PROHLÁŠENÍ po závodě: Klíčem byl start, shodují se jezdci

F1NEWS.CZ / Robert RoBertino Pavelka / Jana Šrámková, 30. října 2022, 23:52 Google+

Prohlášení jezdců a představitelů týmů po GP Mexika.

Počet komentářů:  4 komentáře (Poslední 31.10. 14:01) Napište svůj názor
Sergio Pérez, Max Verstappen a Charles Leclerc na tiskovce po závodě v Belgii

Sergio Pérez, Max Verstappen a Charles Leclerc na tiskovce po závodě v Belgii | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

Red Bull

Max Verstappen, 1. místo
Povedl se mi start, což bylo klíčové. Měli jsme pak dobré tempo, i když Lewis se mě v prvním stintu dokázal držet. Věřili jsme, že přezout na střední pneumatiky je dobrá volba a jsem rád, že se to potvrdilo. Pak už jsme si závod hlídali.

Sergio Pérez, 3. místo
Na startu jsem se dostal před Russella a snažil se dobře pracovat s pneumatikami, což se mi dařilo. Ve druhém stintu jsme měli střední směs a Lewis jel na tvrdé. Dotáhl jsem ho, ale k útoku to nestačilo. Třetí místo je ale fajn. Zvlášť na domácím okruhu s touhle parádní atmosférou a taky na okruhu, kde je moje rodina.

Christian Horner, šéf týmu
Oba jezdci dnes byli skvělí a měli jsme správnou strategii. Měkká a střední sada byly nejrychlejší. Po první zastávce jsme u obou jezdců viděli, že jsou pneumatiky v dobrém stravu, takže to nebylo nijak těžké a přezuli jsme na střední. Checo měl trošku problém při zastávce, ale zvládl to bezvadně a vidět oba naše piloty na bedně je neuvěřitelné. Jsme rádi, že jsme to dnes zvládli na jedničku a Max byl pochopitelně úžasný. Prostě jezdí jinou ligu, hodně zvedl laťku a prolomil rekord vyhraných závodů v sezóně, to e opravdu výjimečné. A další závody ještě zbývají. Zaslouží si pochvalu a jeho dnešní jízda prokázala jeho kvality.

Mercedes

Lewis Hamilton, 2. místo

Dnes to pro mě byl dobrý závod, i když jsme zpětně nezvolili dobrou strategii. Nicméně být tak blízko Red Bullu mě naplňuje hrdostí a jsem vděčný týmu za tvrdou práci, kterou vynaložili, abychom se posunuli výš. Závodní tempo bylo obecně dobré, ale po většinu závodu nás omezovaly pneumatiky. Možná jsme měli začít na měkké směsi, ale začali jsme na středně tvrdých a poté přešli na tvrdé, abychom vystačili s jednou zastávkou. Ještě v prvním stintu to vypadalo dobře, ale pak byl pro nás Red Bull příliš rychlý - dnes měl také lepší strategii. Gratuluji Maxovi k vítězství, ale jinak je skvělé být zase na stupních vítězů, zvlášť tady v Mexiku. Pozvolna se přibližujeme a tlak budeme nadále zvyšovat. V posledních několika závodech jsme s vozem udělali velký pokrok a doufám, že podobné to bude i v těch dvou zbývajících.

George Russell, 4. místo

Odstartoval jsem dobře, ale v prvním kole jsem ztratil dvě pozice a naše strategie středně tvrdé - tvrdé pneumatiky po zpětném pohledu nebyla správná. Nemohl jsem tvrdou směs pořádně zahřát, prakticky mi chyběla jakákoli přilnavost. Piloti Red Bullu a Ferrari startovali na měkkých, musíme pochopit, proč se pro ně tyto týmy rozhodly - řešení se pro závod zdálo být jako správné. Takže z toho plyne pro nás ponaučení, mohli jsme být ještě blíž, pokud bychom použili tutéž strategii. Nicméně za pokroky v rámci týmu jsem vděčný, jsem zvědav, jak se nám povede v Brazílii, i když si nemyslím, že tam budeme konkurenceschopní jako tady v Mexiku. Závodit tu byl obrovsky pozitivní zážitek a také tým odváděl skvělou práci.

Toto Wolff, šéf týmu

Oba piloti odvedli skvělou práci. Diskutovali jsme o tom, zda je strategie měkké - středně tvrdé pneumatiky životaschopná, ale pro závod jsme se pro ni nerozhodli. Zkrátka jsme to dnes dobře neodhadli, ale i tak máme za sebou silný výkon a výsledek, zajistili si cenné body. Výkonnostní rozdíl od Red Bullu nebyl tak velký, zato náskok na Ferrari byl solidní. Musíme si však dávat pozor na dělání ukvapených závěrů ohledně soupeřů a předjímat, co se stane v Brazílii. Naším cílem je pořád vyhrát závod a bojovat o druhé místo v Poháru konstruktérů - chceme prokázat, že náš vůz je rychlý, když do jeho modernizace celý tým vložil tolik práce. Bylo by fantastické, kdybychom to dokázali v jednom z posledních dvou zbývajících závodů.

Ferrari

Carlos Sainz jr., 5. místo

Dnes jsem udělal vše, co bylo v mých silách, abych dosáhl co nejlepšího výsledku, ale bohužel nám chyběla rychlost, takže moje umístění je maximem, na něž jsem se snažil zaměřit. Navzdory celkovému obrazu jsem podle mého názoru je dobrý závod a vnitřní pocity z mého vozu jsou po tomto víkendu pozitivní. Pokusím se na tom stavět před Brazílií a ujistit se, že jsem na poslední dva závody připraven.

Charles Leclerc, 6. místo

Jel jsem osamělý závod, s Carlosem jsme kroužili vlastně spolu, příliš rychlí na střed pole, příliš pomalí na špici. Drželi jsme se naší strategie, soustředili jsme se na sebe samotné a pokusili se z našeho balíčku vytěžit maximum, ale odstup byl příliš velký - je třeba pochopit, proč tomu tak bylo, abychom mohli zapracovat na naší konzistenci. Jako vždy bylo úžasné vidět tu tolik fanoušků a cítit jejich zápal.

Mattia Binotto, výkonný ředitel týmu

Pro nás to byl hodně obtížný víkend a po včerejším trápení v kvalifikaci bylo jasné, že dnešní závod naše potíže ještě zdůrazní. Je hodně věcí, které je třeba zlepšit, ale když čelíme náročnému víkendu jakým byl tento, je důležité absolvovat jej s nepoškozenými vozy a získat maximum možných bodů. Charles i Carlos předvedli na dané poměry maximální výkon a způsob, jak zvládli první zatáčky po startu, byl příkladný. Je životně důležité, abychom se v posledních dvou závodech zlepšili a sezónu zakončili s co nejlepším výsledkem.

McLaren

Daniel Ricciardo, 7. místo

Právě jsem viděl záznam a podle mě to nebylo do očí bijící. Byl jsem na vnitřku, držel stopu a narazil do Jukiho. Jsem přesvědčen, že jsem byl stále ve své stopě. Možná jsem to způsobil trochu já, je tam spousta slepých míst, ale stačilo si navzájem dát nějakých 30 centimetrů a všechno bylo v pohodě. Popravdě jsem se ho v zatáčkách nepokoušel předjet, jen jsem chtěl využít místa, donutit ho jet zeširoka a pak využít čerstvější pneumatiky. Ale stejně, penalizace deseti vteřin je víc než dost, nakonec jsem se dokázal vrátit. Vlastně jsem ani nereagoval na Toma Stallarda, mého závodního inženýra, když mi řekl, že jsem dostal trest. Říkal jsem si: "Jediný závod, kdy jsem dost rychlý". Sklonil jsem hlavu a jel, co to šlo, nakonec jsem na ostatní najel dostatečný odstup, takže jsem šťastný.

Lando Norris, 9. místo
Dnes to byl dobrý závod, ztratil jsem pár míst na startu. Nebyl to špatný odpich, ale ani nejlepší a do první zatáčky je to daleko. Musel jsem potom do boxů, abychom pokryli Jukiho, přezul jsem na tvrdé, ale nebyly to ty správné pneumatiky a tak jsem v porovnání s Danielem ztratil. On šel na měkké a ty byly mnohem, mnohem rychlejší. Ale i tak jsem spokojen, protože si myslím, že jsme odvedli dobrou práci a dostali maximum, co jsme mohli. Získali jsme body a víc než Alpine, což je náš cíl. Před Brazílií budeme v továrně hodně pracovat.

Andreas Seidl, šéf týmu
Byla to intenzivní neděle. Ztratili jsme pár míst na startu a oba jezdci jeli skvěle, měli dobré zastávky a strategie, což nás dostalo zpět do boje a nakonec jsme sedmí a devátí. Důležité body proti Alpine. Daniel měl dobrý víkend, po těžkém Austinu, z vozu měl lepší pocit a to od začátku, jel skvěle i v posledním stintu při agresivní strategii a je z toho působivý výsledek. Skvělou práci odvedli i mechanici a předvedli nejrychlejší zastávky závodu a vlastně i celého roku. Díky týmu. Máme chvilku čas před posledními dvěma závody letošního roku.

ALPINE

Esteban Ocon, 8. místo
Byl to náročný závod, měli jsme to rozjeto na důležité body než bohužel Fernando musel odstoupit. Já se trápil s chlazením a ve druhé polovině a museli jsme to zvládnout, což znamenalo, že jsme nemohl jet tak rychle jako McLareny a jen těsně jsme nedostali Daniela. Získali jsem pár bodů, ale potřebujeme se ujistit, že tyto problémy se nebudou opakovat, abychom zůstali čtvrtí mezi konstruktéry.

Fernando Alonso, nedokončil
Bohužel jsem neodjel do cíle, po dobrém startu a začátku to vypadalo na dobré body. V obou stintech jsem byl rychlý - na střední i tvrdé sadě. Bohužel přišel problém s motorem a musel jsem zastavit. Austin a Mexiko byly dobré víkendy, ale je škoda, že jsme nezískali body, které bychom si zasloužili. Máme další dva závody, musíme se ujistit, že získáme víc bodů.

Otmar Szafnauer, šéf týmu
Tento závod měl být náročný, vzhledem k jedinečnosti mexického okruhu a odjíždíme zklamaní, že jen jedno z našich vozů vidělo cíl. Bohužel Fernandovi odešel cylindr motoru a nakonec musel do garáže. Esteban měl potíže s chlazením a stálo ho to hodně rychlosti. Ale dojel do cíle a získal cenné body. Víme, že spolehlivost bude klíčové v našem souboji v konstruktérech a je to něco, co nás nechalo na holičkách po tak skvělé rychlosti. Jsem si jistý, že potíže zvládneme vyřešit.

Alfa Romeo

Valtteri Bottas, 10. místo

Získal jsem v tomto závodě bod, což je pozitivní, ale očekávali jsme víc. Až do druhého stintu jsem si vedl dobře, ale když jsem přezul na tvrdé pneumatiky, nemohl jsem do nich dostat potřebou teplotu, proto jsem s nimi až do konce bojoval. Mysleli jsme, že bílá směs bude pro závod dobrá, ale to se nestalo. Škoda, v prvním stintu jsem držel tempo s vozy kolem mne, tak alespoň malá útěcha a navýšení našeho bodového konta v šampionátu.

Guanyu Zhou, 13. místo

Začátek byl docela zajímavý, prodloužený stint vypadal hodně dobře, ale po zastávce v boxech jsem skončil v hustém provozu a to můj závod vlastně rozhodlo. Druhá část byla složitější, dostat se kupředu na této trati se ukázalo jako docela obtížné. Neměl jsem snadnou úlohu, byla to pro mě jako nováčka jedna z nejtěžších zkušeností a chvíli trvalo, než jsem si zvykl. Jsem rád, že Valtteri získal bod a doufám, že některé z mých duelů na trati mu k němu pomohly. Obecně jsme tento víkend byli konzistentní a udělali další krok směrem nahoru, musíme jen pokračovat v práci na našich závodních výkonech, abychom tuto sezónu dobře ukončili.

Frédéric Vasseur, šéf týmu

Každý bod je cenný, zvláště když nám umožňuje navýšit náskok na naše soupeře. Samozřejmě, když startujete z 6. místa a máte na paměti rychlost, kterou jsme tu po celý víkend předváděli, byly naše naděje a očekávání větší, ale závod se nevyvíjel podle našich představ. Během prvního stintu se zdálo, že bychom mohli být na čele hlavní skupiny ve středu pole, těsně za třemi týmy na špici, ale po Valtteriho zastávce jsme nebyli schopni maximálně využít tvrdé pneumatiky a postupně jsme se propadali. Guanyu zvolil alternativní strategii a také se zdálo, že se v druhé části závodu trápí a nebyl schopen se vrátit na místo před zastávkou. Musíme závod zanalyzovat a uvidíme, co lze udělat lépe. Mezitím budeme pokračovat v práci na navýšení rychlosti, předvedené v pátek a sobotu s cílem vytěžit s posledních dvou závodů sezóny maximum a zdárně dokončit šampionát.

AlphaTauri

Pierre Gasly, 11. místo

Je to opravdu škoda, ale věděl jsem, že po startu ze 14. místa to nebude jednoduché. Dnes jsem do toho dal opravdu všechno, čeho jsem byl schopen a byl jsem blízko umístění v TOP 10.  Stačilo ještě jedno kolo a myslím, že bych to mohl dokázat. Atmosféra byla šílená, jako vždy v Mexiku, takže tohle bylo skvělé, jsem jen zklamaný, že odjíždíme bez bodů.

Juki Cunoda, odstoupil po kolizi s Ricciardem

Dnešní výsledek vnímám jako velmi smolný. Moje práce s pneumatikami byla do té doby opravdu dobrá a v závěrečném stintu jsem cítil potřebné sebevědomí, takže jsem opravdu zklamaný, že to skončilo tak hloupou chybou. Daniel měl jinou strategii a později by mě snadno předjel, pro tak zkušeného jezdce je nesmyslné předjíždět v pasáži, kde to prostě není možné. Byl jsem blízko umístění na bodech, které jsou pro nás tolik cenné. Musíme si z tohoto víkendu odnést určitá pozitiva, ale teď je potřeba na vše zapomenout, resetovat a v Brazílii se vrátit o něco silnější.

Claudio Balestri, hlavní inženýr výkonu vozů

Vzhledem k tomu, že na startovním roštu byly oba vozy blízko sebe, rozhodli jsme se začít s různými strategiemi s cílem maximalizovat šanci na zisk bodů. Juki začal na nových měkkých pneu a v prvním kole získal nějaké pozice, dostal se na 11. příčku mezi dva McLareny na středně tvrdých pneu - Norris byl před ním, Ricciardo vzadu. Jukiho první stint byl velmi dobrý, produkoval konzistentní časy na jedno kolo, dobře nakládal s brzdami a pneumatiky mu po celou dobu fungovaly dobře. Protože nadále bojoval s oběma McLareny, rozhodli jsme se nasadit středně tvrdou směs, rychlost byla opět dobrá, takže mohl pronásledovat Norrise a držet pozici před Ricciardem. Ten se pokusil Jukiho předjet, zničil mu vůz a vlastně celý závod. Kontakt mu způsobil vážné poškození, takže musel odstoupit.

Pierrův závod byl poněkud odlišný. Nepovedlo se mu první kolo, klesl na 17. příčku a na středně tvrdé směsi bojoval s oběma Astony, pomalejšími než jeho vůz. Během prvního stintu dokázal vybojovat pozici na Strollovi, jedoucím na stejné směsi, ale za manévr dostal pět trestných vteřin. Odbyl si je při zastávce v boxech a tím se jeho pozice zkomplikovala. Na trať se dostal za Albonem, čerstvá nejměkčí směs mu umožnila ho předjet a stáhnout odstup od vozů před sebou. Nakonec skončil těsně za Bottasem. Je to škoda, rychlost nebyla vůbec špatná. Teď už musíme zaměřit myšlenky na přípravu pro závod v Brazílii.

Williams

Alex Albon, 12. místo

Upřímně jsem s dneškem opravdu spokojený a mám pocit, že naše rychlost byla relativně dobrá, lepší než v pátek. Start byl komplikovaný, klesl jsem na 19. místo a přes dvojí odstoupení soupeřů jsem všechny ostatní kolem sebe předjel, takže se mohu domnívat, že to od nás byl dobrý závod. Bylo horko a neustále jsem byl v nějaké skupině, takže se přehřívaly brzdy, nakonec jsme zvolili dobrou strategii a díky ní absolvovali část závodu bez soupeřů kolem. Dnes jsem byl opravdu blízko bodů a beru si z tohoto závodu hodně pozitiv. Myslím, že se zlepšujeme při řešení našich slabých stránek a nakonec jsme na okruhu, jenž nám nevyhovuje, schopní nastavit dobře vůz a být dobrým soupeřem těm kolem nás.

Nicholas Latifi, 18. místo

Na začátku to nevypadalo vůbec špatně, ale jak závod pokračoval, zdálo se mi, že moje rychlost klesá. Je třeba prověřit konkrétní škody, ale bohužel absence tempa ovlivnila můj závod. Vždyť i po výměně jsem byl na nových pneumatikách ve srovnání se soupeři na použitých o dvě nebo tři vteřiny na kolo pomalejší. Celkově jsem jel vlastně osamělý závod, ale v Brazílii se chci odrazit ode dna.

Dave Robson, vedoucí výkonu vozidel

Po včerejším zklamání v kvalifikaci můžeme být spokojeni s tím, jak jsme si dnes vedli. Závodění na této trati je vždy náročné, ale podařilo se nám dostat vůz na velmi slušné místo, byl snadno ovladatelný a ve srovnání s konkurenty i dostatečně rychlý. Nicholase jsme povolali záhy do boxů pro tvrdé pneumatiky, bohužel to dnes byla špatná volba, navíc u Nicholasova vozu došlo k poškození, což jeho výkon ovlivnilo. Sledovali jsme chování vozů na měkké pneumatice a nechali Alexe jet déle na středně tvrdých, jakmile bylo jasné, že si vedou dobře, naplánovali jsme zastávku. V druhém stintu jel opět velmi dobře a agresivně bojoval s Gaslym, Vettelem, Zhouem a Bottasem. Skončit tak blízko Alfě Romeo, kvalifikované na 6. místě, zvláště po obtížném začátku závodu, to je velmi uspokojující a slibuje to zlepšení pozice na startovním roštu. 

Byly to náročné týdny v USA i v Mexiku, ale můžeme být s dosaženými výsledky a jak jsme se dokázali s obtížnými podmínkami vyrovnat.

ASTON MARTIN

Sebastian Vettel, 14. místo
Celkově jsme dnes byli příliš pomalí. Na startu jsme se nedokázali držet aut přede mnou a potom jsem měl smůlu s Jukim. Jeho auto bylo poškozeno a vyjel na trať přímo přede mě a já ztratil hodně času a byl pro ostatní lehkým cílem. Auto nebylo nejlepší a trošku jsem se trápil, ale naštěstí jsme v boji o šesté místo v konstruktérech příliš neztratili.

Lance Stroll, 15. místo
Start byl skvělý, rozhodně to nejlepší ze závodu. Co se souboje s Pierrem týče, pozdě zabrzdil, předjel mě, ale nenechal mi žádné místo. Nicméně nic by to asi nezměnilo i kdyby se to nestalo. Bylo tam pár zábavných momentů, předjel jsem pár aut, ale trápili jsme se s rychlostí a pneumatikami. Pokusíme se na tom zapracovat a uvidíme, zda se zvládneme do dalších dvou závodů zlepšit. 

Mike Krack, šéf týmu
Byl to závod, kdy musíte zvládnout brzdy a pneumatiky a i přes naše úsilí jezdci a inženýři, kteří se to to snažili, nebyly v pozici z toho těžit. Lance jel své skvělé úvodní představení a dostal pár aut, Sebastian byl přesný a jel skvěle, ale neměl rychlost, aby bojoval s rychlejšími auty. V našem boji mezi konstruktéry to byla limitace škoda v Brazílii zase zabojujeme.

Haas 

Mick Schumacher, 16. místo

Po třetím tréninku jsme věděli, že jakmile se trať ochladí, ostatní podávají  o něco lepší výkony než my. Včera jsme nějakou rychlost měli, dnes někam zmizela. Neudělali jsme nic špatně co se týče strategie nebo něco v tom smyslu. Byla to jen a jenom rychlost a s tím se dnes musíme vyrovnat. Jsem si jistý, že by v Brazílii mohly věci vypadat docela jinak.

Kevin Magnussen, 17. místo

Prostě nám dnes citelně chyběla rychlost. Jel jsem nejdřív na středně tvrdých, potom na měkkých pneumatikách, což nám jistou možnost nabízelo, ale byl jsem pořád příliš vzadu, než abych dokázal této varianty využít. Příležitosti tu byly, minule jsem bodoval, ale dnes to je docela jiný výsledek, takže se raději přesuneme k dalšímu závodu.

Günther Steiner, šéf týmu

Naše auta dnes nebyla dostatečně rychlá, proto jsme skončili tam, kde se nacházíme. Doufejme, že Brazílie bude našim vozům vyhovovat podstatně lépe a bude se moci vrátit na pozice, na nichž bychom se rádi viděli.

Vytisknout

Diskuze: PROHLÁŠENÍ po závodě: Klíčem byl start, shodují se jezdci

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 4, poslední 31.10.2022 14:01 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 4 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Kvalifikaci ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Daniel Ricciardo měl po delší době důvod k úsměvu

GP MEXIKA: Verstappen v jiné kategorii, hrdinou dne Ricciardo

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

  3. GP ČÍNY - Kvalifikaci ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  4. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud