DISKUZE K ČLÁNKU Toyota se vrací do F1, uzavírá technické partnerství s Haasem

Toyota se po dlouhé přestávce od roku 2009 vrací do Formule 1. Dnes ráno oznámila uzavření technického partnerství s Haasem. Dlouholetá smlouva začíná platit okamžitě.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Toyota se vrací do F1, uzavírá technické partnerství s Haasem

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 12, poslední 18.10.2024 19:23 Vložte komentář

Nejlepší názory

» tom11 (Hlasovali 3 lidé) 13.10.2024 09:24
A až to Japonce omrzí, nechají za korunu vítězné… »
» tom11 (Hlasovali 2 lidé) 13.10.2024 09:27
Nejsem si jistý, zda je jistota v tomto směru tak… »
» tom11 (Hlasoval 1 člověk) 14.10.2024 09:58
vidíš, Minardi je docela dobrým příkladem. Být v… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • GRAHAM

    GRAHAM

    109.81.115.XXX
    Nutno podotknout, že finanční stropy hodně pomohli a teď je F1 pro každého exkluzivní bussines, s tím že můžeš cokoli prezentovat, vyděláš a nemusíš být ani v předu, stačí být vidět a máš klid na práci, je stabilita, prostě pohoda jazz....tzeď už zbejvá jen se vráti k V8 nebo V6 a jen spalovák.

    Háss může "pronajímat" svůj monopost komukoli. Taky cesta...a za tři roky to za 2-3 milardy prodá. 11

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • tom11

      tom11

      194.212.104.XXX
      Nejsem si jistý, zda je jistota v tomto směru tak přínosná. Řekl bych, že naopak nejistota a nutnost se hnát kupředu je tou pravou DNA F1. Jistota a pohodlíčko nikoho nikam neposune.
      Ale je to jen můj názor. Třeba se mýlím.

      + 2 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • GRAHAM

        GRAHAM

        109.81.115.XXX
        Stabilita finanční v módu , že každý může utratit stejnou maximální částku za monopost nemá s DNA F1 nic společného. Ta snaha být nejlepší tam zůstala. Naopak, když někdo je schopen a může nasypat do monopostu 500 mega zbytek jen 20 % toho, tak jak to asi dlouhodobě. dopadne.
        Tím kliderm jsem myslel čas na práci,zabezpečený týmy vším, výplaty včas, poodobné možnosti technické....atd,
        Nebo snad máš pocit , že třeba tehdy Minardi , který mělo dva roky staré motory něco F1 dna přineslo ? Tam bylo tolik nejistoty, že jen přežívali a nemohli být nikdy úspěšní.
        To je teď jinak, teď každý tým bude dlouhodobě vydělávat jen na F1.

        + 0 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • tom11

          tom11

          77.48.94.XXX
          vidíš, Minardi je docela dobrým příkladem. Být v dnešním poli Minardi, tak je finančně zajištěné, a nic by je nenutilo se zlepšovat, vyvíjet, dělat kroky kupředu, případně tým prodat někomu, kdo to dokáže. Tehdy je to nutilo něco dělat pro to, aby se vůbec v poli udrželi. bylo to málo a nepodařilo se tým udržet a nakonec nastal prodej a další rozvoj v rámci rodiny RB. To by v dnešní době nemuselo nastat a místo relativně konkurence schopného týmu Visa platební terminál, jezdícím ve středu pole, bychom tu měli absolutně nekonkurenční tým jezdící několik minut za ostatními ale přesto finančně zajištěný a bez potřeby se zlepšovat.

          samozřejmě je to z mojí strany jen spekulace co by bylo, kdyby a jak je mým zvykem, dovádím to na hranici absurdna... jsem rád, že F1 prosperuje, to ano. ale není to zaopatřovací ústav a podle mého by tomu hrozně moc pomohl jedenáctý, dvanáctý... tým. už jen proto, aby těm na konci pole skončila ta pohodička, když týden co týden dokrouží vzadu a jsou v podstatě spokojeni.

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • GRAHAM

            GRAHAM

            109.81.115.XXX
            No jenže to původní Minardi nemělo nikdy šanci byt lepší. Už jen dva roky staré motory Ferrari...je poslali někam na konec pole a pak rozpočet, vybavení továrny. No můžeme pokračovat a na to se dalo vymlouvat a oprávněně. Sypat do toho co tehdy sypalo Ferrari nemohl vlastně nikdo...ač se to dalo dohnat šikovností.
            I ten Mercedes musel do toho nasypat randál peněz, aby se posunul po třech letech, kdy vyhodnitili, že do toho dali málo peněz a hned to bylo znát.

            Dnes je situace zcela odlišná, ač je jasné, že továrny některých se musí též dovybavit. "Minardi" může a má šanci vyhrát, dříve to bylo nemožné.
            Je potřeba vydržet ještě tak 5 let, kdy týmy začnou být podobně silné ve vybavení a struktuře a začne to být vidět.
            Ty na konci pole se chystají na nová pravidla, dej jim čas na dovybavení továren a nabrání lidí. Nic není hned.

            Za mne takhle zajímavá formule 1 nikdy nebyla, jako je letos. Každej chvilku tahá pilku. 11

            Je ale jasné , že ač má něco hodně kladů, najde se i zápor, takže když bude někdo hodně dominovat, s omezenýma finacema to půjde špatně dohánět. Ale co už, dokonalé nebude nikdy nic.

            + 0 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • tom11

              tom11

              194.212.104.XXX
              aby nedošlo k mýlce - rozhodně nemám nic proti současné sezoně. ta je opravdu velmi slušná, zajímavá a konec doposud není jasný, i když v tom mám již poměrně jasno. ale to je jen moje vize. o tom, že tahle ( a konec konců i závěr té minulé ) sezona je dobrá, o tom žádná.
              že se ti z konce pole orientují dále, než na příští sezonu je taky jasné. a snad přijdou na něco jako dvojitý difuzor, f-kanál... moc bych jim to přál. a bylo tomu tak i v minulosti. to mi v zásadě nevadí. jen to, že i přesto, že jsou vzadu, jsou dle svých vyjádření v podstatě spokojeni mi prostě ze sportovního hlediska vadí. obzvláště v kontextu toho, že F1 odmítla další týmy s tím, že by nebyly přínosem. to je, podle mě, pokrytectví prvního stupně.

              co se finančních stropů týká, tak když už stropy, tak trošku průhlednější, jasnější a spravedlivější. myslím tím hlavně ceny nakupovaných komponent. v tom je, myslím si, velká šedá zóna.

              a na závěr zpět k tomu Minardi - to by nejspíš ani dnes nedosáhlo na finanční strop a nejspíše by živořilo ještě daleko za zelenými Saubery. ale i při tom živoření by přežívalo, nemuselo tým prodat a v podstatě by bylo spokojené s -5koly na vítěze. a slovy vlastní F1 - přidaná hodnota pro F1 skutečně nulová.

              + 1 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
      • Fanda.LH

        Fanda.LH

        85.193.32.XXX
        Z části máš pravdu, byť já nevěřím na fin. stropy. Největší týmy to 100% obchází. Těžko čekat, že umožní dostat se všem na stejnou startovní čáru a vytlačit z čela Mercedes, RB, Ferrari... Zrovna tak je úsměvný, jak se Stroll tlačí dopředu a respektuje přitom fin. stropy... To se prostě neděje...

        Nicméně je pravda, že hodnota týmů po vstupu Liberty Media prudce vstoupla... Nyní chce být v F1 každý a současně ti co tam jsou, tak nemají důvod se týmu zbavovat, což podle mě F1 škodí, protože zůstávají týmy bez ambicí...

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • GRAHAM

          GRAHAM

          109.81.115.XXX
          Počkej Stroll, ty tady něco napíšeš jako z patra, povětšinou odhady a doměnky a spekulace a při tom už je zcela jasné, že budování továren je ve velké míře mimo finanční strop.To se financuje mimo toto pravidlo.
          Takže jediné co se neděje, že se v tomto vůbec nevzděláváš a věci odhaduješ.

          Třeba Mclaren je jednoznačně v předu, to už není náhoda.

          + 0 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Fanda.LH

            Fanda.LH

            85.193.32.XXX
            Nahoře píšeš, že stropy pomohly... Teď hraješ na to, že vlastně ne všechno se do stropu promítá... Takže vlastně Strollovo utrácení je legální... Nakonci jde o prachy a je jedno na co jdou... Pokud můžeš utrácet nad rámec, abys byl rychlejší, tak to týmy 100% dělají a pak stropy tomuhle moc nepomáhají...

            Já věřím, že hodně čachrují i s tou druhou částí, kde by se jimi měli řídit... AN prý dostal akcie Astonu... To jsou prachy jinou formou... Předpokládám, že těch jiných forem placení a zapojení bude celá řada...

            Že je Mclaren vpředu je super, v éře Mercedesu jsem si myslel, že už se to nikdy nestane... Bohužel jak loni, tak letos jim nevyšel začátek... Což je nejspíš bude stát jezdecký titul... Chci tím říct, že i když jsou top, pořád dle mého se mezi top týmy neřadí...

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
  • B2SoS

    B2SoS

    193.165.68.XXX
    Jsem zvědav, jak to vypadá mezi Ferrari a Toyotou - buď úplný klid bez chumelenice, nebo chumelenice nebo dokonce nějaká spolupráce? Uvidíme

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      Fanda.LH

      85.193.32.XXX
      Sauber koupilo Audi a taky tam bylo Ferrari, koneckonců, tam bylo zaangažované mnohem víc než u Haasu... Viděl bych to na přechodný rok a pak přechod k Toyotě...

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • tom11

        tom11

        194.212.104.XXX
        A až to Japonce omrzí, nechají za korunu vítězné auto někomu, kdo pak v jedné jediné sezóně udělá titul, pak tým prodá jiné automobilce....
        Historie se opakuje? 11

        + 3 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama