Mercedesu scházely ty správné nástroje pro rychlejší řešení problémů s vozem W13, přiznává Wolff

Petr Hlawiczka, 22. září 2022, 06:00 Google+

Šéf Mercedesu Toto Wolff, přiznal, že jim z počátku sezóny scházely v továrně ty správné nástroje pro řešení potíží s jejich letošním monopostem W13. Očekává, že s jeho nástupcem W14 dosáhnout velkého pokroku.

Počet komentářů:  6 komentářů (Poslední 22.09. 20:47) Napište svůj názor
Lewis Hamilton s Mercedesem W13 v Holandsku

Lewis Hamilton s Mercedesem W13 v Holandsku | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

Stříbrné šípy ve druhém předsezónním testu šokovaly se svou konstrukcí ultra-úzkých bočnic. V prvních závodech se nicméně ukázalo, že jejich řešení není ideální pro nová pravidla kladoucí důraz na přísavný efekt při vytváření přítlaku - výkonnostně zaostávaly, protože hodně poskakovaly na rovinkách a obtížně se ovládaly.

I po 16 letošních závodech se stále zdá, že koncept Mercedesu, který spoléhá na tvorbu přítlaku co nejníže vozovce, není tou správnou cestou, jak dostat maximum s letošních vozů. Ferrari je se svými velkými bočnicemi dosahujícími maximální šířky dle pravidel pořád rychlejší a vedoucí Red Bull dominuje s konvenčním řešením.

Mercedes již konečně vyřešil problémy s poskakování svého vozu, dokáže jej lépe nastavit a piloti jsou s ovladatelností konečně spokojeni. V posledních podnicích stahuje bodový náskok Ferrari, pomýšlí na vítězství v závodech a na to, že by Scuderii v šampionátu i přes 35 bodovou ztrátu porazil.

img-responsive

Detail podlahy Mercedesu W13 | foto: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Jeho šéf nyní promluvil o tom, proč jim návrat ke konkurenceschopnosti trval tak dlouho: "Scházely nám nástroje, simulace a pochopení při odkrývání problémů, které jsme vytvořili způsobem, jakým jsme auto vyvinuli."

"Nedokázali jsme jej provozovat aerodynamicky tak, jak jsme chtěli, a mechanicky nikdo nebylo v ideálním rozmezí. Zabralo nám to měsíce, než jsme vrátili některé kroky, které jsme podnikli," přibližuje Toto Wolff příběh mistrovského týmu, který získal osm titulů v řadě za sebou.

"Není to tak, že bych věřil v objevení Svatého grálu a že všemu rozumíme a příští rok to bude mazec. Nyní jde ale o klíčové období: doslova během příštího měsíce či dvou potřebujeme určitý stupeň preciznosti, abychom pochopili, co musíme udělat pro příští rok," říká 50letý Rakušan.

Porovnání řešení Red Bullu RB18 a Mercedesu W13

Porovnání řešení Red Bullu RB18 a Mercedesu W13 | zdroj: Formula1.com

I když se týmu stále nepodařilo dosáhnout na kýžené vítězství, tak přesto věří, že příští rok s W14 udělají další velký pokrok. "Auto má potenciál. Máme přítlak, jde jen o některá místa, kde ho nedokážeme využít. A kvalita jízdy je samozřejmě oblastí, jež může být vždycky lepší. Věřím směru, kterým se ubíráme... a nemám pochyb, že příští rok budeme opět v bojovné pozici," popisuje Lewis Hamilton.

Jak jsem již tento týden psal, Mercedes se stále nerozhodl, jaký řešení bočnic zvolí u příštího vozu: zda zůstane u ultra-úzkých nebo vše překope a přejde na široké bočnice, které používají všichni ostatní soupeři.

"Vždy byste řekli, že nejrychlejší je to auto, které má nejlepší koncept - dnes víte, že to je Red Bull. Těžko říci, kudy se to bude ubírat příští rok. Jako týmy jsme ještě pevně nestanovili, jak bude naše auto vypadat. Stále prozkoumáváme odlišná řešení. A tento proces bude ještě chvíli trvat. Hledáme zkrátka to, co by nám i v budoucnu poskytlo tu nelepší příležitost pro vývoj v rámci těchto nových pravidel," shrnuje šéf traťových inženýrů Andrew Shovlin.

Vytisknout

Diskuze: Mercedesu scházely ty správné nástroje pro rychlejší řešení problémů s vozem W13, přiznává Wolff

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 6, poslední 22.09.2022 20:47 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 6 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Start závodu v Rakousku

Formule 1 zveřejnila nový kalendář - v roce 2023 nabídne 24 závodů. Kam nově…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  2. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  3. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  4. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  5. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  6. SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud