DISKUZE K ČLÁNKU Špatná volba pneumatik Mercedesu: pomohla by stejná strategie, jakou měl Ricciardo?

Šéf Mercedesu Toto Wolff uznává, že jejich volba pneumatik pro Velkou cenu Mexika nebyla nejlepší. Skvělou strategií se naopak blýskl jezdec dne Daniel Ricciardo. Dokázal by pomoci ní Lewis Hamilton porazit Maxe Verstappena?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Špatná volba pneumatik Mercedesu: pomohla by stejná strategie, jakou měl Ricciardo?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 15, poslední 04.11.2022 13:10 Vložte komentář

Nejlepší názory

» airwar1939 (Hlasoval 1 člověk) 02.11.2022 07:26
Na tohle je jednoducha matematika, pokud by… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • airwar1939

    airwar1939

    176.74.150.XXX
    Na tohle je jednoducha matematika, pokud by Mercedes v 30 kole přezul na červené a v 50 kole na druhé červené, tak by měl minus 25 sekund za zastávku navic. Ale zase by byl o 1,6 sekundy na kolo rychlejší nez na tvrdých pneu, a tedy by za tech 41 kol do cile zrychlil o 65 sekund minus tech 25 sekund zastávka navíc. Takze čistě matematicky by pri strategii žluté-červené-červené slavili double, pokud by dokázali Maxe a Pereze předjet.

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Kaša

      Kaša

      82.142.123.XXX
      A proč řešit dvakrát červené, však Ricci to dal na jedněch a Ham i George neříkali že mají žluté oddělané ... udělat to samé co Ricci tak zatopí Maxovi více, otázka je jestli by nakonec předjeli (asi Ham).

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • airwar1939

        airwar1939

        176.74.150.XXX
        Vychazim +- z bodu kdy Mercedes skutečně prezouval. Jistě by se dalo jet na žlutých az do 4x kola a pak dat jedny červené, ale dvoje červené ve 30 kole jsou stejně rychlé nebo rychlejší bez rizika ze ty cervene na konci 30 kolového stintu odejdou.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • tom11

      tom11

      194.212.104.XXX
      matematicky by to tak i vyšlo. jen je otázka reálu na trati při provozu, jízdy za auty před sebou.... ale spíše si říkám, že měli na těch žlutých ještě pár kol vydržet a pak na červené. jestli si to dobře vybavuju, tak hlavně George referoval, že gumy jsou OK a najednou ho povolali do boxů. vím, že po bitvě je každý generál, ale jet dál a pak červené chtěl i George.

      už jsem to tu psal spoustukrát - vyházet všechny stratégy a nechat rozhodování na pilotech. asi by bylo i spousta minel, ale závody by mohly být o to zajímavější.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • David.S.

      David.S.

      195.5.186.XXX
      osobně mě celkem udivují ty strategie mercedesu, vždy byli precizní a věděli, jaká směs bude tou nejrychlejší a najednou jedou tyhle pomalejší strategie, jako by nevěděli, která směs jim pořádně sedne a, která bude rychlejší na trati a dají si pro 3/4 závodu pomalejší směs, než soupeř, mohli se poučit i z Austinu a vážně měli raděj dat o zastávku navíc. S tím, že nebude SC po celý závod přece taky nemohou počítat.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      Mike17

      185.149.130.XXX
      Nevím, odkud se vzalo 1,6s. Je to jistá predikce, nebo jak se k tomu došlo?
      Russell zajel FL o 1,9s rychleji, než Hamilton. Ovšem je obrovský rozdíl drtit gumy 1 kolo s prázdnou nádrží a nebo zajet kolo s 50kg navíc a šetřit gumy na 42kol. Nejrychlejší kolo Ricciho je téměř stejné, jako Hamiltonovo, ale s jiným vozem.
      Takže výpočet máš dobře, jen je otázka, jestli máš správná výchozí data. 03

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • airwar1939

        airwar1939

        78.80.28.XXX
        Že by z článku?

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          185.149.130.XXX
          Jo, všiml jsem si. Proto jsem nepsal "odkud jsi vzal", ale "odkud se to vzalo". Myšleno v článku.
          Je možné, že v prvních kolech mohl být rozdíl 1,6s. Ale to neznamená, že ten rozdíl udržíš 20 kol. Není náhoda, že nejrychlejší kolo zajedou na červených v prvním kole po přezutí, ikdyž je vůz každým kolem o kilo lehčí.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Petr

            Petr

            109.81.245.XXX
            Jsou to údaj přímo od Pirelli, které monitoruje výkonnost pneumatik napříč celým polem. Tedy docela spolehlivý.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              185.149.130.XXX
              Myslel jsem si to. Jen se občas v té predikci netrefí a je otázka, jestli je to údaj na 1 rychlé kolo, nebo na 20kolový stint.
              Každopádně podle průběhu závodu mi přišlo, že je to u každého auta trochu jiné. Zarazil mne třeba odstup Mercedesu od RB. Mezi červenými a žlutými najel Max snad jen 2s, zato při žlutých a bílých asi 16s.
              Těžko říct. jen si nemyslím, že by Mercedes na červených Maxe předjel a najel za 20kol na něj dalších 20-24s.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Hwrychlik H.

                Hwrychlik H.

                90.183.80.XXX
                VER evidentně červené pneu šetřil. Navíc i kdyby jim pak žluté odešly, tak to poznají pár kol dopředu a zatáhli by a pak na třetí červené sadě by Hamiltona v pohodě předjel.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Mike17

                  Mike17

                  185.149.130.XXX
                  Bavíme se o možné strategii Mercedesu Ž-Č-Č. Ne o strategii RB.

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
  • Racek

    Racek

    78.80.232.XXX
    Tak vám nevím, koukl jsem se na graf a nemyslím si, že by Mercedes mohl přezout na červené. Určitě by musel zastavit. Víc jak 40 kol v plné rychlosti stíhajice Verstapena je utopie. No a start na žluté? Nebyla to zas taková chyba, ale oddělali je velmi brzo, za 29 kol... prostě si hoši dost dobře předem nevyhodnotili možné opotřebení v závodním tempu z treningů. Ostatně, na žlutých odstartovala pulka pole a nebývá to zrovna chyba. Vlastně jsou to nejoblíbenější startovní gumy.
    Ale alepsoň byli soupeři. A měli kliku, že Checo ztratil v boxech... byl by to myslím duble. 03
    Stejně, co si pamatuji, Hamilton vždy šetřil pneumatiky i benzín (když se ještě v telemetrii uváděl). Možná nemusel jezdit tak agresivně, jako dnes. Agresivita je pro gumy drahá. A samozřejmě, ten větší přítlak Mercedesu.
    Prostě, asi by to celé dopadlo úplně stajně.

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama