Stinná stránka zmrazení vývoje motorů

Daniel Šupa, 17. června 2006, 22:07 Google+

Mezinárodní automobilovou federací (FIA) prosazované zmrazení vývoje motorů může přinést snížení rozpočtů týmu Formule 1, ale také nemusí.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
GP Malajsie (Sepang)

GP Malajsie (Sepang) | foto: Panasonic Toyota Racing

Sdílejte článek

Vývoj hnacích agregátů je nesporně drahou záležitostí. V F1 panuje nyní nebývalá konkurence několika automobilek a soukromého Cosworthu. Každý chce vítězit a bez vývoje a jistých větších či menších prostředků to nepůjde.

Z tohoto pohledu se jeví návrh zmrazení vývoje motorů na určitou dobu ideálním krokem. Na co se však pozapomnělo je to, že mnoho specializovaných odborníků ztratí práci a kromě tohoto nepříznivého aspektu je tu ještě další. Tým schopný zajistit současný rozpočet při umělém snížení potřebných nákladů převede vzniklou rezervu do jiné oblasti, čímž ve skutečnosti k žádné úspoře nedojde a nadále budou probíhat závody nejen o mistrovské body, ale i o výši možného rozpočtu. Méně bohaté či vznikající týmy budou mít situaci znovu stejně obtížnou. Zmrazení vývoje v případě motorů se tak jeví poněkud polovičatým řešením, tolik charakteristickým pro Formuli 1 posledních let.

Když redukovat náklady uměle, pak se souhlasem všech a pořádně. Podobně jako v případě kvalifikace, také v tomto směru by mohlo jít příkladem Formuli 1 německé mistrovství cestovních vozů DTM, kde redukci finančních nákladů museli řešit také. Vyjma drobných změn přesně specifikovaných byl zmražen vývoj ve všech oblastech a s handicapovým systémem přítěže jsou závody divácky velmi atraktivní a o přední umístění bojují i jezdci s papírově méně konkurenceschopnými stroji, což lačné oko někdy znuděného diváka zaručeně přivede zpět k pozornosti…


Foto: Toyota Racing

Vytisknout

Diskuze: Stinná stránka zmrazení vývoje motorů

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Kubica, Robert

Kubica se změnit nehodlá

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

  2. PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

  3. GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

  4. KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

  6. "Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud