Renomovaný server grandprix.com varuje před zprávami z Holandska, neboť tamní nadšení pro Formuli 1 je obrovské a ne každá informace je založena na skutečnosti. Přesto v tomto případě nabádá brát zprávy vážně.
Holandští finančníci Michael Mol, Peter Jan Rubingh, Roel Kooijman a Joep van den Nieuwenhuizen byli zainteresováni v jednáních s Paulem Stoddartem o koupi jeho Minardi a přestože byli poraženi Dietrichem Mateschitzem a Red Bull, naděje koupě týmu F1 se nevzdali.
Spyker je výrobcem sportovních automobilů pro náročné a bohaté. Jeho kořeny sahají až do roku 1880. O osmnáct let později Jacob a Hendrik Spijkerovi postavili první vůz. Počáteční úspěšný rozvoj zastavila smrt jednoho z bratrů a skomírající firma nakonec v roce 1929 zkrachovala.
Až v roce 1999 ji znovu oživil Victor Müller pod názvem Spyker. Na podzim loňského roku do ni vstoupila arabská společnost Mubadala Development, jež vlastní podíl akcií Ferrari. Vozy Spyker C8 se zúčastňují vytrvalostních závodů.
Vedení Spyker bylo osloveno o stanovisko k informacím o chystané koupi Midlandu společností M-Consortium (Michael Mol + finančníci) a vydalo oficiální komuniké: „Výsledek jednání závisí na řadě podmínek a okolností. Spyker si uvědomuje výhody a bude jednat o vyvstalých možnostech.“
Pokud by k dohodě skutečně došlo, měl by tým v příštím roce vést stále Colin Kolles, ale motory by měl dodávat Cosworth. Pokud bude od roku 2008 možné kupovat šasi jiných týmů, vazba na Mubadala by mohla zajistit spolupráci s Ferrari na pozici druhého podpůrného týmu. Jezdecké složení by pak bylo alespoň z poloviny jasné. Za volantem by opět usedal Holanďan Christijan Albers.
Foto: Midland F1 Racing