DISKUZE K ČLÁNKU Red Bull oficiálně uznán vinným z překročení platového stropu, trest je spíš výchovným políčkem

Jedno z nejsledovanějších témat posledních dnů se týkalo porušení finančního stropu ze strany stáje Red Bull, jemuž hrozilo hned několik možných trestů. Registrovali jsme rovněž názory některých pilotů i zástupců stájí, komentujících danou skutečnost.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Red Bull oficiálně uznán vinným z překročení platového stropu, trest je spíš výchovným políčkem

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 72, poslední 03.11.2022 11:34 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Mansell_fan (Hlasovalo 7 lidí) 28.10.2022 18:40
Co k tomu říct? Aby se vlk nažral a redbull koza… »
» jumpman (Hlasovali 5 lidé) 29.10.2022 14:17
Ano, ferrari se pohybovalo v šedé zóně a FIA… »
» tom11 (Hlasovali 3 lidé) 28.10.2022 19:11
tak tahle organizace je už dlouhá léta mým… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

            • RoBertino

              RoBertino

              185.63.97.XXX
              Jasně, taky tisíc uklízeček, hajzlbab, cateringové firmy, dodavatelé papíru na klozety, čističi oken, klepači koberců, nástěnkáři... Proto je tahle argumentace natolik stupidní, že jí nevidí jen FIA. Protože existuje limit zaměstnanců? Nejsem si vědom, takže se tam dá nacpat i au pair, co hlídá zaměstnancům děti, když musí chudinky pracovat přes čáru.

              + 1 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
            • odin

              odin

              77.240.96.XXX
              Ale tady přeci nejde o to, kdo má hlad a kolik jich je. Rozpočtové stropy byly zavedeny proto, aby se částečně eliminovaly rozdíly mezi bohatými a chudými týmy. Bohaté týmy zaměstnávají mnohem více zaměstnanců. Právě toto je jedna z možností "přiškrcení" jejich rozpočtů a částečného srovnání s chudšími. Nebo mi snad chceš tvrdit, že u všech týmů je stejný počet zaměstnanců?

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • juras

                juras

                88.103.92.XXX
                Nechci tady prudit...ale ty jsi čekal že po zavedení rozpočtových stropů bude F1 víc vyrovananá?

                Já tedy ne. Bohatí zůstanou bohatými...a budou moci utratit pořád o balík víc než týmy středu pole. Otázka je, jen kdo vyhraje a kdo bude obviňován...protože ten kdo vyhrát přece musel investovat, ne?

                Když už zavedli rozpočtové stropy, měli zavést jeden limit pro všechny a na všechno.

                + 1 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • odin

                  odin

                  90.182.210.XXX
                  jurasi, to, co píšeš, není žádné pruzení. To je pro mne legitimní názor, se kterým více-méně souhlasím.
                  Jenom vysvětlím: Očekával jsem od rozpočtových stropů nastartování výkonostního přibližování VŠECH týmů. Vím, že to nejde udělat mávnutím kouzelného proutku. Ale čekal jsem (optimisticky) začátek zavírání nůžek, (pesimisticky) stagnaci.
                  A co to přineslo? Dominanci jednoho týmu nejdominančtější v dějinách F1. Verstappen má dva závody před koncem rekordní zisk bodů, jaký kdy kdo získal. Chápal jsem v minulosti nářky na dominanci Mercedesu (především od fans RedBullu): A teď nějak nečtu od těch samých lidí kritiku na dominanci. Proč? Protože když dominuje jejich tým, tak to nevadí. Pokrytectví nejvyššího zrna. Nechci se tu dohadovat s pokrytci, kteří si nevidí na špičku nosu.
                  A jak jsi napsal, ten, kdo vyhrál musel investovat. Zavedení stropů bylo jakési zafixování tehdejší situace, alespoň z pohledu těch bohatých. Což nepovažuji zrovna za šťastné řešení bojů o titul, ale z pohledu těch chudších týmů, to považuji za šanci. A výsledek byl překvapivý. Verstappen se zlepšil o 141 bodů oproti Hamiltonovi ze sezóny 2020. Že je tohle možné, bych bral, kdyby žádné stropy nebyly, ale v podmínkách rozpočtových stropů, tomu nevěřím, že to bylo legální cestou a RBR pochybil pouze v zaúčtování svačin.

                  + 2 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Mike17

                    Mike17

                    185.149.130.XXX
                    Ale nelži pořád.
                    V roce 2014 měl Mercedes po 19závodech 701b (16 vítězství), roce 2015 měl po 19závodech 703b (16vítězství) a v roce 2016 měl po 21závodech (19vítězství) 765b.
                    Dnes má RB po 20závodech 696b (16vítězství), dosáhnout za 21závodů může tedy maximálně 740b.
                    Takže letošní dominance (byť je velká), nedosahuje ani jednoho z těch 3 dominantních roků Mercedesu, na který jsme poukazovali.
                    To už ani nebudu rozebírat, za jakých okolností získal vítězství tehdy někdo jiný, než Mercedes. Ani jedno nebylo standartní. 03
                    Povíme si za další 2 sezony, jestli bude RB tak dominantní, že "pustí" jen maximálně 3 závody za sezonu. 12

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • odin

                      odin

                      77.240.96.XXX
                      Zase fabuluješ. Tak letošní sezóna má 21 závodů? A od kdy? Zase mi uniklo, že zrušili Brazílii, nebo Abu Dhabi.

                      Psal jsem o Verstappenovi a jeho rekordním bodovém zisku dva závody před koncem. Tak kde a v čem lžu?
                      Že nikde nečtu kritiku dominance RedBullu? To je pravda pravdoucí. Nebo se snad ty chystáš napravit tento stav a vystoupíš se zásadním kritickým projevem? Tak o tom velmi pochybuji.

                      + 0 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • Mike17

                        Mike17

                        185.149.130.XXX
                        Proboha kde zase čteš, že tvrdím, že má letošní sezona 21 závodů??? Máš nějaké halucinace?
                        21 závodů se jelo v roce 2016!!! Až bude letos mít sezona 21 závodů (JAKOŽE FAKT JEŠTĚ ZA SEBOU NEMÁ!!!!!), pak stejně nebude mít RB 765b. To už je jisté.

                        Cituji:
                        "A co to přineslo? Dominanci jednoho týmu nejdominančtější v dějinách F1."

                        To je čistá lež. Právě jsem ti dokázal, že Mercedes měl 3x za sebou každý rok dominantnější sezonu, než letos RB. Nejen co do počtu bodů, ale i co do počtu vítězství nebo PP. Až bude vyhrávat RB kvalifikace o vteřinu a škrtit motor, jen aby nedávali 2s, můžeme se bavit o tom, jak je to srovnatelné. Až budou v půlce závodu oba RB mít půl kola náskok, můžeme se o tom bavit. Až vyhraje závod sezony někdo jiný jen při vypadnutí RB, můžeme se o tom bavit. Do té doby plácáš blbosti.

                        RB rozhodně dominuje. A nejen já jsem psal o tom, že by neškodilo víc konkurence a větší vyrovnanost. Kdybys tu byl a sezonu sledoval, věděl bys to. Ale protože čteš jednu diskusi za půl roku, docházích k stupidním závěrům, které považuješ za pravdu pravdoucí.

                        + 0 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • odin

                          odin

                          88.103.132.XXX
                          Cituji: "Dnes má RB po 20závodech 696b (16vítězství), dosáhnout za 21závodů může tedy maximálně 740b."
                          Ale letošní sezóna má 22 závodů. Čili, můžou dosáhnout bodů více. A tudíž i ten průměr bude vyšší. Sice jsem to nepočítal, ale ta dominance je evidentní. Max získal titul dávno před koncem sezóny, stejně jako v minulosti Hamík. Tak kde vidíš rozdíl? Zase ve slovíčkaření? Zase v desetinkách jakýchsi Mikových přepočtů?
                          Na jednu stranu překročení rozpočtového stropu o 2 miliony nevnímáš jako podstatné, ale stejný počet vítězství v necelé sezóně a nepatrně méně bodů týmu (díky bídnějším výkonům dvojky) považuješ za obrovský rozdíl a důkaz pro nedominanci?
                          Opravdu nerozumím tvým myšlenkovým pochodům.
                          Ano nechodím sem tak pravidelně jako loni, protože to, co provedl Massi s požehnáním FIA vloni při restartu posledního kola posledního závodu, který rozhodl o titulu, mě jako fanouška F1, urazilo. To bylo plivnutí do tváře fair-play a všem fanouškům napříč polem F1. Pouze totální pokrytec může takovéto vítězství obhajovat a těšit se z něho. Však i Horner s Markem se v tom dlouho šťourali, protože jim to nešlo pod fousy a nejspíš jim bylo jasné, že si titul nevyjeli v duchu Fair-play.

                          + 2 / − 0

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • Mike17

                            Mike17

                            185.149.130.XXX
                            Cituješ správně. Ikdyby získal RB těch zbývajících 88b, stejně po přepočtu na závod nebude mít tolik bodů, co Mercedes v těch letech. A dobře víme, že 88b nezíská. Nedají ani těch 69, aby měli stejně bodů jako Mercedes s jen 21 závody.

                            Jejich dominance je evidentní. Ale má stejně evidentně daleko od té Mercedesu. Zatímco tehdy vyhrál jiný tým pouze v případě, že měl Mercedes nějaké technické problémy, nebo se ti dva vyřadili z boje, tak letos vyhráli zcela normálně i jiné týmy a Max má těch vítězství tolik jen proto, že jiné týmy dělali brutální chyby při strategii, odstoupili z vedení díky technickému problému, nebo dělali chyby jejich piloti.
                            Zatímco Mercedes vyhrával každou kvalifikaci a ve většině případů obsadili první řadu, RB ani většinu kvalifikací nevyhrál, první řadu neměli ani jedinou.
                            Zatímco Mercedes jezdil s "polovičním" výkonem, aby nedával všem kolo, RB dává vše do toho, aby vůbec vyhrál.
                            A to jsme jen v prvním roce. Další roky to bude spíš víc vyrovnané, natož aby dominanci zvětšili a udrželi 3 sezony. Mercedes je evidentně téměř dotáhl už teď a Ferrari je na většině okruhů také blízko.
                            To není detail o 0,1mm, to je brutální rozdíl, u kterého se snažíš dávat rovnítko.
                            A Masiho nech spát. Dokud nadržoval Hamiltonovi, tak ti to nevadilo. Kdyby díky té podpoře získal titul Hamilton, necekl bys ani slovo. Protože bys byl navýsost spokojen s porážkou Red Bullu. 03

                            + 0 / − 0

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                            • odin

                              odin

                              88.103.132.XXX
                              To je tvůj názor. Já to vidím jinak. Dominance RBR je stejná, ne-li větší, než v případě Mercedesu. Potřebné body nezískali jen kvůli neschopnosti Peréze, který je průměrný a spíše podprůměrný pilot. I ten Bottas dokázal zajet nějaké výsledky. A Rosberg byl proti Perézovi Pan pilot s velkým "P". A právě bodový rozdíly mezi neschopným Perézem a Rosbergem, nebo Bottasem, "chybí" RedBullu, aby měl rekord i v týmech, tak jako Max má v jednotlivcích. Což také vysvětluje tvoje další argumenty. Jak je možné, že v jiných případech jsi viděl neschopnost druhého pilota zajet kvalifikaci s dobrým autem, tak aby porazil kolegu, ale u Peréze ignoruješ jeho neschopnost a naopak to ještě otočíš? Když už jsi debatu převedl na tým. A věštby si nech ro někoho jiného. RedBull má obrovský náskok před soupeři. Mercedes bude stavět úplně nové auto s novou koncepcí, tedy začíná od nuly, Ferrari je v tradiční situaci, kdy není schopné udržet během sezóny vývoj a propadá se, tak jako posledních deset-patnáct let pokaždé.
                              Brutální rozdíly si cucáš z prstu akorát ty.
                              Massi Hamiltonovi nadržoval kdy?? Já vím o špatném vjezdu do boxů, kdy LH zajížděl pozdě a přejel čáru a v prvním závodě se můžeme bavit o údajném nedodržování traťových limitů, které bylo ale vysvětleno. A jinak nic, prázdno. To Max jezdil celou sezónu jako prase a Lewis mu až do Silverstone uhýbal. Tam poprvé neuhnul a byl za to exemplárně potrestán. Pak už to byla bitva, kdy Hamilton jezdil podobným stylem, jako Verstappen, jen s trochu větším rozumem. A Massi úřadoval pro Maxe. Psal jsi tady o červených vlajkách ve prospěch Hamiltona. Tak ty bohatě kompenzoval v závěru sezóny červenými vlajkami ve prospěch Maxe, jinak už by nebylo v posledním závodě o co jet a Hamilton by slavil titul. Ale chápu, že podvod, kterým Max získal titul, se ti nesmí připomínat. Tak bys byl rád, abych Massiho nechal spát.
                              Ne Miku, titul 2021 byl čirý podvod.

                              + 0 / − 0

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit
                              • Mike17

                                Mike17

                                185.149.130.XXX
                                Však ty jsi začal s týmy. Označil jsi RB a Mercedes, to jsou týmy, co mají 2 jezdce. Je sice hezký, že se to snažíš převracet na Maxe, ale pak ti o hlavu omlátím tvou vlastní medicínu. Právě proto, že Péro je slabší než Rosberg, má Max tolik bodů. Mít tam Rosberga, nemá 14 vítězství, ale třeba jen 8 nebo 9 a tím i menší počet bodů a o titul by se tahal do posledního závodu jako tehdy Hamilton s Rosbergem. Péro by těch bodů navíc nezískal tak moc.
                                Je vidět, že si ty sezony 2014-2016 vůbec nepamatuješ. Psal jsem ti to sem už 2x, proč je dominance jiná, ale ty se držíš bodů. Potřetí mi to připadá už stupidní.
                                RB má dominanci, tvořenou také neschopností konkurence v závodech. Těch závodů, kdy bylo Ferrari lepší, ale.... Ona je třeba i otázka, jestli by v neděli nevyhrál Hamilton, kdyby použili stejnou srtrategii, že? 03
                                Můžeš mi prosím za ty 3 sezony popsat jeden jediný závod, kdy byl někdo rychlejší než Mercedes??? Prosím, prosím, aspoň jeden.... Ať vidím, že ta dominance nebyla tak zlá. Jeden jediný závod jako důkaz, že někdo jiný měl šanci i normálně vyhrát. To nedáš. Zatímco letos bych dal dohromady 8-9 závodů, kdy bylo rychlejší Ferrari. 8-9 za jedinou sezonu a ty nedáš jediný za 3 sezony. nebo dáš jediný? A o tom to je. 13

                                Příští sezonu bych teď neřešil. To jsou čisté spekulace a to ty nemáš rád. Ale klidně se o něco vsadím, že letošní dominance RB zmizí. Můžeme si klidně stanovit kritéria a vymslet předmět sázky tak, aby potěšil účastníky srazu. 03

                                A podvod v roce 2021? Jo, Maxovi taky jednou červené vlajky hrály do karet. Můžeš mi prosím říct,, kolik mu to přineslo bodů? Slyším 0? Správná odpověď. A zatímco Max sbíral 5s tresty jak na běžícím páse, Hamilton si mohl předjíždět mimo trať, vytlačovat soupeře a nic mu nehrozilo. Nakonec jak jezdí jsme viděli i tuto neděli. Jako kdyby takto vytlačil kolegu Vettel nebo Verstappen, to by bylo komentářů.... 12
                                Je ironií, že Hamiltona nakonec o titul připravilo rozhodnutí, které si sám Mercedes na Masim vyžádal. 03

                                + 0 / − 2

                                ohodnotit kladně záporně

                                Reagovat Nahlásit
                              • Kaša

                                Kaša

                                82.142.123.XXX
                                Vidím že s Majkem vede stejnou diskuzi více lidí ale v jiných tématech, ale stejně si bude tvrdit svoje 14 ... na jeho částečnou obranu - uvidíme jak se dominance RB přenese do dalších let! Já doufám že se bude bojovat, protože kdyby měl mít Max umetenou cestu k titulům, tak to bude nuda. ham měl aspoň zdatného konkurenta v začátcích sezony v podobě Seba, a často i v Rosbergovi .... naproti tomu RB by Checovi nedala ani líznout (a on na to taky výkonnostně nemá). 07

                                + 0 / − 0

                                ohodnotit kladně záporně

                                Reagovat Nahlásit
                                • Mike17

                                  Mike17

                                  185.149.130.XXX
                                  On na to výkonnostně nemá. Ale líznout ho nechali. Pokud si matně vzpomínám, minimálně v Monaku. A tehdy nebyla situace jasná, že Max má jistý titul. 03

                                  Vettel dělal Hamovi konkurenci až od roku 2017. V roce 2015 měl sice 3 vítězství, ale vždy po problémech Mercedesu. 03

                                  + 0 / − 0

                                  ohodnotit kladně záporně

                                  Reagovat Nahlásit
                                  • Kaša

                                    Kaša

                                    82.142.123.XXX
                                    Jasně, ale mluvím o tom že kdyby mělo RB dominanci takovou jako měl jednu chvíli Mercedes,
                                    tak asi RB nepovolí Checovi ohrožení Maxe jako to měli u Mercedesu s Ham vs Nico. Vypadalo by to spíše jako Schumi + Barik. Pamatuješ si jak u RB "vyběhli" s Webberem? A ten na Seba tehdá měl ....

                                    + 0 / − 0

                                    ohodnotit kladně záporně

                                    Reagovat Nahlásit
                                    • Mike17

                                      Mike17

                                      185.149.130.XXX
                                      Kdyby měli dominanci, jako tehdy Mercedes, tím spíš by neměli důvod k režii. Titul by měli tak jako tak.
                                      V Monaku dali přednost při strategii Pérezovi. Připravili Maxe o nějaké body v situaci, kdy neměli tušení, jak se vyvine zbytek sezony a jestli ho náhodou ta ztráta pár bodů nebude stát titul.
                                      Kdyby se měli rozhodnout, koho preferovat, bude to Max. Jednoduše proto, že je lepší. Ale není to za každou cenu.
                                      A s Webberem vyběhli jak? Jestli mne paměť neklame, v roce 2010 mohl získat titul, ale podělal si ho jen vlastní chybou. V mnoha situacích pak preferovali Seba, jednoduše proto, že byl lepší a jen on mohl zajistit RB titul. Přesto je známá režie pro Webbera v Malajsii v roce 2013.
                                      Je to jednoduché. TR se prostě odehrává, když potřebuješ toho lepšího dovést k titulu. Pokud by Pérez ukázal, že na to má.....
                                      Takovou situaci, jako měl Mercedes, kdy na začátku sezony víš, že budeš mít titul, neměl nikdy nikdo jiný. Přesto měl Hamilton mírnou protekci do doby, než se zbytečně pustil do týmu za jedno odstoupení.

                                      + 0 / − 2

                                      ohodnotit kladně záporně

                                      Reagovat Nahlásit
                                      • Kaša

                                        Kaša

                                        82.142.123.XXX
                                        No to zase trochu překrucuješ .... Mercedes nebyl jediný v historii v tak dominantním autě - měly ho McLaren, Williams, Ferrari a mnoho dalších ...

                                        S tím Webberem to taky není pravda - neměl stejné postavení jako Seb v RB - třeba ohledně toho slavného křídla, nebo jak Webbera použili jako návnadu na soupeře aby měl Seb lepší strategii a vyhrál titul. 03 To si nepamatuješ, nebo schválně zatajuješ?
                                        A ohledně upřednostňování lepší u RB si vzpomeň třeba na povýšení Maxe oproti bodově lepšímu Sainzovi, a taky upřednostňování Maxe nad Ricciho .... prostě se jede na oblíbence týmu .... a jaká náhoda že je to často u RB, že?
                                        18 03

                                        + 1 / − 0

                                        ohodnotit kladně záporně

                                        Reagovat Nahlásit
                          • Mike17

                            Mike17

                            185.149.130.XXX
                            Mimochodem jsem se kouknul na výsledky kvalifikací toho roku 2014. Odstupy v závodech samozřejmě ovlivňují SC a fakt, že nemělo smysl všem dávat kolo.
                            Je to celkem zajímavé čtení. Musím se přiznat, že Mercedes nevyhrál všech 19 kvalifikací, ale v Rakousku to urval Massa na Wilíku. Ovšem v průměru dostávali nejbližší soupeři 0,5-1s. V Silverstone třeba 1,6s, ve Spa měl dokonce třetí Seb přes 2,1s.
                            Teď bych rád četl tu srovnatelnou dominanci RB. Jenže nějakou záhadou jsem napočítal jen 8xPP. Zatímco takové Ferrari jich získalo 11. nejvyšší náskok měl v Belgii 0,632s. Do 2,1s trochu daleko. 03

                            + 0 / − 1

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                  • juras

                    juras

                    88.103.92.XXX
                    Já bych s tím pokrytectvím brzdil...ono v tom jsme kvůli systému který je okolo nás všichni.

                    Já si tedy nevybavuju že by v roce 2014 někdo nějak nadával Mercedesu za dominanci. Jistě byla do dominance a ta nikdy není pozitivní...ale byl to první rok...spíš asi hodně lidí bylo rádo že skončila dominance Redbullu. A řekl bych že Mercedesu i Hamiltonovi to bylo přáno. A i když Mercedes jednoznačně dominoval, souboj Hamilton - Nico Rosberg udělal sezónu napínavou. A řekl bych že napětí v F1 vydrželo ještě dva roky. Sice každý další rok kdy Mercedes vládl už začal být víc a víc lidem protivný. Ale dvojice Hamilton - Nico Rosberg se starala o napětí alespoň v rámci Mercedesu. Nico Rosberg pak vydřel kýžený titul...a dal F1 adié. A tam se to zlomilo...jednak Mercedes dál vládl (byť v té době Ferrari jeho pozici už atakovalo), ale Mercedes sklouzl k jednoznačnému rozdělní úloh pilotů v týmu...nastolil systém Ferrari za éry Michaela...a stal se trnem v oku dalším fanouškům. Kromě toho (což bývá pravidlo) měl nejsilnější slovo v zákulisí. Hamilton šel s wing-manem od titulu k titulu...Ferrari vypadlo z role...a do pozice jediného důstojného soupeře se krok po kroku přiblížil Redbull. A stejně tak jako je výjimečný Hamilton, na druhé straně se ocitl velmi podobně výjimečný Verstappen.

                    Já bych řekl že loni prostě už "musel" vyhrát někdo jiný než Mercedes (a jedinej kdo mohl byl Redbull)...a po těch dost kontroverzních událostech celé sezóny nakonec Verstappen a Redbull mohli slavit. Aniž bych souhlasil s tím jak to v posledním závodě proběhlo...podle mě je spravedlivější to jak to dopadlo než kdyby zas vyhrál Hamilton.

                    Letos Redbull dominuje...ale je to první rok (nepočítáme-li loňskou urputnou bitvu) co dominuje. Takže já bych ho srovnal s rokem 2014. Všechno se rozhodlo mnohem rychleji protože Redbull nemá dva piloty na titul, ale jen jednoho...a protože Ferrari které začalo sezónu slibně vyplýtvalo svůj potenciál neschopností vždy získat maximum...v tom letos září Verstappen.

                    No a proč letos Verstappen a Redbull tak dominují? Protože jsme tady měli velkou změnu regulí (technických) které za stavu který je nejvíc vyhovoval Redbullu...tak jako v roce 2014 byl základním stavebním kamenem Mercedesu bezkonkurenčně nejlepší motor...dnes profituje Redbull opět z bezkonkurenčního guru na aerodynamiku - Neweyho.

                    Rozpočtové stropy jsou podle mě v podstatě na nic...teď se řeší Redbull...příští rok bude pozornost a podezření opět upřena především na vítěze.

                    Možná by bylo lepší těm movitějším nechat zásadně omezené testování...a týmům s menšími rozpočty naopak povolit víc testů...ono reálné testy na závodní dráze jsou pořád nejlepší...i přes vyspělé simulátory.

                    + 1 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • odin

                      odin

                      88.103.132.XXX
                      Celkem rozumné shrnutí. Vidím tam ale pár věcí, které vnímám jinak.
                      Na domiinanci Mercedesu někteří skalní fans RedBullu žehrali už první sezónu a nepřešlo je to ani v dalších. Přečti si Mikovy názory. Netají se tím ani dnes, že mu dominance Mercedesu vadila od začátku. A nebyl zdaleka sám.
                      Mergl sklouzl k TR, ale jen jako reakci na TR Ferrari. A to ještě v jakémsi fair-play režimu. Vzpomínám si na Maďarsko a vrácení pozice Hamiltonem Bottasovi. V té době byl Hamík celkově za Vettelem a ztratil tím na Seba ještě další porci bodů, protože Vettel vyhrál Kimi druhý a Bottasovi Lewis vrátil třetí místo. Až tohle bude někdo schopný v takové situaci zopakovat, tak před ním smeknu. Stejně tak to vyvrací tvůj pohled na sezóny Mercedesů bez Rosberga. Tyto sezóny s Ferrari bojovali vyrovnané bitvy a dominance nebyla veškerá žádná. Ferrari mělo i lepší auto, jen vsadili na špatného koně - Vettela.
                      Ano souhlasím, že FIA ušila pravidla na míru Mercedesu od sezóny 2014 a od sezóny 2022 zase na míru RedBullu. Způsob "jak" jsi vystihl.
                      Souhlasím i, že 2021 už musel vyhrát někdo jiný, než Hamilton. Tak to FIA prostřednictvím Massiho zařídila a teď přeci nepotopí svoji práci a úsilí a neřekne Massi podváděl a krom toho ještě i RedBull nesplnil podmínky pravidel. Je jasné, že samotná FIA zametá pod koberec víc, než stačili vyčachrovat samotní RedBullíčci.
                      Se závěrem opět souhlasím. Je to jedna z možností. 01

                      + 0 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • Kaša

                        Kaša

                        82.142.123.XXX
                        Super, Juras i Odin hezky napsáno!
                        Jen vypíchnu Seba u Ferrari (ikdyž ho extra nemusím) - on to měl u F mnohem těžší než Ham, protože neřešil jen točení volantem, ale i politiku a vedl strategii ve taliánu - tudíž mnohem větší záhul! Hama považuji za lepšího než Seba, ale Seb to neměl jednoduché ....

                        + 0 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama