22:23 31.01.2023
193.165.97.XXX
Je těch 30 koní moc nebo málo?
My se díváme hlavně na spalovák, ale hodně výkonu se dá přidat třeba snížením váhy baterek, elektromotorů, nebo převodů ERSu.
U spalováku taky je váha důležitá stejně jako u celého zbytku vozu. Stačí tenčí hadička, která ušetří miligramy, ale nesmí praskat. Stejné to je u hydrauliky. Toho potrubí bude ve voze docela dost.
O miligramy se hraje všude, ale spotřeba dokáže ušetřit kila. Ale taky o kila narůst nevhodným zpřevodováním. Nevím jak je tomu dnes, ale před ERSem bylo povolené pouze dvojí odstupňování převodovky. Extrémy byly Monza a Monako.
Chvíli se tady přetřásaly svíčky. Já tvrdím, že to mohla být výmluva, ale pokud né, tak bych odhadoval spíše konstrukční problém.
Ještě máme chlazení. Když dokáže uchladit motor Mercedes s pidi kapotáži, tak pro Ferrari s jeho krabici by to neměl být žádný problém.
Turbo. Ferrari i Renault už mají koncept Mercedesu docela dost odzkoušený, tak by tam výraznější problémy vznikat neměly.
No a když se všechno tohle sečte, tak těch 30 koní za podpory menšího aeroodporu je reálných. To se ale týká všech týmů, takže nějaký odskok Ferrari od ostatních týmů nevidím ani když Ferrari získalo sekundu na kolo pouhým vyhozením Binotta.