DISKUZE K ČLÁNKU Ikonický konstruktér Ferrari opustil tento svět. Zemřel Mauro Forghieri

Patřil mezi nejvýraznější tváře na boxové zídce Scuderie Ferrari - strávil tu neuvěřitelných dvaadvacet let, než ho vystřídala nová, dravá generace. Za jeho působením najdeme čtyři tituly mistrů světa v jednotlivcích, sedm triumfů v Poháru konstruktérů a 54 vítězství v Grand Prix.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Ikonický konstruktér Ferrari opustil tento svět. Zemřel Mauro Forghieri

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 36, poslední 08.11.2022 17:22 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Mansell_fan (Hlasovali 4 lidé) 02.11.2022 16:00
Inženýr tělem i duší. Navrhoval také výborné… »
» RoBertino (Hlasovali 2 lidé) 03.11.2022 10:16
Je to asi tak, že Enzo se v Gillesovi viděl a… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Markklokan

    Markklokan

    85.163.84.XXX
    No řekl bych, že od 2004 byl J. Villneuve nevýrazný a bylo to jeho jméno,co mu pomáhalo v f1 se udržet. mnohem méně zkušený massa byl v Sauberu rychlejší a BMW ho angažovalo zřejmě jen kvůli dobře postavené smlouvě.
    To co dokázal ho řadí bez diskuze mezi legendy. Jenom zřejmě propásl ten okamžik,kdy včas odejít

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Ligier

    Ligier

    88.103.227.XXX
    Forghieri se ještě podílel na úspěších Ferrari 312 T5 (Jody Scheckter mistr světa 1979) - T5 byla katastrofa (1980), je myšleno 312 T4. A před C2 bylo 126CK

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      Fanda.LH

      85.162.8.XXX
      T5 byla katastrofa, protože obětovali ročník 1980, aby se mohli zaměřit Ferrari 126C s Turbo motorem, které vyvíjeli celou sezónu a nasadili pouze na kvalifikaci v Imole...

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • RoBertino

        RoBertino

        185.63.97.XXX
        A Gilles jim odpálil tři motory... Myslím, že Forghieri mohl slavit ještě tituly v roce 1982 a 1983 (Ferrari vyhrálo Pohár konstruktérů), ale chyběl pověstný krůček.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • RoBertino

      RoBertino

      185.63.97.XXX
      Díky, Ligi, uvedl jsem to na pravou míru. Jen tak na okraj, právě se Tě chystám stavět. 12 12 12 12 12 12

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • juras

    juras

    88.103.92.XXX
    05
    R.I.P.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Markklokan

    Markklokan

    85.163.84.XXX
    Villneuve byl snad nejrychlejší člověk v f1. Jenomže jízda na hraně v tý době byla riskantní záležitost. Titul v 79 by udělal, držel se tymovy dohody, nechal Schecktera na pokoji.
    Jeho syn s titulem mistra světa je pro mě záhada, nevím kam se jezdecký vytratil

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      Fanda.LH

      85.162.8.XXX
      Nikam se nevytratil, pořád jezdil dobře, ale už neměl k dispozici techniku na titul, místo Williamsu zabral Mclaren a BAR to nedokázal...

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      Fanda.LH

      85.162.8.XXX
      Gilles byl jistě skvělej a hlavně sympatickej jezdec, ale současně jedním z nejpřeceňovanějších v historii... Osobně řadím Jodyho výše, byť v 79 jel více na jistotu, zatímco do té doby to byl ďábel...

      + 0 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • RoBertino

        RoBertino

        185.63.97.XXX
        Je to asi tak, že Enzo se v Gillesovi viděl a leccos mu prominul, třeba Clay dostal dvakrát padáka za mnohem méně dramatické nehody. Všeobecně se tvrdilo, že Villeneuve připomínal Ferrarimu jeho zesnulého syna Dina. Sezóna 1982 by možná rozhodla, ale s ohledem na skutečnosti, které jsem zjistil o Pironim (a kolegové už je jistě četli) by ten titul Gilles - kdyby se nezabil - nejspíš neudělal.
        Myslím také, že Jody se zklidnil už mnohem dřív, řekl bych tak od roku 1974, kdy jel první kompletní sezónu u Tyrrella a v posledním závodě ještě mohl získat titul, byť k němu měl vedle E. Fittipaldiho a C. Regazzoniho nejdál. Další dva roky u Tyrrellu a dvě sezóny u Wolfu to jenom potvrdily. Škoda jeho snahy dodržet smlouvu, nepovedený ročník 1980 do značné míry devalvoval jeho úspěchy v F1.

        + 2 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Fanda.LH

          Fanda.LH

          83.240.62.XXX
          Ročník 80 byl pro Ferrari tak tragický, že nestálo za to riskovat život... Už zkrátka neměl co získat, takže jen dodržel smlouvu... Nemůžeme se na to dívat dnešní optikou, ale optikou 80tých let... Gilles taky kdoví co neurval...

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • kik

          kik

          165.225.26.XXX
          Já se vždycky domníval - a někde jsem to snad i četl - že Gilles Enzovi připomínal Tazia Nuvolariho. Hlavně proto že vlastně nikdy žádný závod nevypustil a vždy se snažil jet naplno.
          Jody se sklidnil hned první sezónu u Tyrrella, možná to bylo i přístupem stáje kde byl víceméně číslo jedna.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • RoBertino

            RoBertino

            185.63.97.XXX
            Kiku, tak docela ne. Tyrrell dle vlastních slov rozhodl o pořadí jen jednou - při GP Švédska 1974, kdy nechtěl, aby se jeho piloti bili o toužebně očekávané vítězství. Jenže Patricka pravidelně navštěvovala smůla a držela se ho vlastně po celou kariéru. Pravdou ale je, že Scheckter dokázal Tyrrellovi přivézt během tří let čtyři vítězství, Depailler za pět let jedno jediné, třebaže v Monacu.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • kik

              kik

              165.225.26.XXX
              Na druhou stranu ale Patrick pomohl Kenovi při vývoji "stonožky" o které vlastně Jody nevěděl.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • RoBertino

                RoBertino

                185.63.97.XXX
                Mělo to trochu jiné pozadí. Jody považoval rok 1975 za vyslovený propadák, třebaže se mu povedlo jako prvnímu a jedinému Jihoafričanovi vyhrát domácí GP. V polovině sezóny zvažoval, že ukončí tříletou smlouvu a vydá se jinam - tehdy by určitě angažmá našel. Tyrrell samozřejmě neměl důvod mu ukazovat, co stáj chystá, proto si mlčením zavázal Depaillera a vyvíjeli vůz stejně. Co je ovšem velmi pikantní - jako první ho v nějakém podniku otestoval Scheckter, v tréninku na nemistrovský Race of Champions.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
  • Mansell_fan

    Mansell_fan

    62.209.230.XXX
    Inženýr tělem i duší. Navrhoval také výborné sportovní vozy pro vytrvalostní závody, třeba Ferrari 330 P, důstojného soupeře Fordům GT 40. Mauro Forghieri a také Norbert Singer z Porsche jsou pro mě ztělesněním špičkových a svému oboru naprosto oddaných konstruktérů.

    + 4 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama