Revoluční řešení zatím k ledu

Daniel Šupa, 28. května 2003, 17:54 Google+

Opakovaně se ukázalo, že revolučně plochý motor je pro podmínky Formule 1 nevhodný. Po BMW, který konstruoval podobný motor v 80tých letech minulého století, se o tom přesvědčil i francouzský Renault. Své však sehrály i nové předpisy.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

Výhodou řešení, kterou se konstruktéři agregátů s větším odklonem válců než 90° snažili využít, bylo podstatně nižší těžiště motoru, které je rozhodujícím faktorem pro těžiště celého vozu a to zase pro jízdní vlastnosti monopostu.

BMW se se svojí konstrukcí neprosadilo, ale Renault dosáhl velmi slušných výkonů a ukázal, že cesta tímto směrem není v žádném případě s konečnou platností zapovězena. Problémy s vibracemi však neumožnily využití síly motoru v plném rozsahu. U Renaultu se čeká boj o titul a času není nikdy dost, zvláště při vynaložených investicích.

Vedení stáje se rozhodlo pro návrat k osvědčené koncepci a myšlenku plochého motoru prozatím opustit. Své v tomto směru sehrálo i nové pravidlo o jednom motoru na celý víkend, je tedy potřeba kompromisu mezi spolehlivostí a výkonem. „Nová pravidla jsou pro nás určující a musíme si proto udržet dostatečnou spolehlivost. Vzdání se myšlenky plochého motoru je cestou zpět, ale budeme vycházet ze situace, kdy budeme mít stejnou hmotnost, stejný výkon a dvojnásobnou životnost. To může být v příštím roce rozhodujícím faktorem a my můžeme být o krok dál,“ vysvětlil rozhodnutí šéf týmu Flavio Briatore.

Vytisknout

Diskuze: Revoluční řešení zatím k ledu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Bridgestone očekává další dobrý závod - anotační foto

Bridgestone očekává další dobrý závod

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

  5. GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud