Revoluční řešení zatím k ledu

Daniel Šupa, 28. května 2003, 17:54 Google+

Opakovaně se ukázalo, že revolučně plochý motor je pro podmínky Formule 1 nevhodný. Po BMW, který konstruoval podobný motor v 80tých letech minulého století, se o tom přesvědčil i francouzský Renault. Své však sehrály i nové předpisy.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

Výhodou řešení, kterou se konstruktéři agregátů s větším odklonem válců než 90° snažili využít, bylo podstatně nižší těžiště motoru, které je rozhodujícím faktorem pro těžiště celého vozu a to zase pro jízdní vlastnosti monopostu.

BMW se se svojí konstrukcí neprosadilo, ale Renault dosáhl velmi slušných výkonů a ukázal, že cesta tímto směrem není v žádném případě s konečnou platností zapovězena. Problémy s vibracemi však neumožnily využití síly motoru v plném rozsahu. U Renaultu se čeká boj o titul a času není nikdy dost, zvláště při vynaložených investicích.

Vedení stáje se rozhodlo pro návrat k osvědčené koncepci a myšlenku plochého motoru prozatím opustit. Své v tomto směru sehrálo i nové pravidlo o jednom motoru na celý víkend, je tedy potřeba kompromisu mezi spolehlivostí a výkonem. „Nová pravidla jsou pro nás určující a musíme si proto udržet dostatečnou spolehlivost. Vzdání se myšlenky plochého motoru je cestou zpět, ale budeme vycházet ze situace, kdy budeme mít stejnou hmotnost, stejný výkon a dvojnásobnou životnost. To může být v příštím roce rozhodujícím faktorem a my můžeme být o krok dál,“ vysvětlil rozhodnutí šéf týmu Flavio Briatore.

Vytisknout

Diskuze: Revoluční řešení zatím k ledu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Bridgestone očekává další dobrý závod - anotační foto

Bridgestone očekává další dobrý závod

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  2. Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

  3. Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

  4. V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

  5. Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud