PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci:"Lepší, než jsme čekali," jsou překvapeni mnozí jezdci

Jana Šrámková / Pavel Mandát / MaMa, 4. března 2023, 17:21 Google+

Jak hodnotí úvodní kvalifiikace do nového ročníku Formule 1 jednotliví piloti a představitelé týmů? Pole position si vyjel Max Verstappen. Tým Red Bull v první řadě, za ním se seřadila Ferrari.

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 04.03. 19:13) Napište svůj názor
Max Verstappen s Flow-visem během prvních předsezónních testů v Bahrajnu

Max Verstappen s Flow-visem během prvních předsezónních testů v Bahrajnu | foto: Pirelli

Sdílejte článek

RED BULL

Max Verstappen, 1. místo
Byl to včera náročný start víkendu a ni dnes jsem nenašel správný rytmus. Naštěstí jsme do kvalifikace všechny kousky poskládaly. Jsem moc rád, že mám pole position. Je to pro celý tým a opět máme silné auto, Checo je se mnou v první řadě. Je to úžasné a těším se na zítřek. Ty změny znamenaly menší zpomalení auta, ale i tak jsme rychlejší, což je skvělé. Během roku budou ostatní zvyšovat výkony a to je na F1 bezvadné. Vlastně jsem překvapen, že jsem na pole, po všech těch potížích v trénincích. Obvykle máme auto v závodě lepší než v kvalifikaci, tak uvidíme.

Sergio Pérez, 2. místo
Bylo to náročné, hodně jsme si hráli s autem, abychom našli to správné nastavení a vyvážení. Snad se to zítra vyplatí. Ale nakonec být tam o desetinu... Není to ideální, ale jsem rád, že Max je v čele, protože to pro nás zatím nebylo snadné. Ale musíme se ujistit, že zítra podáme dobrý výkon a získáme výsledky. Ale mám pozitivní pocit a doufám že budeme mít dobrý vstup do sezóny.

Když je to tak těsné, přemýšlíte, kde jste mohli udělat víc, jestli je to jedna brzdná zóna nebo něco. Bylo to těsné a pokud jste nezajeli perfektní kolo, byl byste pátý. S autem jsem spokojenější, hlavně se zadní částí, víc drží, takže s tím dokážu lépe pracovat, což je pro mě pozitivní. V boji bude i Ferrari a  Aston Martin, ale i Mercedes. Od Ferrari jsme dodnes takovou rychlost neviděli, takže myslím, že něco schovávali. Pokud by Charles jel poslední  pokud, měl by šanci na pole. Klíčové bude zvládnout opotřebení pneumatik a důležité pro nás bude se soustředit na náš vlastní závod.

Christian Horner, šéf týmu
Skvělý vstup do nové sezóny, bylo to hodně těsné. Oba jezdci se zvládli dostat do první desítky se dvěma sadami měkkých pneumatik. Získat první řadu je ten nejlepší možný start do zítřejšího závodu. Body se však rozdělují v neděli, jak víme z loňska a je důležité dojet do cíle. Jak říkám, je to nicméně skvělý začátek pro jezdce i tým, ale máme před sebou dost práce, abychom tyhle skvělé pozice zítra proměnili v body.

FERRARI

Charles Leclerc, 3. místo
Ohledně předčasného ukončení kvalifikace, žádný problém jsme neměli. Pouze jsme se rozhodli pro zítřejší závod šetřit pneumatiky. Myslím, že jsme bojovali o pole position, což bylo milé překvapení, abych pravdu řekl, protože to jsem po testech a trénincích, které byly náročné, nečekal. Zvládli jsme najít rychlost pro kvalifikaci, což je skvělé. Nicméně musíme mít na paměti, že v závodních simulacích to vypadalo, že jsme trošku zaostáváme za Red Bullem. A myslím, že je lepší startovat třetí s novými pneumatikami než první se starými. Nevím, zda bych získal pole positon, ale bylo by to těsné. 

Carlos Sainz jr., 4. místo
Dnes jsme udělali pokrok jako tým. Bylo to pro mě náročné před tou kvalifikací, neměl jsem včera dobrý den, ale dnes jsme dobře reagovali. Trošku jsem ztratil ve druhém sektoru, pár nepovedených zatáček, ale jinak to byl celkově lepší pocit. Nyní se těším na závod. Budeme bojovat do posledního kola a pokusíme se získat dobrý výsledek, abychom tak odstartovali sezónu.

Frédéric Vasseur, šéf týmu
Je vždy těžké získat čistý obrázek před první kvalifikací, protože nevíte, jak jsou na tom ostatní, ale nakonec jsme získali dobrý výsledek. Byli jsme ve dvou částech na prvním místě, takže to vypadalo dobře v boji o pole, ale rozhodli jsme se s Charlesem ušetřit pneumatiky pro závod, zatímco Carlos použil nové, protože to bylo tak těsné a nové pneu znamenaly rozdíl. Máme druhou řadu a to je vlastně dobrý výsledek, když si vezmeme, že budeme mít jezdce s novou sadou měkkých pneu, takže jsem s výsledkem více než spokojen. Zítra se získávají body a musíme dát všechno dohromady a zvládnou opotřebení pneumatik. Simulace závodů vypadaly dobře, je to dlouhá sezóna a zítra je to jen první krůček.

ASTON MARTIN

Fernando Alonso, 5. místo
Wow. Směju se, protože budu bojovat o pódium a to v prvním závodě. Mám pocit, že je to příliš dobré na to, aby to byla pravda.

Celý víkend byl pro nás zatím velmi dobrý a jsme velmi rádi, že do zítřejšího prvního závodu startujeme v první pětce. Loni se tým ocitl mimo Q1 a nyní jsme pátí na startovním roštu. Všichni v týmu odvedli úžasnou práci a toto je silný základ, na kterém lze stavět, když začínáme sezónu. Uvidíme, co přinese zítřek, ale ve všech částech jsme byli konkurenceschopní a začínáme blízko umístění na stupních vítězů. Pokud se naskytne příležitost k převzetí, pokusíme se ji využít.

Lance Stroll, 8. místo
Jsem opravdu spokojený s dnešním výsledkem. Ukazuje to pokrok, kterého jsme jako tým během zimy dosáhli a že se naše tvrdá práce vyplácí. Z 8. pozice můžeme dobře závodit a zítra snad přivezeme domů nějaké body. Strávil jsem tréninky tím, že jsem se co nejlépe naučil o voze, dostal se do rychlosti a našel rytmus. Jsem opravdu potěšen výkonem, který jsem dnes předvedl, a cítím vděčnost, že jsem tady jen dva týdny po mé nehodě. Nemůžu se dočkat, až zítra pojedu závodit.

Mike Krack, šéf týmu
Dostat oba vozy do Q3 na pátém a osmém místě je skvělý výsledek z první kvalifikace tohoto roku. Musím poděkovat celému týmu – zpět na základně i tady na trati – za jejich neustálou tvrdou práci, kvůli nim jsme dnes zde. Cílem bylo udělat krok vpřed a náš dnešní výkon naznačuje, že jsme to udělali. Z těchto pozic na startovním roštu můžeme dobře závodit a cílit na body s oběma vozy. Obrovské uznání Lanceovi za jeho dnešní výkon, zvláště s ohledem na jeho situaci a na to, že vynechal všechny zimní testy. Jeho odhodlání vrátit se do vozu bylo velmi působivé a odvedl skvělou práci, aby se kvalifikoval na osmé místo. Také Fernando dnes večer předvedl skvělý výkon, s čistými a uspořádanými koly navázal na rychlost, kterou jsme ukázali během tréninku. Záleží na zítřku, budeme tvrdě pracovat, abychom tyto pozice přeměnili na body.

MERCEDES

George Russell, 6. místo
Pátek byl pro nás trošku šok, protože jsme nevěděli, kde jsme ztratili tolik rychlosti a výkonu. Udělali jsme pár změn a ty předčily naše očekávání, takže to je pozitivní. Ale po testech je to asi to, kde jsme čekali, že budeme. Naším cílem přes zimu bylo se ujistit, že máme auto, na kterém můžeme stavět a že tam nejsou žádné vážné problémy. Asi tři čtvrtiny loňského roku jsme řešili problémy a nyní mám pocit, že máme auto, které se dobře řídí. Cítím, že je to dobré auto a musíme se zaměřit na přidání přítlaku a výkonu, což tým dělal dlouho. Rozhodně jsou tu pozitivní znamení, ale musíme se hodně zlepšit. Pro závod nebudou velké změny, myslím, že máme na to bojovat o třetí. Ferrari byla poslední roky v kvalifikacích silná a v závodech se trápila, takže jsem rád, že nejsme zase tak moc za nimi. Fernando je asi černějším koněm než Ferrari, měl opravdu dobrou rychlost během testů a myslím, že o třetí se bude hodně bojovat. Je škoda, že je Red Bull tak daleko vepředu.

Lewis Hamilton, 7.  místo
Přijeli jsme s otevřenou myslí. Dnes ráno jem se probudil a myslel, že budeme ztrácet mnohem víc, takže fakt, že jsme v první desítce je skvělý. Udělali jsme dnes pokrok a auto bylo ráno živější. Jsme najednou jinde, než jsme byli před pár dny. Ale potom přišla kvalifikace a auto už tak živé nebylo, bylo průměrné. Směr, kterým jsem se vydal co se nastavení týče snad bude zítra fungovat lépe. Snažil jsem se o nastavení na závod, ale tím je to náročnější v kvalifikaci. Není to hora, kterou by nebylo možné zdolat. Což je pozitivní a vím, že všichni v továrně tvrdě pracují. Rozhodně jsme náskok zmenšili, jen se musíme soustředit a šlápnout do toho jako nikdy.

Toto Wolff, šéf týmu
Ta ztráta není šílená, když vezmeme, že jsme nakonec jeli jen s jednou sadou pneumatik. Ale není to, kde bychom chtěli být. Pokračujeme ve vývoji konceptu a myslíme, že bychom mohli bojovat o pole position, ale dnes to nebyl ten případ. Ta ztráta, šest desetin, je něco, co musíme najít, nebo víc, abychom vyhráli. Oba jezdci neměli čistá kola, ale to by nic nezměnilo. Teoreticky bychom mohli překonat Alonsa s oběma vozy, ale ten výsledek je takový, jaký je. Jsme k sobě hodně kritičtí a také k tomu, co musíme zvládnout. Lewis je na stejné stránce. Díváme se na vše, abychom měli koncept správně, také rychlé reakce. Všichni inženýři nad tím přemýšlejí a jen musíme vše poskládat dohromady. Získáme jeho osmý titul! Proti Alonsovi má Lewis v sobě minimálně další čtyři roky, takže to jen musíme dokončit. I kdybych ho měl po trati tlačit, aby ten osmý získal, udělám vše, co je třeba.

ALPINE

Esteban Ocon, 9. místo
Dnešní kvalifikace byla příjemná, konečně jsme mohli pořádně tlačit na auto, abychom viděli, co umí a kde jsme. Dostat se do Q3 je rozhodně dobrý způsob, jak začít sezónu. Jsme spokojeni s pokrokem, kterého jsme od předsezónního testu dosáhli, a toto je to nejlepší, co vůz letos na trati zatím zažil. Naši konkurenti vepředu jsou rychlí a máme před sebou spoustu práce, ale máme vůz, který se může dostat na body, a to bude cíl pro první závod sezóny.

Pierre Gasly, 20. místo
Je jasné, že vypadnutí v Q1 není dobrý začátek sezony, to znamená, že zítra můžeme jen získat, a rozhodně se cítím pozitivně, protože z tohoto víkendu si stále můžeme odvézt body. Bohužel jsem se dnes s autem necítil úplně zajedno, což znamenalo, že jsme byli daleko pod naší skutečnou úrovní. Je před námi spousta práce, abychom pokračovali v porozumění vozu a jsem si jistý, že se do příští kvalifikace vrátíme silnější. Soustředím se na zítřek a opravdu se těším na závod a dám do toho všechno.

Alan Permane, sportovní ředitel
Celkově máme po dnešní první kvalifikaci sezóny smíšené pocity s Estebanem na devátém místě a Pierrem na dvacátém místě. Obecně to není místo, kde bychom chtěli být, a určitě musíme udělat vylepšení, abychom zajistili, že se v pozdějších závodech kvalifikujeme na mnohem silnějších pozicích. Pierre je určitě zklamaný, že byl v Q1 mimo. Musíme to zanalyzovat, abychom pochopili, co se stalo, protože auto mělo mnohem větší tempo. Esteban odvedl velmi dobrou práci a měl tři čisté jízdy, pohledem na časové výkazy je deváté místo dnes zasloužené. Jsme rozhodně připraveni na zítřejší závod, protože naše jízda s vysokým obsahem paliva vypadala v předsezónním testování a v FP2 dobře. Pierre může zamířit dopředu ze zadní části startovního pole, protože tento závod má tendenci mít spoustu předjíždění. Esteban je v dobré pozici a není důvod, proč bychom si zítra neměli odvézt nějaké body.

HAAS

Nico Hülkenberg, 10. místo
Nebylo to v Q3 perfektní, ale nemyslím, že mi to pokazí den. Myslím, že to bylo slušné a jsem spokojen s tím, jak jsem zajel svá kola. Včera jsme myslím viděli, jak jsme na tom dobře při jízdě na jedno kolo a jsme konkurenceschopní, ale opravdový test přijde až zítra v závodě. Na to se nejvíc soustředíme. Čekám, že to bude těžký souboj a závod, ale hodně moc se těším.

Kevin Magnussen, 17. místo
V poslední zatáčce jsme se ve druhé jízdě dostali do provozu a hodně se to sjelo, takže jsem tam trošku ztratili. A bylo po všem. Je to smůla, ale závod je zítra a my se pokusíme to zlepšit. Máme na čem pracovat a uvidíme, jak to v závodě půjde.

Günther Steiner, šéf týmu
Byl to pro nás dobrý den. Myslím, že víme, co letos můžeme zvládnout a Nico podle mého odvedl fantastickou práci při jeho návratu. Měli jsme však dva problémy, Kevinovo odstoupení v první části. Dnes to nebyl jeho den, ale ví, co zvládne a co dokáže auto, takže zítra je tu další den a bude chtít získat body. A s Nicem to v Q3 nebylo podle představ, ale i tak je desáté místo dobré. Celý tým odvedl skvělou práci a to už loni a také během zimy, abychom vyvíjeli vůz a přináší to ovoce, takže všem - dobrá práce.

MCLAREN

Lando Norris, 11. místo
Jedenácté místo v první kvalifikaci roku, řekl bych, že jsem s tím docela spokojený. Myslím, že jsme z auta dostali skoro všechno. Možná v něm zbývala desetina, ale potřeboval jsem dvě desetiny, abych se dostal výše. Byla to těžká kvalifikace, bylo to velmi těsné jak uprostřed pole, tak i mezi nejlepšími vozy, abych byl upřímný. Bylo to o něco lepší, než jsem si z počátku myslel, takže to bereme. Zítra bude dlouhý závod na trati, kde můžeme předjíždět, takže doufejme, že se pohneme vpřed.

Oscar Piastri, 18. místo
Samozřejmě to není to, co jsme tam chtěli. Červená vlajka nám to trochu zkompromitovala a já se do toho pak nemohl dostat. To znamená, že to byla moje první kvalifikace v F1 a čeká nás dlouhá sezóna. Zanalyzujeme to a uvidíme, co můžeme udělat. Zítra je další den.

James Key, výkonný ředitel
Dnes jsme viděli velmi nabitou první kvalifikaci sezóny. Q1 byla narušena červenou vlajkou, což byla opravdu škoda, protože nám to nehrálo vůbec do karet – nejdříve jsme neměli pneumatiky v dobré teplotě a poté nás zpomalil provoz. Oscar těsně nepostoupil, ale celý víkend předváděl dobré tempo a víme, že se z toho dokáže zotavit. Ve své první kvalifikaci odvedl velmi disciplinovanou práci. Lando odvedl dobrou práci dostat se do Q2 a těsně minul první desítku. Víme, že musíme najít trochu výkonu, a vždy jsme říkali, že to tak bude s touto konfigurací vozu, ale musím říct, že dnes to bylo velmi, velmi blízko. Startovní rošt okolo nás opravdu posilnil a všechno je zítra ve hře. Se slušným dlouhodobým tempem můžeme zítra být i na bodech.

ALFA ROMEO

Valtteri Bottas, 12. místo
Byla to pro nás přímá kvalifikace, a rozhodně při startu z dvanáctého místa budeme mířit na body. Jsem spokojen se svými koly a je to dobré vidět, že Zhou na mě také tlačil. O trošku nám unikl postup do první desítky, ale střed pole je opravdu těsný a pořád se může stát cokoliv. Z toho, co jsme viděli během testů, na tom nejsme špatně co se závodního tempa týče a bude zajímavé sledovat, jaké bude opotřebení pneumatik na jednotlivých autech. Těžko se předvídá, jak by to mohlo dopadnou, ale dáme do toho vše.

Zhou Guanyu, 13. místo
I mimo první desítku, cítím, že máme potenciál na to posunout se v závodě dopředu o pár pozic. Loni jsme se probojovali polem a nevidím důvod, proč bychom to nemohli zopakovat. Bude to těsné, opět. Rozhodně ale cílíme na body. Když se podíváme na náš výkon v trénincích, jsme v boji o první desítku a bude to tedy často o tom, kdo vše zvládne poskládat v daný den dohromady. Dnes to bylo blízko, ale nedopadlo to. I tak je ale o co hrát a jsem si jistý, že můžeme odvést dobrou práci.

Alessandro Alunni Bravi, zástupce týmu
Dnešní výsledek je dobrý první krok a můžeme na tom stavět, abychom zítra vybojovali body. Můžeme být spokojeni s tím, jak tým kvalifikaci zvládl, oba jezdci jeli dobře a celý tým vše zvládl. Čekali jsme, že střed pole bude těsný, dnešní výsledky jen ukazují, jak moc těsná to bude bitva. Mezi všemi vozy kolem nás je minimální náskok či ztráta a jen desetina může znamenat rozdíl mnoha pozic. Ačkoliv jsme se nedostali do první desítky, stále můžeme bojovat o body. Cílem je nyní závod a musíme co nejlépe připravit plán a ujistit se, že dostaneme z naší závodní rychlosti, kterou jsme prokázali, maximum. Jsem si jistý, že to může být zítra dobré a že můžeme získat dobrý výsledek.

ALPHA TAURI

Juki Cunoda, 14. místo
Nečekali jsme, že se dostaneme do Q2, proto je to velmi pozitivní výsledek. Jen škoda, že jsme v Q2 už neměli žádné čerstvé pneumatiky, ale to je součást hry. Bude to těžký závod, potřebujeme získat přítlak, ale uděláme všechno, co bude v našich silách. Může se stát cokoliv. Naším cílem jsou body.

Nyck De Vries, 19. místo
Chtěl jsem skončit výš, ale nedokázal jsem dostat pneumatiky do správného provozního okna. Navíc v posledním kole mi ustřelila záď, což mě stálo hodně času. Naše závodní rychlost vypadá lépe, takže doufám, že získáme nějaké pozice. Bude to výzva.

Jody Egginton, technický ředitel
Přes noc jsme provedli změny v nastavení a je spravedlivé říct, že naše vyvážení  se zlepšilo. Přesto pořád nejsme tam, kde chceme být. Nejsme spokojeni s výkonem vozu, avšak Juki z něj vytěžil téměř vše. Budeme pracovat na vývoji aerodynamiky, který se projeví v dalších závodech. 

WILLIAMS

Alex Albon, 15. místo
Je to zklamání, v kvalifikaci jsme přišli o jednu z klapek předního křídla, takže jsme nemohli dokončit kolo v Q2. Když se podívám na časy, věřím, že jsem se mohl dostat do Q3. Celkově jsem ale na tým pyšný. Jdeme správným směrem a jakmile se trať ochladí, my ožíváme. Zítra chci co nejlepší výsledek.

Logan Sargeant, 16. místo
Výsledek není ideální, ale položili jsme dnes dobrý základ. Udělali jsme pokrok v nastavení a co se týče vyvážení, měl jsem auto tam, kde ho chci mít. Na svůj první závod ve Formuli 1 se těším. Pokusím se hlavně dobře odstartovat a mít dobré první kolo.

Dave Robson, šéf výkonu vozu
Alex postoupil do Q2, ale poté mu spadla klapka předního křídla a a on kolo nemohl dokončit. Je to frustrující, když si uvědomím, kolik bezproblémových jízd jsme tu měli minulý týden a teď tohle... I tak si ale z dneška můžeme odnést spoustu pozitivního. Oba jezdci vědí, co je potřeba. 

Vytisknout

Diskuze: PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci:"Lepší, než jsme čekali," jsou překvapeni mnozí jezdci

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 04.03.2023 19:13 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Sergio Pérez a Max Verstappen během prvních předsezónních testů v Bahrajnu

Kvalifikační double pro Red Bully s oběma Ferrari za zády

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud