DISKUZE K ČLÁNKU "Ferrari i Mercedes budou zpět." Newey očekává náročnou sezónu, dopad trestu bagatelizuje

Technický ředitel Red Bullu Adrian Newey letos neočekává nic s medem - podle něj bude jeho tým čelit v bitvě o další mistrovský titul velmi silnému Ferrari i Mercedesu.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: "Ferrari i Mercedes budou zpět." Newey očekává náročnou sezónu, dopad trestu bagatelizuje

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 34, poslední 07.01.2023 12:20 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Ferda (Hlasovali 4 lidé) 02.01.2023 16:14
U Adriana je největší výhodou, že nepotřebuje… »
» odin (Hlasovali 2 lidé) 02.01.2023 14:16
Neřekl bych, že Newey bagatelizuje dosah trestu… »
» GRAHAM (Hlasovali 2 lidé) 02.01.2023 15:29
Adrian je chytrej, je to Trik, jak zmást lidi,… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • B2SoS

    B2SoS

    193.165.68.XXX
    Když jsme se bavili o trestu RB, Adrianovi a aerodynamice doma, vyšlo mi, že to není problém, protože RB díky Adrianovi může ušetřit hodiny v tunelu. Prostě vědí lépe na začátku, co testovat, a potom vědí lépe, jak naložit se získanými daty.
    To samé čtu v tomhle článku.

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • odin

    odin

    77.240.96.XXX
    Neřekl bych, že Newey bagatelizuje dosah trestu za překročení rozpočtového stropu. Podle mne Newey přesně a výstižně popisuje veškeré dění a očekávání v budoucí sezóně. Newey je, na rozdíl od těch dvou redbulláckých tlučhubů realista a velmi dobře ví, že o 10% méně času v tunelu je nemůže nijak poškodit. Stejně, jako by to nepoškodilo jakýkoliv jiný dominantní tým.

    + 2 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • GRAHAM

      GRAHAM

      88.103.239.XXX
      Adrian je chytrej, je to Trik, jak zmást lidi, konkurenci – stačí je zaplavit množstvím často protichůdných informací, opak Hornera a spol. A to on dělá pravidelně a ještě k tomu takovou lidskou uvěřitelnou formou. Všichni vědí , že nevědí nic.

      Adriana by chtěl mít každý v továrně. 11

      + 2 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Ferda

        Ferda

        193.165.96.XXX
        U Adriana je největší výhodou, že nepotřebuje Tetris, aby si udělal v hlavě alespoň hrubý obrázek jak má technika, nebo aero vypadat.
        Tato informace je už poněkud staršího data, ale Adrian prý ještě dodnes používá kreslicí prkno. To znamená, že ještě dříve než k tomu prknu přistoupí, tak už musí vědět co chce rýsovat. Nemusí čekat na možnosti, které mu Tetris nabídne a proto má RB v aeru nad ostatními takový náskok.

        + 4 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • odin

          odin

          88.103.132.XXX
          Ale hloupost pánové. Adrian jenom řekl pravdu. Ono totiž, kdyby byl odstup Ferrari od RedBullu v minulé sezóně jako byl odstup RedBullu od Mercedesu v té předešlé, tak by o10% méně času testování v tunelu RedBull poškodilo dostatečně. Ale jelikož mají náskok mnohem větší, Tak je takovýto trest- netrest ani nemusí zajímat. To jsou manipulativní metody FIA. Ve vyrovnané sezóně i drobné překročení rozpočtového stropu dokáže udělat rozhodující rozdíl v konečném výsledku. Kdežto v sezóně, kdy jeden tým jasně dominuje, mu "úměrný" trest za malé překročení rozpočtového stropu nijak neublíží. To je snad logické? Na to nemusí být Adrian žádným géniem. (čímž nepopírám, že on géniem opravdu je). 03

          + 1 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Ferda

            Ferda

            193.165.96.XXX
            Zatím je těžké odhadovat jaké dopady bude mít omezení testování.
            Kdyby se jednalo o samostatný tým jakým je třeba McLaren, tak by takováhle pentle mohla mít docela znatelný účinek. Jenže RB vlastní juniorskou AT a všichni ví že vzájemná spolupráce není až tak legání i když legalizována je.
            Už teď se dá předpokládat, že letošní AT bude z velké části kopie loňského Red Bullu. AT to k posunu do vyšších příček bude bohatě stačit a na oplátku zase vypomůžou RB třeba s přenecháním svého času v aerotunelu.
            Že je podobná spolupráce mezi Ferrari a Haasem se ví a na kopii Mercedesu, kterou použil Aston taky ještě nikdo nezapoměl.

            + 2 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • odin

              odin

              77.240.96.XXX
              Omezení testování může mít zásadní vliv, ale záleží na tom, o jak velké omezení by se jednalo a kde se tým nachází, co do výkonnosti.
              Navíc jsi správně uvedl další možnosti, jak eliminovat omezení prakticky úplně. Tak proč se bavíme o nějakých dopadech na RedBull, když prakticky víme, jak to bude? 03

              + 1 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Ferda

                Ferda

                193.165.96.XXX
                Když ještě existoval Motorelax, tak tam několik lidí napsalo tipy jak bude sezóna vypadat a můžu Tě ujistit, že byla psina tyhle tipy na konci roku porovnat s realitou. A není to tak dávno. +- 5roků.
                Před rokem by si taky nikdo netipl, že Alfa porazí Astona. Právě v tom je ta krása nevědomosti.

                Zatím si všichni myslíme, že RB stále zůstane na čele, že Ferrari s Vasseurem zabere a bude na RB tlačit až do konce sezóny a že Mercedes bude tak silně tvrdit muziku, až znovu budou mezi Emilem a Hamíkem lítat jiskry.
                Za sebe můžu říci, že bych si to takhle přál a doufám, že nůžky se mezi týmy budou těsněji svírat a že rozhodnuté o titulech nebude znovu někde v polovině roku.

                Taky doufám, že se k první trojce střed pole hodně přiblíží a třeba občas dosáhnou i na bednu.
                PF 2023. 04

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • odin

                  odin

                  77.240.96.XXX
                  Ano, natipovat kompletní pořadí v sezóně a pak to porovnávat s realitou je obtížné. Především proto, že střed pole je velmi vyrovnaný a podléhá aspektům o kterých jsi psal výše ("Béčkové" týmy). Ale tipnout pořadí na čele v období dominance jednoho týmu a pokoušet se zpochybňovat jeho práci?
                  Nebuď jako Mike17. Ten v době dominance Merglů psal o budoucích sezónách také ve smyslu, že se nic moc nezmění a Hamilton získá další titul. Zatím co dnes když dominuje jeho oblíbený RedBull, tak si není ničím jistý a drama je až do konce. Podobně vnímal i dominanci RBR v letech 2010-2013. Tam také nešlo o žádnou dominanci z jeho pohledu. (A když už tak jen nepatrnou a jen dvě sezóny). 18 18 18
                  Klidně se s vámi chlapci vsadím, že RBR bude zase vládnout a na srazu si to povíme (ale až na tom přespříštím, abychom pokryli celou sezónu 03).

                  + 1 / − 1

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Ferda

                    Ferda

                    193.165.96.XXX
                    Nejednalo se o tipovačku. Bylo to ve velice podobném duchu jako teď tady. Žádná šablona, každý jen napsal názor jak bude ročník vypadat podle toho komu kdo fandil a kdo ho zajímal.
                    K RB už jsem nejednou i když né pod tímto článkem psal, že má náskok a svůj vůz bude především dolaďovat k obrazu svému.
                    Ferrari bude muset udělat velkou překopávku se svou krabici. Tohle aero by letos určitě neobstálo a hlavně stabilizovat svůj tým po nepořádku, který tam napáchal Binotto.
                    Mergl sice tvrdí, že své size zero aero zachová, ale nechme se překvapit.
                    V každém případě jsou to Mergl s Ferrari, kteří musí RB nahánět a minimálně třetinu sezóny budou své vozy spíše testovat, zatímco RB by si měl jet dál svoje.
                    Jak velký náskok RB má a zda se mu ho podaří udržet si tipnout neodvážím. Přece jen je to F1 a tam se občas dějí zázraky. Kdo by se před prvními testy v roce 2009 odvážil nahlas vyslovit, že nástupce Hondy urve oba tituly a stane se týmem s nepřekonatelným průměrem.

                    Jestli se sraz nebude konat o víkendech kolem 13 května, tak se určitě dostavím. 04

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
          • Mike17

            Mike17

            185.149.130.XXX
            A ty víš, jaký bude rozdíl mezi nimi v roce 2023? Že už teď víš tak jistě, že jde o trest-netrest... 03

            + 1 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • odin

              odin

              77.240.96.XXX
              Můj táta říkával: "bav se s volem (myšleno zvíře) o sobotě, když jde v pátek na porážku."
              Ale tobě, jako neznalému se to pokusím letmo vysvětlit. V F1 je většina vozů evolucí z minulých sezón. Čili v následující sezóně budou nasazeny různá vylepšení ( do výše rozpočtových stropů). Některá stáj může usoudit, že jejich vůz nemají kam vyvíjet a postavit nový s novou koncepcí. Ale ti většinou zápolí s odstraňováním "dětských nemocí" , laděním a jinými nedostatky a spotřebují na to půlku sezóny.
              Jestliže je v poli tým, který dominoval minulou sezónu takovým stylem, že mistr světa byl znám čtyři závody před koncem a sedm závodů před koncem považován za mistra světa s velkou pravděpodobností, pak je jasné, že jim na autě vše funguje tak, jak má a jak si přejí. Čili nepotřebují si ověřovat nesmysly v aerodynamickém tunelu a zbylých 90% času jim bohatě stačí na ověření jejich vylepšení.
              Tak že ANO vím, zcela jistě, že jim trest neublížil vůbec. A ANO byl to trest - NETREST, který jim ublížit ani neměl.

              + 1 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Mike17

                Mike17

                185.149.130.XXX
                Tak já se to zase pokusím na oplátku vysvětlit tobě:
                Když se podívám na poslední 3 závody, lehký náznak dominance jsem viděl jen v Abu.
                V Mexiku Mercedes sám tvrdil, že o vítězství přišel jen díky špatně zvoleným gumám. Osobně bych tak daleko nešel, ale rozhodně byl Mercedes velice vyrovnaným soupeřem a šanci na vítězství rozhodně měl.
                V Brazílii předvedl dominanci spíš Mercedes, který RB celkem solidně zajel. Ano, Max měl kolizi a díky ní skončil až šestý. Ale rozhodně bych si netroufl říct, že by bez ní vyhrál. Vyhrál by, nebo ne, každopádně o dominanci RB se nedá mluvit ani omylem.
                A v tom Abu, kde si jel Max celkem poklidný závod, dojel sice Russell půl minuty za ním, ovšem bylo by také fér zmínit, že měl problémy v boxech a následně penalizaci. Leclerc taky moc nezaostal.
                Péra raději komentovat nebudeme.

                Takže když jsme si vyjasnili tu "obrovskou dominanci" Red Bullu, můžeme se podívat na předpokládaný vývoj. Mercedes konečně přišel na to, jak vyvíjet svůj vůz a evidentně se mu to daří dobře. Je celkem slušný předpoklad, že ten téměř vyrovnaný stav s RB na konci sezony minimálně vydží. Zpět k poskakování z většiny sezony se už jistě nevrátí. A tedy se nevrátí k té velké bodové ztrátě, kterou získal právě v těch 3/4 sezony.
                A Ferrari? Jak továrna, tak Alfa hlásí obrovský pokrok v motoru. Jo, možná kecají. Ale z toho co jsem četl vychází, že už ten náskok v motoru delší dobu mají, jen ho museli škrtit kvůli spolehlivosti. A prý tento problém vyřešili. Jestli přidají tolik výkonu, nebude ztrácet Leclerc 8s.
                Honda s RB žádný masivní pokrok v motorech nehlásí.

                Stát se může cokoliv. Je klidně možné, že sezona 2023 skončí ještě větší dominancí RB, možná i takovou, jakou předváděl Mercedes v letech 2014-2016. Ale spíš bych vsadil na to, že pole bude mnohem víc vyrovnané a mám obavy, že RB letos PK, možná i PJ nezíská.

                Takže si můžeš dělat závěry jaké chceš, ale je to spíš v rovině tvých tradičních spekulací. Aneb ten vůl jdoucí na porážku zatím běhá vesele po louce a majitel netuší, že ho chce porazit. 13

                + 1 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • odin

                  odin

                  77.240.96.XXX
                  Aha, tak z posledních tří závodů Mike získává jistotu vyrovnané sezóny. Připomínám, že se jednalo o závody, kdy už RedBull měl oba tituly v kapse. Nebo se mýlím? Já jsem fakt neviděl jediný závod loňské sezóny. Ale na F1NEWS jsem čas od času zavítal a pár článků s diskuzí přečetl.
                  Opět předvádíš svůj styl diskuze. Vybereš si část která se ti hodí k obhajobě tvého názoru a tu pak prezentuješ jako objektivní fakt. A je ti úplně jedno, že už nikomu o nic nešlo a tudíž i výsledky mohly být (a nejspíše také byly) touto skutečností ovlivněny.
                  Já si myslím, že RBR budou mít náskok pořád, protože Mercedes musel od základu překopat svoje auto, aby jim fungovalo a neočekávám , že by přes zimu předvedli tak obrovský pokrok, že by přeskočili i megadominantní RedBull, který také nezahálel a vyvíjel. A Ferrari? Ti jsou zase na začátku. Vasseur nejdříve bude muset vytvořit fungující tým, který nedělá chyby v boxech, ve strategiích, ve vývoji... a pak budou muset udržet tempo vývoje auta po celou sezónu. A ne aby to tradičně v poslední čtvrtině zabalili a soustředili se na auto pro sezónu budoucí.
                  Tak že o tom volovi je dávno rozhodnuto, ale on zatím netuší a ubezpečuje se klamnými dohady...

                  + 0 / − 1

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Mike17

                    Mike17

                    185.149.130.XXX
                    Ty seš hustej. 12
                    Ne, nic neprezentuji jako FAKT. Úplně jasně jsem napsal, že jde jen o můj odhad. Proč sis to předělal? Stejně jako u prohlášení Neweyho jsi z toho udělal něco úplně jiného, než bylo napsáno.
                    Aha, tak jsem si vybral závody, které se mi hodí? Jaké jsem si měl vybrat, když chci predikovat výkonnost v roce 2023? Ty ze začátku sezony a ignorovat tak vývoj během celé sezony???
                    Vadí ti 3? Měl jsem vybrat 4? Tak přihodíme USA, kde dojel Hamík Maxovi na křídle a podle měj mohl vyhrát? Jakože Hamilton s Mercedesem pořád lhali, že měli na vítězství, nebo jsou tak hloupí, že nechápali, jak si s nimi RB hraje? Čím dál postupuješ k začátku sezony, tím víc byla dominance RB proti Mercedesu silnější. Za mne to fakt není náhoda.

                    A to, že měl Max titul nějak ovlivnilo výkonnost?
                    Jakože si Péro řekl, že druhý být nechce? No moc to nevypadlo.
                    Nebo Max si řekl, že vítězství a bodů má víc než chtěl a tak byl tak laskav, že v Brazílii nechal body soupeřům a Russellovi vítězství, jen tak z dobrého srdce? Nezapomněl při té laskavosti nějak na kolegu?
                    A RB si podle tebe řekl, že body do PK nepotřebuje, protože dolary přehrabuje vidlema, tak co se zbytečně zabývat nějakým tím miliónkem?

                    Ferrari vyhodilo Binotta. A tím vyhodilo i to auto? Tomu autu chyběl k boji o titul jen spolehlivý motor a schopná boxová zídka. Jen tyto 2 věci by stačily k boji o titul až do posledního závodu. Po Rakousku bylo vidět, že výkon motoru stáhli a do té doby byli v závodech konkurenceschopní. Jejich výkony v kvalifikacích do konce sezony (tuším měli 12PP, což je o polovinu víc než RB) ukazovaly, že jejich slabinou je udržet v závodě výkonnost. Evidentně na tom měla spolehlivost motoru velký podíl, což potvrzovali následně i u Ferrari. Teď výkon budou mít i v závodech.

                    A to ani nemluvím o Alpine, kde motor už vychytali a pokud nebude hořet, bude stejně výkonný, jako u konkurence. Už teď dokázali v některých závodech zatápět špičce.
                    A Mclaren....

                    Sorry, jo, je to tvůj názor a za ten tě nikdo nekritizuje. Ale není to žádný fakt, jakože už šly všechny týmy na porážku. Naopak většina lidí z F1 očekává sezonu vyrovnanější. Že s tím nesouhlasíš je tvůj problém.

                    + 1 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • odin

                      odin

                      88.103.132.XXX
                      Tak znovu. Daly by se tu najít názory Mike17, kdy tvrdil, že v sezóně 2021 byl na konci v posledních závodech dominantní Mercedes. Doufám, že to nepopřeš. A jak vypadala sezóna následující? Podle tvých názorů, které tady aplikuješ, by měl v sezóně 22 Mercedes být hodně silný. Ale opak byl pravdou. Ano, proběhla změna pravidel. A musím se přiznat, že jsem očekával, že na boji o tituly mezi Merglem a RBR z předešlé sezóny nejvíce vydělá Ferrari. A zpočátku to taky tak vypadalo. Dokonce se u rudých nechali slyšet, že mají v záloze vylepšení, která je posunou ještě dál. Ale jakmile RedBull vyřešil spolehlivost, tak jasně dominoval i nad Ferrari a také nad Mercedesem. Ferrai tu jejich spolehlivost nevyřešilo ani do konce sezóny. A Mergl přestavěl auto komplet. Tak že jsou na začátku. Možná týmy RedBull stáhnou a Max titul nezíská už čtyři závody před koncem, ale nečekám žádná velká dramata. Většinou to je tak, že komu se povede auto na začátku změny pravidel, tak si svůj náskok dokáže udržet i v ostatních sezónách (pokud je to auto ještě "vylepšitelné"). A jelikož se jedná o druhou sezónu po změně pravidel, tak věřím, že všechna auta jsou vylepšitelná. Mergl svoji koncepci "přískokem vpřed" opustil, ale zároveň se vrátil na začátek. Jak jsem napsal už Ferdovi, klidně se s vámi chlapci vsadím..

                      + 0 / − 1

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • Ferda

                        Ferda

                        193.165.96.XXX
                        Neprozrazuj všechno dopředu, nebo mě letošní sezóna bude nudit. 12 A nějakou tu láhev šáňa rád donesu i bez sázky.
                        Vlastně by mě dost zajímalo jestli ten úpadek Ferrari po loňské letní pauze byl skutečně dán omezením výkonem motoru. Před pauzou se dost povídalo o pružných podlahách a já mám dojem, že právě tady Ferrari narazilo na kámen. Motor by mohl být pouze výmlovou.

                        + 0 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • odin

                          odin

                          88.103.132.XXX
                          Hmm. Někdo hledá důvod jak a proč se napít, jiný rovnou pije. Mám se ještě hodně co učit. Ale od tebe to beru. 03
                          Tak že si červeně znamenám víkend okolo 13.5.2023, jako nepřijatelný!!!

                          + 0 / − 0

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • Ferda

                            Ferda

                            193.165.96.XXX
                            Tehdy má kamarádka zrovna narozeniny a vždy je slavíme v termálech ve Štúrovu. A čabajky já tuze rád. 13
                            Šáňo přece není žádný chlast. Já ho naučil pít i své děti a od té doby jsou veškeré oslavy velice příjemné a bez ožraleckých žvástů. 01

                            + 0 / − 0

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama