DISKUZE K ČLÁNKU KVALIFIKACE: Hamilton vypálil Red Bullu rybník

Jízdy na Hungaroringu měly své zvláštní novum v úpravě pravidel - ačkoliv se nečekalo, že by došlo k významným posunům ve startovním poli, signifikantní byly velmi těsné rozdíly na přechodech mezi jednotlivými částmi.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: KVALIFIKACE: Hamilton vypálil Red Bullu rybník

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 43, poslední 24.07.2023 15:05 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Limbi (Hlasovali 2 lidé) 22.07.2023 17:45
Běžně s tebou spíš nesouhlasím, ale tenhle scénář… »
» Qasen (Hlasovali 2 lidé) 22.07.2023 18:19
Maďarsko bývá většinou nudné a tak je snad… »
» SergioPÉREZ (Hlasovali 2 lidé) 22.07.2023 21:53
Z pověrčivých důvodů už nesledují kvalifikace a… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • juras

    juras

    88.103.92.XXX
    Zajímavá kvalifikace...mě se ten systém s nasazením směsí do jednotlivých částí kvalifikace zamlouvá. Tohle je zajímavej nápad...a pro všechny je to stejný...a alespoň máme srovnání jak na tom jednotlivé týmy jsou s výkonností na jednotlivých směsích na jedno kolo.

    Horší je to s tím taktizováním a problémem že někdo nemusí mít opravdu volnou trať...je pravda že do problémů dostává piloty právě taktizování...zas na druhou stranu ideální podmínky nejsou celou dobu po kterou kvalifikace trvá.
    Mě by se třeba zamlouvalo aby zkusili opět formát kdy pilot má trať na jedno kolo jen pro sebe.

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • SergioPÉREZ

    SergioPÉREZ

    78.108.157.XXX
    Z pověrčivých důvodů už nesledují kvalifikace a vyplatilo se! Zítra s Checem slavíme Bednu! 11

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Mike17

    Mike17

    185.149.130.XXX
    Tak si říkám, že by se mělo dělat něc s tím předjížděním v nájezdu do rychlého kola. Gentleman agrrement evidentně vzal za své a bylo mi líto Russella, kterému Gasly to rychlé kolo pokazil.
    Co třeba zákaz předjíždění od nájezdu do pitlane? 17

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      Fanda.LH

      83.240.62.XXX
      Pak si někdo bude dávat moc na čas, jinej nestihne najet do svého měřeného kola a... Tohle jsou prostě nesmysly...

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Mike17

        Mike17

        185.149.130.XXX
        Nestihne to ten, co čekal do poslední chvíle. Jeho problém.
        Včera by to stihli všichni naprosto pohodlně. Čas na předjetí by měli skoro celé kolo. Šlo by jen o poslední zatáčku, která je pro nájezd do rychlého kola důležitá. Russell ztrácel díky tomu na prvním mezičase 0,7s, v cíli mu chybělo 0,1s.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Fanda.LH

          Fanda.LH

          83.240.62.XXX
          Tak se ti to posune do předposlední zatáčky, všichni se budou hromadit tam...

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Mike17

            Mike17

            185.149.130.XXX
            Posune. V předposlední zatáčce ti nikdo rychlé kolo nepokazí. Tu poslední už projedeš v klidu naplno.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Fanda.LH

              Fanda.LH

              83.240.62.XXX
              Pokazí... Tím, že tě předjede v předposlední zatáčce, tak tě zdrží v té poslední, tudíž ti více vychladnou gumy, když budeš čekat až se rozjede a vytvoří se mezi vámi prostor, protože nechceš jet v jeho špinavém vzduchu...

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Mike17

                Mike17

                185.149.130.XXX
                Za pár vteřin ti gumy nevychladnou. V poslední zatáčce už tě nkdo nezdrží, když tě bude muset předjet před nájezdem do boxu. Můžeš mít o stupeň chladnější gumy, ale ty hned zahřeješ. Ztráta bude v max v setinách.
                Je to řád jinde, než když tě Gasly začne předjíždět v půlce poslední zatáčky a Russell se z ní rozjížděl z nuly, protože zase čekal na mezeru. Ztratil tam skoro vteřinu a taky mu zchládly trochu gumy.
                Tohle by nevyřešilo vše, ale trátal by byla minimální.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
    • RoBertino

      RoBertino

      185.63.97.XXX
      V klidu ti slíbí každý cokoli, ale jak půjde o čas, ohledy poletí stranou. I v tomhle je kus odpovědnosti, předvídavosti a strategie. Někdo podělá výměnu v závodě, jiný nezvolí dobrou přípravu na rychlé kolo...

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Fanda.LH

        Fanda.LH

        83.240.62.XXX
        Spíš je to chyba systému jako takového... F1 je o perfekcionismu, není se pak co divit, že všichni vyjíždí na trať na poslední chvíli a vzniká tak tlačenice... Chce to změnit systém... Dal bych jezdcům pouze 2 pokusy, vypouštěl je v pořadí dle MS a opačně, časy sečetl a dle toho určil PP... Žádné předjíždění, taktizování, prostě jen předveď to nejlepší tady a teď...

        + 1 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • RoBertino

          RoBertino

          185.63.97.XXX
          Ale tohle jsme tu už měli. Sice ne v pořadí podle umístění, ale jezdilo se sólo. Těžko říci - to bychom za chvíli mohli nadávat, že se při závodě stane to či ono a skončíme tak, že se budou jezdit handicapy. Proto si myslím, že nejlepší byly tři měřené tréninky ve třech dnech. Tam se pak téměř nebylo na co vymluvit.

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Fanda.LH

            Fanda.LH

            83.240.62.XXX
            Potřebuješ relativně krátké časové okno, kdy se rozhodne, protože show... 3 dny to nikdo sledovat nebude... Já bych max. dle pátečních časů vybral TOP10, ale to by zase nahrálo těm nejrychlejším, protože by to minimalizovalo šanci na chybu... Ale zkrátka potřebuješ do televize show na cca tu 1hod, kvůli sledovanosti...

            Potom potřebuješ piloty donutit se rozptýlit po trati... Když řekneš máte k dispozici tisíc let, zajeďte v klidu nějaký časy a pak to vyhodnotíme... Tak se nepřekvapivě stane, že 999 let 364dní 23hodin 59min se bude tak nějak kroužit, aby se v poslední minutě setkalo celé startovní pole v poslední zatáčce na vjezdu do toho skutečně rychlého kola... Protože o tom je F1... Být ve správný čas, na správném místě... Tzn. nesmíš jim dát možnost volby... Tzn. 1. vyjede Max, protože vede šampionát, 2. Peréz atd. atd... Následně se to otočí a hotovo šmytec...

            Samozřejmě nemusíme to řešit vůbec, taky to má něco do sebe...

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • RoBertino

              RoBertino

              185.63.97.XXX
              Až přijedeš na sraz, máme nádherné téma včetně exkurze do minulosti. Protože v 70. letech byly tréninky a současně kvalifikace docela jiné, než jak to na první pohled vypadá.

              + 1 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Fanda.LH

                Fanda.LH

                83.240.62.XXX
                Já vím, že to bylo jiné, problém je, že všechno bylo jiné včetně myšlení... Když se podíváme na pitstopy v 80tých letech, tak vidíme partu borců v kraťasech s kšiltovkou na hlavě, co chce v první řadě vyměnit pneumatiky a téměř neřeší, jak dlouho to bude trvat... Hlavní je udělat svou práci a nic nezkazit... Vidíme kam se to dostalo, dnes je to takový závod v závodě... Mechanici jsou sportovci, kteří předvádí špičkový týmový výkon...

                A takhle je to se vším, proto je potřeba se přizpůsobit tomu co je a neohlížet se na to co bylo... Já např. dlouhodobě vyzdvihuji zákaz tankování... Nejprve se netankovalo... Pak se s tím v 80kách začalo experimentovat, začalo to vycházet a nakonec se to stalo standardem... Problém nastal ve chvíli, kdy to týmy ovládly na 100%, zapojily do toho SW analýzy a začaly to počítat tak, aby jezdci byli co nejrychlejší => Co nejvíce jezdili na čistém vzduchu = Co nejméně předjížděly atd. atd. V tu chvíli byl krok správným směrem to zrušit...

                Tady bych to viděl podobně... Přestal bych si hrát na 10, 15, 20min, kdy mají piloti prostor předvést nějaký výkon... Zaměřil se na to, že vyjíždí zpravidla ve stejný okamžik, kdy je trať nejrychlejší... Tuhle proceduru jim narušil...

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          185.149.130.XXX
          Jak píše Robertino, tohle už tu bylo. A neosvědčilo se to.
          Divácky neatraktivní a mnohem vic neférové.
          Poslední bude mít v drtivé většině nejlepší podmínky, první ty nejhorší. V každé sezoně jsou kvalifikace, kdy prší, nebo se naopak jezdí za soumraku, kdy trať chládne. Když přijde na déšť, v podstatě rozhodneš rovnou o roštu a nikdo nemusí vyjíždět z boxů.
          Při současném systému občas dojde na takovouto prasárnu, ale ostatní mají férové podmínky.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Fanda.LH

            Fanda.LH

            83.240.62.XXX
            Bylo to tu v jiné době... Já bych to udělal trochu jinak... Kroužili by hromadně v pořadí, které bych určil... Nebylo by to tak, že by kroužil jeden a ostatní čekali... Jen bych jim dal k dispozici všem jen ty 2 kola, tzn. 1. rychlé a následně 2. rychlé kolo, aby se nestávalo, že se budou potkávat piloti v rychlém a pomalém kole na trati...

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              185.149.130.XXX
              Musel bys dát velké rozestupy, aby jezdce neovlivnilo auto před ním. V případě že začne pršet by měli piloti na konci smůlu a opačně při usychání.
              Je to nefér. Druhé kolo by bylo bez přezutí zbytečné. 2 rychlé kola gumy nedají.
              A celá kvalda by se smrskla na 3 minuty. Jaký divák ti zaplatí tísíce za 3 minuty zábavy?

              Současná verze je mnohem lepší.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit

Aktuálně

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama