DISKUZE K ČLÁNKU Po návratu se mi nedostalo zaslouženého uznání, mrzí Kubicu. Sám v něj nevěřil

Robertu Kubicovi byla prorokována velká budoucnost. Jenže osud měl jiné plány, kvůli kterým Polák nikdy nenaplnil svůj potenciál.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Po návratu se mi nedostalo zaslouženého uznání, mrzí Kubicu. Sám v něj nevěřil

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 36, poslední 18.08.2022 12:31 Vložte komentář

Nejlepší názory

» jumpman (Hlasovalo 7 lidí) 14.08.2022 08:49
hlavně dostával hroznou sodu od nováčka, na ten… »
» SergioPÉREZ (Hlasovalo 6 lidí) 13.08.2022 22:46
Trochu z jiného soudku. Jak může někoho bavit… »
» tom11 (Hlasovali 5 lidé) 14.08.2022 11:45
tak tohle mě trošičku připomíná našeho velikána… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

Racek

Racek

78.80.232.XXX
jo, ale kdyby byly občas splašený, ale když na to šlápnou tak nedojedou ... měnit baterky po pár kilometrech... není to nakonec jízda na úsporu? A ta váha ... je to prostě dest okrajová disciplina, asi jako závody nákladaku.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Hwrychlik H.

Hwrychlik H.

90.183.80.XXX
Tak jestli tankujete na Benzině tak mu spolusponzorujete jeho projížďky v F1. Po tom svém zranění se měl zaměřit na nějakou sérii kde by to zranění tolik nevadilo.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
juras

juras

88.103.92.XXX
Ano, tohle je přesně to co na F1 miluju...ona je příběhem mnoha osudu...a podle mě mnohem zajímavějších než jen těch kolem šampionů.
S tím souhlasím...Regazzoni byl skvělý závodník... přesně ten typ který se mi právě líbí. Je spousta zajímavých osudu, třeba Chris Amon...
Mě fascinuje na F1 v těch "zlatých letech" to že byla "opravdová"...a ačkoliv ti lidi v ní trávili taky hodně času...současné žili i normální život...bavili se...nebyli svázání "dokonalou organizací ".

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

85.162.8.XXX
70ky samozřejmě těžko hodnotit dnešní optikou a ani se nechci za Ceverta nějak hádat... Ale za mě to není fér srovnání, jednak nemá smysl srovnávat s Regazzonim, který odjel jen polovinu sezóny a pak tehdy bylo za vítězství 9b... Takže i 8b vyznívá pak trochu jinak... Stewart byl tehdy nejlepším pilotem, takže s dobrým vozem by bral nejspíš titul MS...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
RoBertino

RoBertino

185.63.97.XXX
Opravdu? Stewart v roce 1970 skončil na Marchu v MS na pátém místě - jedno vítězství a tři další stupně vítězů, což na nováčka ve startovním poli není vůbec špatné. Na Regazzoniho ztrácel osm bodů, což v tehdy bezinflačním přídělu nebyl zase tak velký rozdíl. Navíc poslední tři závody jel v další novince (Tyrrell). Podotýkám, že Amon na Marchu v těch posledních třech Grand Prix získal devět bodů, Stewart ani jeden. A v Poháru konstruktérů měl March na Ferrari ztrátu sedmi bodů, takže se domnívám, že srovnávat se opravdu dá.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
RoBertino

RoBertino

185.63.97.XXX
Naopak si velice cením zájmu o historii. Je pravdou, že Regazzoniho Ickx porážel, ale také je třeba přihlédnout k faktu, že v roce 1970 byl Jacky v Maranellu prosazován a Rega dostával pokyny, aby nezlobil - ostatně pořád byl ve hře titul. Jen si dovolím poznamenat, že v roce 1974 si Clay dokázal poradit se zázrakem jménem Lauda a nebýt některých "vylepšení", kterých Niki použil, kdo ví, jak by to bylo v roce 1975. Ostatně sám Forghieri deset let po titulu 1975 prohlásil, že vývoj Ferrari 312T byl především zásluhou Claye, který na autě najel o tisíce testovacích kilometrů navíc.
Cevert - je to bohužel ten smutný příběh, že skutečně nevíme, jak by bez "taťky" Stewarta s Tyrrellem dokázal zabojovat. Pokud jsou mé informace dobré, byl přičinlivým žákem, ale na vývoji vozů se příliš nepodílel. Každopádně by bylo zajímavé vidět v roce 1974 dvojici Cevert-Depailler... V jednom vydání francouzské televize dokonce zazněl názor, že nejlepší závody absolvoval Francois ve stínu Stewarta, když mohl číst jeho stopu a sledovat způsob pohybu na trati.
Poznámka ke Gillesovi - je to stejně jako u Mika Parkese, ale třeba i Helmuta Koinigga nebo Helmuta Marka - kdo odejde z tohoto světa nebo musí skončit dříve, než může naplno projevit své schopnosti, je velká škoda, že se to nikdy nedozvíme. Napadá mě, jak by se třeba Beltoise prezentoval v Ligieru, což bylo v jednu chvíli spojení téměř stoprocentní. Ale to je právě onen půvab skutečných hrdinů F1 a nikoli oněch "marketingových šašků", navíc závodících se spoustou omezeních.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Přesně. 01

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

83.240.62.XXX
Ale auto Ferrari bylo na úplně jiné úrovni, to se s Marchem srovnávat nedá...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
juras

juras

88.103.92.XXX
Podle mě Cevert zemřel příliš brzo na to aby se daly vynášet nějaké soudy...
Já jsem toho názoru že v těchto případech je složité obhájit jakékoliv jednoznačné stanovisko...že Cevert byl talentem se nejspíš shodneme, jak velkým už zůstane nerozhodnuto. Proti Jackiemu Stewartovi nevypadal (výsledkově) nějak zázračně...ale s ohledem na to kdo je Jackie Stewart?
Srovnáváš ho s Clayem...ale srovnáme-li je pouze do doby smrti Ceverta...i výsledkově je francouz lepší...přičemž Regazzoni jezdil ve Ferrari a Cevert v Tyrrellu.
Regazzoni jezdil ve Ferrari po boku Ickxe...a stejně jako Cevert byl vždy týmovým kolegou poražen.

Je to podobné jako s Kubicou...můžeme tvrdit že vyhrál jen jednu GP a že nebyl zas takovým talentem...jenže kvůli té nešťastné havárii se nedozvíme jak by jeho kariéra pokračovala...skutečně by podepsal u Ferrari? Nebo by dostal šanci jinde? Třeba by skončil jako Regazzoni...s dlouhou kariérou, ale bez titulu, jako velmi dobrý závodník, ale nikoliv výjimečný. Jenže to můžeme jen spekulovat...

Co takovej Gilles Villeneuve? Optikou pohledu na počet vyhraných GP...bez titulu...dal by se označil v podstatě rovněž jen za velmi dobrého závodníka. A přitom kdo Gillese zažil moc dobře ví že byl výjimečný...

Ono F1 v těch sedmdesátých letech byla hodně jiná než tak jak ji znají současní fanoušci....tehdy se v ní pravidelně umíralo (známe rčení o nejrychlejších rakvích)...a piloti byli víc lidi než marketingoví šášové. Ještě v osumdesátkách byli mezi závodníky pařmeni a Alain Prost a Ayrton Senna dodržující přesný řád byli spíš výjimkou.

Já jsem rád že jsem zažil alespoň ty osumdesátý léta...tam ještě měla F1 kouzlo rčení o vůni spáleného benzínu, určitou živelnost a byla tam spousta lidí kteří to dělali z lásky k závodění.

Ale tím nechci být za zapšklého fanouška libujícího si v historii...vše se vyvíjí...pamětníci např. předválečné formule by (pokud ještě žijí) by nedali dopustit na dobu co oni pamatují.

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
RoBertino

RoBertino

185.63.97.XXX
S Cevertem to je trochu složitější. Francouzští novináři, s nimiž jsem kdysi mluvil, o něm říkali, že jeho nejlepší výkon byl poměr s Bardotkou. Nechci to dehonestovat, ale je otázkou, jak by jeho kariéra vypadala bez Stewarta. Toho vlastně nikdy porazit nedokázal a ve Watkins Glen 1971 vyhrál jen proto, že ho Jackie pustil a pak mě potíže. Opravdu tu chybí to srovnání na vlastních nohách. Ostatně - Cevert nastoupil do F1 na Marchu v roce 1970 a udělal jediný bod - Regazzoni, jeho týmový kolega od Tecna F2 debutoval zhruba ve stejné době - a byl třetí v šampionátu. A to jel na za všech okolností mizerném a ve zmatkujícím týmu Ferrari. 13 13 13

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
RoBertino

RoBertino

185.63.97.XXX
Nejen haluz, Miku, pokud ten bod v Německu vezmeme z objektivního pohledu, tak samozřejmě je chybou těch, co vypadli, že neukočírovali auta na vodě, ale pak tu ještě byla dvojí diskvalifikace Alfy Romeo (7. a 8. místo) za vlastně banální prohřešek, z nějž Kimi a Antonio neměli žádný prospěch. Takže by Bertík byl dvanáctý a mohl si tak akorát vytahovat kšandy.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Bukvice

Bukvice

78.80.18.XXX
Samozřejmě že se mu nedostalo uznání. A právem. Každý slušný Polák má knír. Není knír, nemůže být uznání.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
rock

rock

176.102.154.XXX
Kubica byl nadhodnocený už před nehodou, žádnej supertalent to nikdy nebyl. A po ní se vrátil do F1, protože... hele, na vojně se říkalo mladým vojákům: "OK, dostaneš opušťák, ale vracet se budeš na praseti a budeš se odrážet demižónama".

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
airwar1939

airwar1939

176.74.150.XXX
Asi jsem to špatně napsal, myslel jsem pomalejší sérii, třeba cestovni vozy, kde by měl více času pri brzdeni a skladani vozu do zatáčky, takže by ho ruka méně limitovala.

V F1 ztracel v kvalifikaci na Russela az jednu sekundu, ale v zavode to bylo do poloviny. Podobny odstup v zavode ma Perez ci Riciardo, a to jsou motoricky zdraví.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
SergioPÉREZ

SergioPÉREZ

78.108.157.XXX
Tak pilot F1 Francois Cevert byl největší sympaťák všech dob! Málo štěstí, málo štěstí..Ta Monza 1971 měla vyjít!! určitě Nej. závod, Neskutečná odvaha všech jezdců a ještě neskutečnější rychlost těch "plechových motokár"..Zrovna tady, kam se na Ceverta hrabal Stewart...kdepak:: Jim Clark, to byl proti Stewartovi Pán Jezdec!!! Zisk Titulů až tak úplně neodráží kvalitu jezdce F1, viz. Ronnie Peterson kontra čtyřnásobný "vyfoukaný" mašinfíra Seb 12 12 12. uff..zavzpomínat na sedmdesátky (70´) zlatou éru Formule1, to je alespoň balzám na duši skalního Fandy F1 01 01 11

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Petr Hloušek

Petr Hloušek

194.79.55.XXX
vidim to uplně stejně, E formule je tak akorát k smíchu

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
SergioPÉREZ

SergioPÉREZ

78.108.157.XXX
12 12 12 12 12 12 11

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
juras

juras

88.103.92.XXX
Humor = Hunt

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
juras

juras

88.103.92.XXX
Alonso jede kolikátou sezónu v F1? Devatenáctou?
A Kubica odjel kolik sezón? Šest? Z toho poslední v roce 2019 byla jen do počtu...

Takže jistě...můžeš srovnávat s Alonsem...ale není to moc relevantní...Kubica odjel tak málo kvůli tomu nešťastnému zranění. A i když to byla jen a jen jeho chyba...nic to neměni na faktu že napsat že kvalit Alonsa nedosahoval hloupost...neb to není jak pořádně dokázat.

To že tohle vyjádření Kubici o jeho "slavném návratu" je přemrštěné je taky holý fakt.

Já tedy Ceverta přímo neviděl, vše co vím jsem si pouze přečetl...ale myslím že s Humorem bych ho nesrovnával...jedině v tom že byl objektem zájmu té něžnější poloviny lidstva.
Ostatně když označuješ Stewarta za jednoho z nejlepších pilotů historie (s čímž naprosto souhlasím)...pak by jsi možná měl zvážit právě jeho tvrzení že Cevert měl být jeho nástupce. Bohužel se zabil...Stewart už neodjel svoji jubilejní stou Grand Prix...a my se jen můžeme domnívat kam by to dotáhl kdyby mu bylo dáno odjezdit kariéru tak jak se to povedlo třeba Alonsovi.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
juras

juras

88.103.92.XXX
01 12

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama