Jet Bus na Red Bull Ringu (0:19) | video: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Svým hlukem převyšuje současné monoposty F1, málem jsem přitom přišel o sluch. Přepracovaná turbína s přídavným spalováním nabízí o 45 - 50 % výkonu navíc, nyní 5000 koní (3730 kW). Maximální rychlost se pohybuje kolem 480 km/h (dosáhne ji během pár vteřin), k té se však její pilot Perry Watkins z bezpečnostních důvodů nepřiblížil (dosáhl pouze lehce přes 250 km/h).

A kolik taková legrace žere? Při plném výkonu 140 litrů... ovšem nikoliv na 100 km, ale za minutu. Tryskový motor je o 20 let mladší (z roku 1978), kdysi poháněl stíhačku BAC Strikemaster. Celá dodávka nyní váží 2993 kg a kromě tryskového motoru na zádi obsahuje také klasický spalovací motor, díky čemuž má povolení k provozu na běžných komunikacích.

– Petr Hlawiczka

reklama