DISKUZE K ČLÁNKU Mercedes se vrací k černé, ukazuje nový vůz W14 - složí s ním reparát a naváže na mistrovskou éru? + FOTO

Mercedes je devátým týmem v pořadí, který odhalil svůj monopost pro sezónu 2023. Po loňském propadáku by se chtěl vrátit tam, kde se nacházel v předchozích letech, kdy kraloval Formuli 1.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Mercedes se vrací k černé, ukazuje nový vůz W14 - složí s ním reparát a naváže na mistrovskou éru? + FOTO

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 50, poslední 18.02.2023 20:44 Vložte komentář

Nejlepší názory

» tom11 (Hlasovali 4 lidé) 15.02.2023 11:24
takže frčíme dál 11! jsem moc rád, že první tři… »
» marklukes (Hlasovali 4 lidé) 15.02.2023 12:39
No, pokud černé auto, tak jedině se zlatým JPS :-… »
» tom11 (Hlasovali 3 lidé) 15.02.2023 11:29
no, aby nás za chvíli nečekalo nové pravidlo, že… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • GRAHAM

    GRAHAM

    88.103.239.XXX



    [odkaz na stránku]

    Něco z historie

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      Fanda.LH

      83.240.60.XXX
      Že se jezdilo s nelegálními vozy se vědělo... Co upřímně nechápu je to s tím "masseur"... Přeci nechce tvrdit, že o titulu rozhodlo to, že se masér rozhodl namasírovat Nelsona a ne Reutemanna...

      Obecně vnímám sezónu 81 jako jednu z těch, kterou rozhodlo to, že na jedné straně se přetahovala vyrovnaná jezdecká dvojice a na druhé byla jasná týmová jednička... Údajně měl být jezdcem číslo jedna Jones, ale Reutemann to nerespektoval a šel si za svým... Podobná situace jako u Piquet Mansell...

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • juras

      juras

      176.97.15.XXX
      Jedna z nejzajímavějších sezón kterou jsem zažil...dodnes mám doma ročenku Motoru v které krom jiného byla kompletní tabulka šampionátu, statistiky a zhodnocení sezóny.
      Tohle o maserovi čtu poprvé. Během let jsem ohledně dramatického vyvrcholení sezóny četl několik článků které mapovaly události s tím spojené.
      Nicméně...podle mě...o výsledku šampionátu se rozhodovalo v celém jeho průběhu...a hlavním kritériem které rozhodlo v několika směrech bylo to co napsal Fanda L.H.

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • juras

    juras

    88.103.92.XXX
    Takže Mercedes věří stále svému konceptu...to kvituju, uvidíme jestli to bude na reálný souboj s Redbullem a Ferrari.
    Ta černá barva se mi u Mercedesu nelíbí...kdyby byl stříbrném s černejma doplňkama tak proč ne...ale celej černej?
    Rozhodně jsem zvedavej na interní duel...Russell se loni otrkal v autě který alespoň bojovalo o pódia...pokud chce udělat další krok kupředu musí Hamiltona porazit i letos...a to bude čekám větší oříšek než loni. Leda by to Mercedesu zas nejelo a Hamilton ztratil motivaci.

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      Fanda.LH

      83.240.60.XXX
      Historická zkušenost by spíš říkala, že letos GR vyhraje větším rozdílem... Když loni se musel sžívat s novým týmem, hodně lidí přesvědčovat atd... Každopádně já doufám, že se tak nestane a LH chytne druhý dech... Na ztrátu motivace nemá nárok, to ať radši místo přenechá mladším... Nicméně nemyslím si, že se to loni stalo... Pokud někdy, tak 2011 ve 2. pol sezóny, když mu to neklapalo ve vztahu... A tohle už má LH na dlouho vyřešený...

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Hwrychlik H.

        Hwrychlik H.

        194.213.58.XXX
        A nebo to klidně může být naopak. GR byl zvyklý na špatné auto a hledat kde a jak překvapit soupeře a získávat extra čas k dobru. To LH vůbec v posledních sezónách neznal.
        A navíc bych podotknul že v druhé půlce sezóny kdy už údajně přestali experimentovat měl víceméně navrch LH.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Fanda.LH

          Fanda.LH

          83.240.60.XXX
          Ale já tuhle argumentaci neberu... Oba dostali nové auto, podle nových pravidel... A GR to zvládl velice dobře... Samozřejmě, že LH měl více smůly, ale i tak se GR držel velice, velice blízko a proto to udržel až dokonce... To spíš věřím těm teoriím, že Georgovi to díky rozdílné tělesné konstituci skákalo méně.

          Samozřejmě doufám, že to LH dokáže urvat na svou stranu... A bylo by to zase něco nového, kdyby starej pes se vzepřel osudu a ukázal mladýmu, že nepatří do starého železa... Ale historie moc takových případů nezná...

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Hwrychlik H.

            Hwrychlik H.

            90.183.80.XXX
            Neber to jako nějakou argumentaci, vem to jen jako jiný pohled na minulou sezónu. A ano, GR to zvládl skvěle, například jen se vyrovnat s tlakem jak bude jezdit v porovnání s LH, nebo s tím že přišel do mistrovské stáje v očekávání bojů o první místo a místo toho byli tam kde byli.
            A stejně tak na LH bych ocenil, že to nezabalil a bojoval závod co závod aby to auto dali dohromady.

            + 1 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Kaša

              Kaša

              82.142.123.XXX
              JJ, hezky napsáno.
              Taky se říká že Ham jako zkušenější tak testoval různé věci než aby řešili rychlost a když si to v druhé půlce sedlo tak začal George dávat ....
              Každopádně George potvrdi svoje kvality a jezdil skvěle! Budoucí lídr Mercedesu. 01

              + 1 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
          • jon

            jon

            90.176.154.XXX
            Jinak člověk snáší rázy v 25-ti a jinak skoro ve 40-ti. Když to auto hopsalo, tak Lewis nejel naplno. Prostě to fyzicky nedával a nechtěl trávit druhou polovinu sezóny na fyzioterapii a koukat, jak je auto už v pohodě. Celý tým o tom věděl a byli s tím OK. Respektive jim toho stejně moc nezbývalo, protože George se ještě musí hodně naučit co se vývoje týká. Jedna věc je kroužit ve Wiliamsu a sbírat zkušenosti a druhá věc je působení v mistrovském týmu.
            George se s tím určitě popral na výbornou. Nicméně v druhé půlce sezóny tahal za kratší konec a Lewis situace se otočila. Letos to bude jiný příběh, Lewis to v sobě ještě má. Jen mu už není 20 a moc dobře ví, že sezóna končí v posledním kole posledního závodu. Jen pro jistotu, nijak tím nenarážím na finále 2021. I když je to také jeden z příkladů. 03

            + 2 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Fanda.LH

              Fanda.LH

              83.240.60.XXX
              Tohle jsou profíci, ten rozdíl mezi 25 a 40 nebude nijak zásadní... Nemluvě o tom, že problémy měli celou sezónu a celou sezónu, krom prvních 4 závodů, kdy měl jasně navrch GR, jezdili vyrovnaně...

              I v té druhé polovině LH dokázal interní souboj vyhrávat, ale bylo to extrémně těsné... Rozhodně bych to nenazval tak, že ho LH porážel... Spíš tak, že to bylo vyrovnané a LH měl více smůly... Ale o kratším konci nemůže být řeč...

              + 1 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • jon

                jon

                90.176.154.XXX
                Profíci to jsou, ale ve 40-ti musíš daleko více trénovat fyzičku, aby ses s mladýma puškama udržel. Platí to ve sportu obecně. Kdyby to bylo tak, jak píšeš, tak Jarda Jágr pořád hraje v NHL, Roger Federer dál valí na grandslamech a Usian Bolt ukazuje ostatním sprinterům záda. Ruce a techniku na to pořád má, ale ... A stejné je to v F1. Co se do točení volantem, zkušeností a komplexnosti je Lewis momentálně nejlepší ve startovním poli (fanoušky Alonsa nechť prominou). Jenže co se fyzických možností těla týká, už nemůže držet krok s Maxem, Charlesem, Geogrem ...
                Ze začátku sezóny to ze strany Lewise moc vyrovnané nebylo. George jel výrazně lépe a nebylo to o štěstí, ale Lewis to fyzicky nedával. Po vyřešení hopsání byl Lewis skutečně lepším, respektive mohl využít více svůj potenciál. Co do závodní rychlosti na něj George neměl a v několika případech opisoval i setup. Být v Mercedesu atmosféra jako u McLarenu v roce 2007, tak by ta druhá polovina sezóny byla daleko méně vyrovnaná. George se ještě musí hodně učit. Je sice rychlý, ale do komplexnosti Lewise nebo čisté rychlosti Maxe ještě zdaleka nedošel. Nicméně to po něm aktuálně nikdo nechce, minimálně dokud má vedle sebe Lewise a může se učit a růst.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Fanda.LH

                  Fanda.LH

                  83.240.60.XXX
                  Zátěž v F1 je jiná než např v hokeji, nelze to porovnávat... V F1 jde o pasivní zátěž, musíš zkrátka vydržet, ale neporovnáváte se v tom, kdo ji překoná rychleji, kdo překoná větší zátěž apod... Věřím tomu, že kdybys dal Jagrovi činku na záda, tak by se stále s hráči NHL měřit mohl... Ale už se s nima nedokáže měřit v rychlosti a výbušnosti...

                  Samozřejmě, že ty otřesy může člověk snášet ve vyšším věku hůř... Nechci to úplně zpochybnit... Ale LH prohrával v kvalifikacích... Já bych čekal, že bude vadnout v závodním tempu, ale to se nedělo..

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
  • Petr Hloušek

    Petr Hloušek

    194.79.55.XXX
    Mně se to auto barevně líbí, design se povedl, akorát ty příšerné "poklice" na kolech, to je hnus, ale to mají i konkurenti

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • jon

      jon

      90.176.154.XXX
      To vís kamaráde. 12 To jsou ty frajeřinky, když si místo 13-tek liťáků chceš koupit 18-tky s nízkoprofilovkama, ale nezbyde vata na liťáky. Tak to musíš hodit na plechy a frknout na to alespoň čínský poklice, ať to není úplně hanba. 12

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • GRAHAM

    GRAHAM

    88.103.239.XXX
    Tady to je koukám samej šampón, řeší se vzhled. 12 Hoši, rychlost, spolehlivost, první v cíli, to se má řešit.
    Apropo, výkon motoru se zvedne a bude to prý dvouciferné číslo. 12

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • daaviid23

      daaviid23

      90.182.169.XXX
      Já se vždycky u těch "technických" debat na diskuzích směju až se za břicho popadám. Reální experti ví prd do prvního závodu, "experti" z diskuzí ví tuplem kulový.

      Ale tak dobře, můžeme rozjet tuhle diskuzi. Které auto podle tebe zatím vypadá na titul? 12

      + 3 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama