DISKUZE K ČLÁNKU Binotta bych vyhodil dávno, pálí Arnoux. Co radí Vasseurovi?

Mattia Binotto skončil k dnešnímu dni v čele Ferrari. Bývalý pilot italské stáje René Arnoux by ho ale podle svých slov vyhodil už dávno.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Binotta bych vyhodil dávno, pálí Arnoux. Co radí Vasseurovi?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 18, poslední 06.01.2023 16:43 Vložte komentář

Nejlepší názory

» RoBertino (Hlasovali 3 lidé) 01.01.2023 20:43
Nejsem vševědoucí, ale někdy mi připadá, že… »
» GRAHAM (Hlasovali 3 lidé) 02.01.2023 15:35
Tak byli přeci v Benettonu všici ne ? MS odešel a… »
» GRAHAM (Hlasovali 3 lidé) 03.01.2023 20:36
Píšeš : A přitom zdejší odborníci tvrdí, že… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

GRAHAM

GRAHAM

88.103.239.XXX
Odine, srovnávat charitu Michaela Schumachera s Hniličkou je z tvé strany diletanství a je vidět že o tom nic nevíš. Odhadovat z hospody a z televize fakt nestačí. 02
Zatahovat do toho gauneřinu. To fakt jako ne.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

95.80.230.XXX
no byl údajně vidět o kolik začal zpomalovat na výjezdu ze zatáčky...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

88.103.132.XXX
Souhlasím s tebou, že se Schumacher vrátil do naprosto odlišné F1, než kterou opouštěl. Těch odlišností tam bylo mnohem víc, než jsi uvedl. Dokonce i posuzování komisařů bylo vůči Schumimu "jiné" přísnější.
94 už jsem to tu jednou psal a možná, že zrovna v diskuzi s tebou. Tu sezónu bych komplet škrtnul. A pokud se potkáme, tak ti povím moji teorii, kterou ovšem nemám nikde potvrzenou, jenom indicie, tak to tady nechci zveřejňovat a vířit emoce.
S názorem, že se jednomu týmu-jezdci jen pomáhalo, nebo jen škodilo, souhlasím. Já spíš vnímám, že se pomáhá těm, kteří bojují o tituly a na ostatní jsou přísnější.
Coultharda vnímám podobně. Problém je, že se těžko dokazuje úmysl. Je to podobné i u Schumiho prasáren, také těžko dokázat, že to udělal schválně. Já jsem to tehdá Schumimu přál a říkal jsem si konečně došlo i na něho, kdy mu někdo oplatil ty všechny prasárny, které dělal soupeřům. Jen bych řekl, že to Coulthard udělal chytře a možná proto to nikdo moc nezkoumal. Docela by mě zajímalo o co by FIA opírala obvinění DC, aby mu dokázala úmysl.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

95.80.230.XXX
Jestli Ti něco říká PDCA cyklus, tak nemůžeš ani náznakem tvrdit, že schumacherovi postupy nic neovlinily 03 a další věcí je, proč by měl brawn potřebu zrovna něco takového tvrdit. Za mě se schumacher neměl vracet, protože se vrátil do naprosto odlišné soutěže, než opouštěl. V době své největší slávy se stavělo auto dle jeho přesných požadavků, aby mohl být co nejrychlejší - vyžadoval nestabilní přetáčivý vůz. Do zatáček najížděl ve smyku a brzdil v průběhu zatáčky a mnohem dřív než konkurence šel na plyn. Tohle když si spojíš s pravidly do kterých se vrátil, tak v podstatě vešel do CUPové série, kde se auta lišila minimálně, pneumatiky při jízdě ve smyku odešly během poloviny kola a byl totální zákaz testování, což pro schumachera, který nesnášel simulátor a přitom k nastavení auta potřeboval najezdit spoustu testovacích kilometrů, bylo v podstatě likvidační. A osobně si myslím, že kdyby se reinkarnoval a pokusil se dostat do F1, že by dokázal uspět.
Tu sezonu 94 bych fakt asi nerozebíral, to je fakt na nějaké pivko a delší osobní diskuzi. Jen si zkus najít co FIA měla najít zahrabané v řídící jednotce benetonu - byl to launch control, což není kontrola prokluzu kol (trakce). Navíc to nebylo jen v schumacherově voze, ale v obou benetonech.
S tou pomocí ferrari od FIA bych to neviděl zas tak růžově. Titul pro ferrari chtěl eklák a ten se snažil působit, aby jim bylo pomoženo, ale mosley ferrari rád neměl, takže se tam střetávali dva odlišné vlivy. Můžu Ti předkládat své poznatky a doměnky, kdy ferrari bylo spíš škozeno ze strany FIA a pomáháno soupeři, ale tyhle velké týmy vždy měli politický vliv a zkrátka se ta přízeň přelévá ze strany na stranu a asi nelze říct, že by se jednomu týmu(jezdci) jen škodilo a jinému jen pomáhalo.
Ještě k tomu coulthardovi - tam mě vadí naprosto ten fakt, že coulthard musel vědět naprosto přesně co se stane, když udělá co udělal. Kdyby byl v souboji o pozici, asi bych brblal, ale za mě by to byla regulérni coulthardova volba. Takhle byl ale o kolo zpět a dá se říct, že rozhodl o titulu ve prospěch hakkinena naprosto neférovým způsobem. Tady bych se asi taky dost zajímal o vysílačky, ale jedinou informaci co jsem kdy o tom četl, bylo to, že FIA se o to vůbec nezajímala a coulthardův mechanik pustil do médií, že pokud by tenkrát prošli data s telemetrie, tak komisařům muselo být jasné, že ten manévr byl úmyslný. S tím mailem se Ti ozvu...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

88.103.132.XXX
Schumacherovy postupy nic nemohly ovlivnit. Vývoj auta je v továrně a na inženýrech. Měl na to tři roky a předvedl, že pokud nepožívá výhod oproti svému kolegovi, pak ani jeho není schopen porazit. Nezapomeň, že pravidla 2010 byla naprosto odlišná od pravidel poloviny devadesátých let a přelomu tisíciletí. Ta auta v 2010 byla naprosto identická, testovat mohl jen tolik kolik ostatní, pneumatiky měl stejné, jako všichni ostatní a musel se o ně starat. Mně prostě stále vychází, že jeho genialita je velmi přeceňována. Protože, kdyby byl opravdu tak rozdílovým pilotem, tak předčí ve vyrovnaných podmínkách minimálně svého kolegu. A to se mu nepodařilo ani v jedné sezóně. Během pátku by si nastavil auto lépe, než kolega a pak už by jenom těžil ze svých schopností. Opak byl pravdou. A nezapomeň, že z Mwercedesu v době Hamiltona část Schumiho lidí odešla a také, že Hamilton okamžitě i s nedominantním autem Rosberga porazil. Já Mercedesu a hlavně FIA vyčítám nepotrestané tajné testování pneumatik. To mělo mnohem větší vliv, než nějaké postupy a vyhodnocování závodů alá Schumacher.
94 FIA našla kompletní software podpory prokluzu kol. Každopádně i to bylo zakázané a důvod k potrestání. Trest žádný. Je také na místě zmínit, že FIA nechala Schumiho s tímto systémem jezdit skoro půlku sezóny, než se odhodlala něco hledat. Tresty pro Schumachera byly také dost opožděné. Pořád se jednalo, zda potrestat, nebo ne. Zase odjel dva závody než se FIA odhodlala jej potrestat. Na Hilla a Silverstone si nevzpomínám, ale měl bych to někde mít na DVD, tak to zkusím najít.
O Briatoreho vysílačce samozřejmě vím a nikdo mi nevymluví, že ho Schumi neposlechl. Je tam jasně vidět, že Hillovi zavřel vnějšek a pak i vnitřek. Blokoval ho při obou pokusech o předjetí. Rychlost na účinnou obranu neměl.
97 sám velký Ecclestone přiznal, že v této době Ferrari FIA pomáhala. Tak že tady s tebou rezolutně nesouhlasím, že by Schumi byl potrestán.
21 Nevím zda Hamilton chtěl Maxe sundat. Ale jsem si jist, že už měl dost uhýbání jeho manévrům a Senna stylu. Prostě mu jenom neuhnul. A neuhnul mu záměrně to je jasné.
Jsi si opravdu jistý, že systém automatického startu u Hakkinena byl v té době nelegální? Ještě za dob dominance Vettela se podobné systémy legálně používaly. Nechci ti to rozporovat, protože tohle opravdu nevím.
Coulthard jednoznačně zpomalil, ale nezměnil při tom nijak směr jízdy, jako Schumi v Adelaide dvakrát, a udělal vlastně jen to, co po něm komisaři s modrými vlajkami požadovali.
Ano vnímám tvé příklady jako ukázky podobných situací u jiných pilotů. Ale znovu opakuji, F1 sleduji přes padesát let a vím, že se tam politikaří a o fair play tam zavadíš jenom omylem. Nemyslím si, že jediní padouši jsou Senna sse Schumacherem, ale vadí mi principy. Tito piloti jsou oslavováni a podsouváni veřejnosti jako nej ve všech ohledech a jejich prohřešky se vytěsňují. Potažmo neúspěchy se ignorují a příčiny úspěchů se zkreslují. Přitom nemám problém uznat jejich kvality, ale zároveň připomínám i okolnosti za kterých ty kvality prokazovali... 03
Je to fakt na delší debaty. Kdybys měl zájem, přijeď na sraz popovídáme si. (napiš pozdrav na odin5@volny.cz, abych získal tvůj mail a já ti napíšu podrobnosti. Neboj se neotravuji na mailech ani je bez dovolení neposkytuji ostatním). I když jsme spolu Schumiho už párkrát rozebírali a já s tvým vnímáním zas tak velký problém nemám. Na některé věci mám odlišné názory, ale nejsi fanatik, tak se s tebou příjemně debatuje.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

95.80.230.XXX
nadnesl jsi dost témat 14 a zkusím jako schumacherův fan nějak slušně odpovědět, aspoň za mě.
začnu od zadu - Brawn prohlásil, že schumacher přišel do mercedesu a začal vyžadovat nějaké postupy, vyhodnocování závodů a vývoj vozu. Jinými slovy, nechal si nastavit postupy, které umožnili pozdější dominaci hamiltona. Že tyto postupy měl zavedené už ve ferrari a benetonu a že značná část lidí, kteří stáli za schumacherovými úspěchy byli a jsou v mercedesu, nic nemění na faktu, že on to vyžadoval, měl takovou autoritu, že se mu tým podřídil, jen to ovoce přimeslo později, než to mohl sám sklidit. Je to stejné, jako když v poslední sezoně pěli ódy na hamiltonovu pracovitost. Za mě je to spíš důkaz, že se do teď nemusel autu a jeho vývoji vůbec věnovat, ale pro ten tým je značným přínosem, když taková osobnost začne něco vyžadovat a sama dělat...
K tomu 97 - nemyslím si, že by schumachera nediskvalifikovali. Sice ten výsledný trest asi nebyl tím, co by jsi chtěl vidět (visící schumacher na pouliční lampě) ale jezdil v té době za ferrari a tam se v tomto směru ze strany FIA nikdy neodpouštělo. Ale historie se napsala jinak a co by kdyby se již nedozvíme.
94 - v této sezoně jsem fandil hillovi, už kvůli jeho tátovi. Sennu jsem nikdy nemusel a schumacher byl jen "skopčák" takže jsem vnímal i ty incidenty v tomto světle. Ale pamatuju si myslím v silverstone (? fakt je to už dlouho) tak ho hill bez poklonků vyndal z trati. Pořád se probírá nějaká kontrola trakce, ale ani FIA nikdy nenašla žádnou kontrolu trakce, jen podporu prokluzu kol na startu, která byla zakázána. Pokud si dobře vzpomínám, tak k údajné aktivaci musel schumacher udělat 15 po sobě jdoucích naprosto přesných úkonů, rázu stiskni plyn na 28%, sešlápni brzdu na 32% dvaktrát podřaď... nevím jestli tohle někdy někdo mohl reálně dávat. Jestli ano, tak to spíš zaslouží obdiv a reálně v jeho autě tento systém nikdy nenašli aktivní. Tak přišla diskvalifikace za naprostou hloupost a přesně na tolik závodů, aby přišel o svůj náskok na hilla. A poslední perlička, v adelaide, když schumacher vyjel z tratě a přiblížil se k němu hill, tak tehdejší šéf bennetonu - briatore - freneticky ječel schumacherovi do vysílačky "sejmi ho". Nevím na kolik byl tím vším ovlivněn, ale fakta můžeme vidět na youtube - zavřel hillovi zatáčku a ten se tam stejně pokusil nacpat a skončili jak skončili.
A ten barik - ten byl pořád ublíženej, že schumachera nedokázal porazit. Že to zase nebyl až takovej lumen dokázal posléze v brawnu, kde měl v rukou další mistrovské auto, ale nandal mu to button. Ono je jednodušší hledat chybu jinde, než u sebe, takže byl na schumachera dost alergickej kdykoliv se na trati ocitli vedle sebe a pořád na něj mediálně útočil. Kdo ví, jestli mu to zkrátka schumák jenom nechtěl dát sežrat, protože kdyby chtěl jít do kolize, tak tam měl dost značnej prostor toho barika o tu zeď rozmáznout, neudělal to, nechal tam místo přesně na jedno auto...
A když se podíváš na ostatní piloty - za mě mi nikdo nevymluví, že v roce 21 hamilton emila v silverstone nesundal záměrně. Schumacher to aspoň udělal v poměrně pomalých zatáčkách, hamilton emila mohl regulérně zabít.
Hakkinen měl v podstatě obě mistrovské sezony ve voze systém, který automaticky odstartoval při zhasnutí světel - jasný důkaz je na youtube, ale trest? 0 Přitom i stopka na jeden závod by znamenala, že titul nebude... Stejně tak v 98 coulthard brzdí ve spa v dešti v ideální stopě aby "pustil" o kolo schumacher, přestože 6 zatážek ignoroval modrou vlajku - do současnosti o tom nechce mluvit, proč asi?
Nechci nějakej flame, jen Ti chci ukázat, že i ti "slušnější" piloti mají škraloupky a u schumachera se zkrátka vše pokládá za nepřekonatelnou prasárnu. Přitom se nejspíš všechny jeho prohřešky dají shrnout do situace, kdy mu "bliklo" a udělal hroznou kravinu, na rozdíl například od senny, který do téměř všech kolizí šel záměrně a plánovitě a navíc se tím nikdy netajil, protože mu to dle jeho názoru pomáhalo udělat místo na trati...

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

88.103.132.XXX
Ono to vypadá, že pořád na Schumachera útočím, ale mnohem víc mi vadí snahy prezentovat ho jako něco, co nebyl, hledat zásluhy, které neměl a podobně.
Přijal bys např. tézi, že až teprve Hamilton dokázal vytáhnout Mercedes a udělat z této stáje stáj vítěznou na několik let ? Zatímco Schumacherovi se to nepodařilo ani s "jeho" lidmi, s kterými slavil úspěchy u Ferrari? Vždyť ty příběhy jsou dost podobné, tak proč upírat Hamiltonovi zásluhy? A přitom to nikoho ani nenapadlo. Zatím co o Schumiho zásluhách se bájí stále. Dokonce jsem na netu četl, že Brawn mu připisoval i zásluhy na mistrovském autě Mercedesu. Tak to by mě fakt zajímalo, jak to Schumi udělal, když byl ten rok v kómatu. Takový kousek jsem viděl pouze ve filmu "Dotek medůzy". A teď, když si uvědomíme, že dominanci Merglu způsobil motor, respektive pohonná jednotka a že jsme se dohodli, že Schumi nebyl konstruktér, tak mi z toho vychází úmyslné lhaní "jeho" lidí kvůli Pí áRku. No a pak se ptám, zda stejně nelhali i v letech, kdy se jim tak dařilo u Ferrari?
Na tomto příkladu chci ukázat způsob jak docházím k pochybnostem o některých věcech, které si přečtu z míst nejvyšších a nejzasvěcenějších. Proto jsem psal o vlastním úsudku a neochoty slepě přebírat vše, co se napíše. 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.96.XXX
Měl jsem tu pár diskuzí v minulosti s lidmi, kteří Schumiho uctívali až za hrob. Nerad bych se někoho dotkl, ale tuším, že pod nickem EMERSON se tu jeden takový vyjadřoval (ale je to cca 12-15 let zpět, tak si opravdu přesně nepamatuji a nerad bych někoho lživě nařkl). Doopravdy tací fanboys byli, většina asi skončila se sledováním F1 spolu se Schumacherem. A to nemluvím o době Schumiho největší slávy, kdy ještě nebyl internet a bavíval jsem se s jeho uctívači face to face, nebo později, už na netu v diskuzích na jiných fórech. Já Schumiho považuji za dobrého a pracovitého pilota, ale zároveň mi vždy vadila jeho glorifikace.
Popírat schopnost MS si přesně říci, co jeho auto potřebuje nehodlám, naopak. Právě, že "jeho" lidi stavěli auta dle jeho požadavků. Což by se dalo považovat za výhodu oproti týmovému kolegovi, né? A takovýchto výhod požíval vícero. Však už jsme se o tom párkrát bavili.
Vím, že Damon Hill Schumiho také sejmul a ne jednou, ale byla to zoufalá odveta, která pro něho nic neřešila. Nevím, kde spatřuješ tlačenku FIA ve prospěch Hilla v 94. Že potrestali Schumiho za nerespektování černé vlajky a nelegální auto s vyšší výškou posazení? Ale souhlasím s tebou, že tato sezóna byla hodně prapodivná.
Nesouhlasím, že všechny další prasárničky Schumiho byly potrestány. Já to nějak vnímám jinak. On je trest a trest. Když Schumiho diskvalifikovali z minulé sezóny v 97 za Jerez, kde si Villeneuve stejně pro titul dojel i bez té diskvalifikace, tak to za žádný trest nepovažuji. Protože mu stejně nechali všechny body a započítali PP a ostatní věci do statistik. Z tohoto důvodu jsem přesvědčen, že kdyby Villeneuve nedojel, tak FIA Schumiho s klidem prohlásí mistrem světa a žádný trest by mu udělen nebyl. Ale tohle jsme už spolu probírali.
Co se týče Hamiltona, tak jako prasárny vnímám především jeho kousky u McLarenu. V Mercedesu si nevybavuji žádnou prasárnu. (Nebavím se o nepotrestaných přestupcích, kterých měl spousty). Já totiž za prasárnu považuji čin, kterým úmyslně poškodím soupeře. Nikoliv chybu v závodě, která má být trestána jako např. přejetí bílé čáry, chybný - nebezpečný návrat na trať, rychlejší průjezd boxy atd.¨

Schumi x Barik ano nechal mu tam místo akorát na projetí jednoho auta, ale proč? Vždyť ho vytlačil zcela mimo trať do zdi jen proto, že si ho Barik dovolil předjet. Kdyby šlo alespoň o souboj o vítězství v závodě. a i tak bych si představoval, že za vše, co pro něj u Ferrari Barik udělal, tak ten souboj spíše "vypustí" jako vypustil souboj s Vettelem v Brazílii, když se Seb zoufale potřeboval prokousat polem výš, aby získal titul.
Pro mně je těch kontrovezí v jeho závodění přespříliš, ale byl bych s tím v klidu, kdyby se mi spousta lidí nesnažilo namlouvat, jaký je to vzácný charakter.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

95.80.230.XXX
Odine, Tvé názory poměrně uýznávám, ale možná v tomto případě by jsi s tím otvíráním očí mohl začít u sebe.
Řekni mi, kdo kdy tvrdil, že schumacher někdy něco konstruoval? Vždyť sám musíš vidět, co tady skládáš dohromady za fantasmagorie. Schumacher si byl schopen velice přesně říct, co od toho auta chce a byl schopen velice přesně popsat inženýrům, jak se auto chová a kde v tom chování chce co změnit. Tohle doufám popřít nedokážeš 03 a v tomto byl jeho přínos pro tým.
Jeho unfair jednání není nic, na co by mohl být kdokoliv hrdý, ale v F1 to nebyl jenom senna - schumacher, kdo takto prasil, damon hill také nebyl žádný svatoušek a adelaide 94 byl v podstatě výsledek celé sezony, kdy FIA tlačila hilla, aby se dokázal dostat do souboje o titul a jeho prasárny mu byly milostivě odpouštěny. Ona celkově sezona 94 byla dost prapodivná. Když ovšem vezmeš další schumacherovy prasárničky, tak nenajdeš žádnou další, kterou by nedostal ohodnocenou. I za toho barika dostal pentli a v tomto případě musíš uznat, že mu tam nechal přesně tolik místa, aby se tam barik vešel, to že si u toho barik nadělal do gatí je věc druhá. Žádný pilot F1 nejezdí v "rukavičkách" a kdo tak jezdí, tak se v F1 dlouho neudrží, vždyť kolik prasáren předvedl hamilton, ale to se neřeší, protože to je oblíbenec FIA a tady mě vadí mnohem víc, že se netrestá...

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

88.103.132.XXX
GRAHAME z ničeho necouvám. V knížkách je vše popisováno z pohledu lidí, kteří to píší. A příběhy jsou vykreslovány buď, ve prospěch hrdiny, nebo v neprospěch. Je to stejné, jako prohlášení Arnouxe. A záleží, jak je to čtenáři předloženo a jak si to čtenář vysvětlí. Neboj se mám leccos načteno i leccos nakoukáno a snažím se v tom "nějak" orientovat. Rozhodně nesleduji F1 od roku 2012, kdy Schumi definitivně skončil a také všechny moje komenty nejsou založeny jen na vyprávění a mém úsudku. Věř, že jsem zažil, jakožto fanda F1, celá sedmdesátá léta. A právě proto se mi hnusí styl a činy Senny a Schumachera.
Ano Schumachera za férového sportovce nepovažuji a nikdy už považovat nebudu. Jeho charitou se neoháněj. Na charitu posledně přispěl i Hnilička, když měl průšvih, aby si trošku napravil reputaci. Je to takové klišé předkládané veřejnosti. "Dotyčný je sice gauner, ale přispívá na charitu, tak to nemůže být tak špatný člověk". Kolik procent bys tipnul, že se dostane potřebným z částek, které jsou "darovány"? A víš, že část darů nakonec může končit zase u dárců? A v některých zemích částky věnované na charitu slouží pro odečet z daní?

Váš problém Schumiboys je, že věříte v to, co napsali Schumiho kamarádi, obdivovatelé, spolupracovníci, kteří se s ním podíleli na práci a na tvorbě oné (jak jsi napsal, reklamy a boomu F1). Ale už nechcete vnímat hlasy lidí, kteří se cítili a také byli, využiti a zneužiti pro onu reklamu Schumachera - lidí, kteří byli jeho činy poškozeni, nebo jednoduše názorům nezainterwesovaných, ale v problematice se orientujících Arnouxů a spol.

Když píšeš o tom, že na některé chvilky nebyl hrdý a byl si jich vědom. Pak by mě zajímalo, zda jsi měl na mysli třeba natlačení Barrichella na boxovou zeď v Maďarsku (myslím že v 2010), když ho předjížděl? Tento souboj vůbec nic neřešil a Barik pro něho v minulosti udělal hodně černé práce. Myslíš, že si zasloužil, aby ho za to Schumi rozmáznul v 320 km/h o boxovou zeď? (Schválně jsem nevybral profláklé prasárny Schumiho).

Před časem tu byl článek, kde Massa popisoval, jak Schumi nebyl ochoten se ani podepsat desetiletému klukovi. Naproti tomu Kimi před pár lety dal kukovi podepsanou čepici , který plakal, že Kimi odstoupil.
No vidíš, a Kimi je vykreslován jako mrzout, kterému je na obtíž podepsat se fanouškům i odpovídat na zajímavé otázky novinářů, zatím co Schumi byl vždy klaďas, který má s každým fanouškem vřelý vztah, zaměstnance týmů včetně uklízeček, zná jmény a se všemi se uctivě vítá a také loučí, když zrovna výjmečně odchází z práce. 03 Nesmíš dát jen na názor autorů psaných textů.

Mně také mrzí, co se mu stalo. ale na druhou stranu si říkám, že každý je svého štěstí srtrůjcem a kdyby nebyl zvyklý překračovat pravidla s tím, že se mu nic nemůže stát, tak se mu to nestalo. V F1 nad ním drželi mocní ochranné ruce, ale v obyčejném životě už ochránce neměl. A tak když se vydal "kravit" mimo sjezdovku, tak na to doplatil...
Já historii měnit nehodlám, jenom chci trošičku otevřít oči zabedněncům a mám radost, když se mi to trošičku podaří.
Před dvaceti lety nebyl jediný obdivovatel Schumachera schopen uznat, že Schumi nepracoval na stavbě šasi, motoru, převodovky a podobně. Velká většina vás obdivovatelů, byla přesvědčena, že je to tak výjmečný pilot, že by vyhrál i s Trabantem. (takovéto názory jsem u svých oponentů opravdu zaznamenával).
A víš kam na tyhle nesmysly před dvaceti lety chodili? No právě do těch knižek a časopisů. Vzdělání je dobrá věc, ale je třeba při studiu také používat hlavu. Jinak bychom dodnes byli přesvědčeni, že Země je placatá... 03

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

88.103.239.XXX
Píšeš : A přitom zdejší odborníci tvrdí, že všechny tyto lidi sehnal a dal dohromady Schumacher

Ano , tak to i bylo, on dostal možnost ( Schumacher) si vybrat lidi do týmu. Tak nevím proč z toho couveš.
Je jasný že by tam jezdil, i kdyby tam nešli, ale o tom nebyla vůbec žadná diskuze. Byrne třeba odcházel z Benettonu do důchodu.

Schumacher byl přeceňován v tom, že spousta lidí - fanoušků si myslelo, že ten monopost vyvíjí i po technické stránce, což logicky pravda nebyla.Nebyl konstruktér. Ale víš jak...reklama, tehdy byl booom F1.
Ale jinak jeho testovaní a poznatky s testovaní, včetně testů v Maranellu velký přínos logicky měli. On byl v tomto ve své době opravdu profesionál a on v tomto nastavoval laťku.Vždy se pečlivě zajímal o každičký detail, trávil při testování spoustu času, jenom aby našel prostor ke zlepšení. Jeho přístup byl na tu dobu ojedinělý, kolikrát trávil noci s mechaniky pracujícími na jeho voze a znal je i jménem a to včetně jejich rodin.
Přečti si knížky od Rosse a pak melduj, vlastní úsudek ti je v tomto k ničemu, protože to je pak stejná diskuze, jako když někdo vypraví jak to bylo v roce 1989 na Václáváku a narodil se v roce 1990. Taky to může vzít dle úsudku že jo.

PS : Schumacherovi jsem (tehdy) nikdy nefandil, jsem navždy fanoušek Mclarenu.

Dneska s uznáním musím smeknout pomyslný klobouk.

Kolik peněz dal na chudobu a nikdy o tom nemluvil a byl to fakt ranec.

Jasně, byli chvilky, na které hrdý být nemůže a věz že si toho následně byl vědom. Holt nikdo není dokonalý. Osobně mne velice mrzí co se mu stalo.

Teď sem si vzpoměl jak jistý mechanik od Mercedesu, když zjistil že má přijít Schumacher, tak chtěl skončit. Nenaviděl ho k smrti....a, skončilo to velkým kamaradstvím, když zjistil jaká je realita.

Tož tak no...kup si knížky a dochytři se. 11 Historii není potřeba měnit. 03

+ 3 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

88.103.132.XXX
Napsal jsem to proto, že se role Schumachera velmi, velmi přeceňuje. Jistě, že byli všichni u Benettonu a znali se. Dokážu si představit, že Schumi dal na tyto pány tip, že by byli přínosem u Ferrari. Ale jestli si myslíš, že kdyby oni nešli s ním, tak by Schumacher u Ferrari nikdy nejezdil, tak tomu se musím jenom smát. Stejně tak jsou u těchto funkcí nějaké výstupní klauzule - pojistky, aby inženýři neutíkali s duševním vlastnictvím. Porstě není to tak jednoduché, jak si představuješ, nebo jak jsi se kdesi dočetl. Chtělo by to trošku ještě zapojit vlastní úsudek, co je a co není možné. A pak ti výjde Schumiho role snad trochu střízlivěji.
Arnoux má pravdu v tom, že se Binottovi nevyplatilo sedět jedním zadkem na několika židlích. A to platilo i za Schumiho éry a také dříve, stejně jako dnes. Proto by bylo dobré, kdybyste Schumiho považovali za pilota a nikoliv za manažera, konstruktéra a kdo ví za koho ještě. 03

+ 2 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

95.80.230.XXX
tak binnoto byl asi největším politikářem uvnitř ferrari a tím si sám sedl na lopatu...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

95.80.230.XXX
arnoux ví prd kdo koho přetáhl. Fakta jsou jasná - tyhle lidi pracovali pro benneton a během jedné sezony přešli z bennetonu k ferrari. Podle tehdejších informací to byla schumacherova podmínka pro přestup z benetonu k ferrari a je jasné, že smlouvu jim dával todt a ne schumacher...

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

88.103.239.XXX
Tak byli přeci v Benettonu všici ne ? MS odešel a oni postupně šli za ním, dle smluv.

+ 3 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.96.XXX
"Nemusí vědět jak funguje motor nebo převodovka, například Jeana Todta tohle nezajímalo, ale sehnal Rosse Brawna Roryho Byrneho a a další schopné lidi, které potom spojil dohromady v jeden fungující celek." řekl Arnoux.

A přitom zdejší odborníci tvrdí, že všechny tyto lidi sehnal a dal dohromady Schumacher, který navíc ještě také rozuměl tomu, jak funguje motor i převodovka... 18 18 18
To si tedy René Arnoux dovolil opravdu hodně, sahat a zpochybňovat gloriolu sedminásobného. 03
Tohle budou Schumiboys těžko rozdejchávat...

+ 2 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
RoBertino

RoBertino

185.63.97.XXX
Nejsem vševědoucí, ale někdy mi připadá, že Arnoux nemůže zapomenout, že ho na začátku roku 1985 hned po prvním závodě vyhodili. Měl navíc v roce 1983 možnost vybojovat titul, ale v předposledním závodě v GP Evropy na Brands Hatch udělal naprosto neuvěřitelnou chybu, kdy zůstal viset na obrubníku v Surteesově zatáčce a z boje se de facto diskvalifikoval sám...

+ 3 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

83.240.62.XXX
Já předpokládám, že Binotto chtěl mít obě role pod palcem, aby zabránil politikaření uvnitř týmu...

Ostatně sám Arnoux by to mohl srovnat s obdobím svého působení u Ferrari... 80. léta jsou pro Ferrari jedno velké zklamání... Vlastně to napravil až právě Todt, Brawn, Byrne, Schumi v těch letech 00-04...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama