi 36 roků.

OT: Co Vás ještě ve Formuli 1 fascinuje?

HHF: “To, že je to kombinace sportu a technologie, samozřejmě, společně s jezdcem. Jezdec je něco speciálního ve Formuli 1, protože jezdec musí být vždy nejlepší. Musíte dostat auto až k hranici jeho limitu, což je každého jezdce výzva.

OT: Jaká je Vaše nejlepší vzpomínka z posledních 10ti let?

HHF “Dobrých vzpomínek je mnoho. Například, můj vstup do Formule 1 a také můj první úspěch. Tyto vzpomínky mají pro mne velkou cenu a proto musím pokračovat závodit.

OT: A jaké je Vaše největší zklamání?

HHF “Musím přiznat, že to byla sezona 1997. To byla jediná sezona, kdy jsem měl auto, se kterým bylo možné vyhrát titul mistra světa. Ale, bohužel, jak to tak chodí, nebyla pro mne až tak příznivá.

OT: Po smrti Ayrtona Senny jste dostal nabídku z týmu Williams. Tehdy jste dal přednost závodům za stáj Sauber. Nepromarnil jste velkou životní příležitost?

HHF “Tato nabídka přišla ve velmi těžké době. Staly se smrtelné nehody Sennovi a Rolandu Ratzenbergrovi a to bylo velmi smutné. A následně se nebezpečně rozbil Karl Wendlinger v Monaku. V této době, když mi přišla nabídka, jsem byl na jedné straně pyšný a šťastný, ale na druhé straně tam byl Peter Sauber, který mi umožnil vstup do Formule 1. Proto jsem nechal toto rozhodnutí na něm, zda zůstat nebo odejít. A nejlepší na tom je to, že toho vůbec nelituji.

OT: Jste rodičem malé dcery a Vaše žena čeká druhé dítě. To že jste rodič, dává Vám to větší smysl pro bezpečnost tohoto sportu?

HHF “Ne, ještě ne. Možná jednoho dne to přijde. Ale, pro mne to byla velká věc, stát se otcem. Jistě, že mně to změnilo. Když máte dítě, dá vám to jiný pohled na svět. Ale ne v situaci, kdy jsem v autě a jedu plnou rychlostí po okruhu. Nijak jsem se mnou nezměnil, od doby, kdy se Lea narodila. Samozřejmě, snažím se být dobrý otec a chránit svoji rodinu. Nejen automobilový závod je nebezpečný.

OT: Lee jsou tři roky. Uvědomuje si, jak její otec žije?

HHF: “Nevím, ale rozpozná mne v televizi. Nevím, zda si uvědomuje, že je neobvyklé, když tam vidí svého tátu a co vlastně dělám.

OT: Jak na Vás působí peníze a luxus?

HHF “To je vedlejší věc pro úspěšného závodního jezdce. Nemyslím si, že kterýkoli jezdec Formule 1 závodí pro peníze. Za svého mládí jsem jezdil pro zábavu. Vydělat si peníze, to nebyl sporná otázka v mém životě. Naopak. Když usednete do motokáry, první co Vás napadne je, že byste si tímto způsobem mohli vydělat nějaké peníze.

OT: Který z nesplněných snů ve svém životě ještě máte?

HHF “Samozřejmě, že ještě nějaké sny mám. Rád bych, kdybych zažil ještě nějaké dobré okamžiky v týmu Sauber. Také bych rád jel s lodí na cestu kolem světa. To jsou ale věci, které nemůžete, pokud aktivně závodíte, ještě přinejmenším jeden rok
Vytisknout

Diskuze: Interview s H. H. Frentzenem

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Coulthard, David

David Coulthard

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  2. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  3. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  4. Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

  5. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  6. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud