DISKUZE K ČLÁNKU Týmy zamítly úpravy pravidel kvůli poskakování. Hamilton kvůli bolestem páteře v Kanadě možná nenastoupí

Piloti Formule 1 trpí, týmy však zamítly potřebnou úpravu technických pravidel, které by odstranily poskakování, k němuž dochází kvůli přísavnému efektu podlah při vyšších rychlostech. Lewise Hamiltona po GP Ázerbájdžánu bolí záda tak, že zvažuje vynechání příštího závodu v Montrealu.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Týmy zamítly úpravy pravidel kvůli poskakování. Hamilton kvůli bolestem páteře v Kanadě možná nenastoupí

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 93, poslední 19.06.2022 16:35 Vložte komentář

Nejlepší názory

» daaviid23 (Hlasovalo 7 lidí) 13.06.2022 10:00
Po dramatické etudě o úplném konci Lewise po… »
» Mike17 (Hlasovalo 7 lidí) 13.06.2022 10:09
A co ti na tom připadá divnýho? Jakože čekáš, že… »
» -Tony- (Hlasovali 5 lidé) 13.06.2022 09:21
Naprosto správné rozhodnutí! Mercedes svým… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Senor

    Senor

    89.111.77.XXX
    Ted jim skace auto a uz se snazi najit reseni jinde nez u sebe.
    Mercedesu nejde o skakajici auto ani o pilota ani o nehodu, ale jde jim o to jak spomalit ostatni a to omezenim svetle vysky. Jak rika Horner, reseni je jednoduche, bud budou rychlejsi s nizsi vyskou a nebo bude Lewis vytresenej. Zalezi cemu da Wolf prednost 18
    Ale jak uz rekli nize dalsi, kazdy se snazi pohlidat si svou vyhodu. Kdyz Merglu nefungovali pneu, vyresilo se to k jejich spokojenosti silnejsim behounem. Tady asi vidi podobnou moznost.
    Jeste bych chapal, ze si stezuji tymy z konce pole, kteri nemaji takove zazemi a schopnosti, ale TOP tymy? Je to ostuda 02

    + 2 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • SergioPÉREZ

    SergioPÉREZ

    78.108.157.XXX
    Hamilton by si měl rok dát pauzu od F1.

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • tom11

    tom11

    194.212.104.XXX
    když si tu tak čtu debatu, tak bych chtěl říci jen toto - F1 nikdy nebyla o pohodlí, nebyla o lehkém řízení, řazení... k tomu jsou určena "dámská městská autíčka". F1 vždy byla ( a podle mě by i nadále měla být ) o jízdě na hraně. a to jak na hraně momentálních povolených technických možností, tak na hraně možností pilotů. ano, zdraví je důležité. to rozhodně. to ale ať si interně vyřídí každý pilot se svým týmem v rámci nastavení svého vozu. tohle přece nemůže řešit FIA v rámci pravidel. třeba když Lewisovi zvednou auto, pojede se mu pohodlněji a bude nakonec i rychlejší 03. no, asi ne, ale snad chápete, kam tím mířím.
    prostě a jednoduše - pravidla jsou jasně dána a jakékoliv úpravy v probíhající sezoně ( ať již zdvihnutí hmotnosti, zdvihnutí světlé výšky, úpravy pneumatik.... ) jsou pro mne nesportovním zásahem. jsem ještě ochoten akceptovat úpravu fin. stropů z důvodu neočekávané inflace, i když i zde se mi to moc nelíbí. ale to má řekněme nějaký racionální základ a je to ( relativně ) pro všechny stejný.

    + 5 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Limbi

      Limbi

      147.228.70.XXX
      Tohle je ale jako by si řekl, že hokej se dřív vždycky hrál bez helmy a tak to má být. F1 dřív skutečně byla o hraně a taky tam umřelo plno jezdců. Současně to ebyl miliardový cirkus jako dnes. Vývoj a progres je vlastně synonymem (nebo byl) F1. Tudíž odvolat se na to, že v 70kách a 80kách to bylo taky drsný je trochu mimo. Tady se ale týmy zamkly do patové situace. Kdyby se podobná věc stala v devadesátkách, tak to do pár závodů týmy vyřeší. Proč? Protože nejsou rozpočtové stropy, není limit pro testování, není limit pro hodiny v aero tunelu... Dnes je limit na všechno a když se stane takhle fatální problém, který není jen o rychlosti ale i o tom jestli se to auto dá bezpečně řídit, tak ignorovat to je vlastně dost hloupé. Jinak už se několikrát v historii stalo, že týmům se odebrala výhoda v průběhu sezóny a nebylo to vysloveně porušením pravidel. Třeba Renault a hmotové tlumiče.

      + 0 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Jindrich K.

        Jindrich K.

        89.176.29.XXX
        Auta skáčou ... Lewis brečí ... navíc nemá na kolegu, tak brečí víc, tak upravíme auta aby byla k Lewisovi šetrná .... Hele nevím když budeš makat u výrobní linky a budou t bolet nohy, pochybuju, že se zavedou židličky. Když to ostatní zvládají tak proč měnit něco jen proto, že jeho bolí záda ?

        + 2 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Fanda.LH

          Fanda.LH

          85.162.8.XXX
          A kdo to krom RB zvládá ?

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • jumpman

            jumpman

            178.255.168.XXX
            ale brečí jen mercerdes

            + 0 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Fanda.LH

              Fanda.LH

              85.162.8.XXX
              To není pravda... Ztěžovali si jezdci napříč týmy... Ale je v tom i politika... Nikdo nechce Mercedesu usnadnit cestu nahoru, takže tomu přizpůsobuje svoje vyjadřování...

              Mě by zajímalo co způsobuje spolehlivostní problémy Ferrari... Jestli na tom nejsou podobně jako Mercedes, jen netrpí jezdci, ale technika...

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • jumpman

                jumpman

                178.255.168.XXX
                to je klidně možné. Uměl bych si dost dobře představit, že ten motor to zkrátka zabalí, když se s ním takhle bude třást... Ale zase, je to jen volba toho daného týmu...

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
      • jumpman

        jumpman

        178.255.168.XXX
        když použiješ ten tvůj příměr, tak tu hlemu si může vzít i teď, jenže to auto o půl sekundy na kolo zpomalí a to mecedes nechce bez toho, aniž by zpomalil i ostatní. Něco jiného je, když někdo obejde pravidla, nebo je bezpečností problém s hadreli, tam asi není jiné cesty, ale v tomto případě je řešení jednoduché a v moci každého týmu. Pokud auto poskakuje, tak musí zvednout výšku...

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • tom11

        tom11

        194.212.104.XXX
        Limbi, pokud jsi z mého příspěvku nabyl dojmu, že bych se chtěl vracet k reálným smrtelným nebezpečím let naštěstí dosti dávno minulých, tak to mne trošku mrzí, protože tak jsem to rozhodně nemyslel. ale myslím si, že tradice by se držet měly. ano, dnešní doba je jiná. ta auta jsou taky úplně jiná, ale nazvěme to třeba DNA F1 a ta by, podle mě, měla být stále totožná. za mě to znamená techniku postavenou na hraně pravidel, spoustu inovativních nápadů, jízdu pilotů na hraně možností a někdy i za ní. bohužel to vždy byl i věčný zákulisní boj ve prospěch svého týmu. to je asi jediná věc, kterou bych klidně oželel 04.
        se změnou pravidel uprostřed sezony jsem měl problém vždy a skoro u všech zákazů, které byly "nad rámec původních pravidel". prostě trestat někoho za to, že vymyslel něco, na co ostatní nepomysleli je podle mne špatně. ano, vše se vyvíjí, ale nedokážu si představit změnu posuzování ofsidu, změnu měření času, změnu posuzování hraní rukou .... uprostřed rozehrané fotbalové sezony. to je prostě nemyslitelné. dokážu si představit úpravu, která nemá přímý vliv na hru, ale prospěje bezpečnosti ( třeba vzdálenost reklam od lajny ), ale takovéhle věci se v F1 řeší průběžně závod od závodu, trať od trati.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      Fanda.LH

      37.188.146.XXX
      Problém je, že F1 se neustále vyvíjí, takže je ošemetné se ohánět tím co bylo... Pokud si dobře pamatuji, tak v éře přísavného efektu, která skončila tragicky si rovněž piloti ztěžovali na otřesy a následky... Tehdy se to řešilo úpravou pravidel, kdy byla stanovena min. světlá výška... Týmy to obcházely až došlo k tragediím a od přísavného efektu se upustilo...

      Tehdy byla F1 nebezpečnější, ale mnohem pomalejší... Dnes je to naopak... Takže šance, že se pilot zabije je mnohem menší, ale síly, které musí snášet, jsou mnohem větší a působí mnohem delší dobu... Proto je to ošemetné srovnávat...

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • jumpman

        jumpman

        178.255.168.XXX
        k těm tragédiím docházelo z jiných důvodů, než byly otřesy... bylo to způsobeno náhlou ztrátou přítlaku při přejezdu obrubníků a podobně

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Fanda.LH

          Fanda.LH

          85.162.8.XXX
          Což je je jedno a totéž... To poskakování je rovněž o tom, že jim s rostoucí rychlostí roste přítlak, o který z velké části přijdou poté, co se dotknou vozovky...

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • daaviid23

    daaviid23

    90.182.169.XXX
    Po dramatické etudě o úplném konci Lewise po konci loňské sezony, beru řeči o Lewisových problémech s velkou rezervou 11

    + 7 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Limbi

    Limbi

    147.228.70.XXX
    Teď jsem četl vyjádření Hornera a musel jsem se smát. Je proti zásadním změnám, že prý může každý zvednout auto a problém vyřešen (samozřejmě tím zásadně klesá výkonost vozů). To je ten stejný člověk, který na začátku sezóny nutně prosazoval zvednutí minimálního váhového limitu a teď brečí kvůli finančním stropům a vyhrožuje, že se neúčastní konce sezóny 18 Jakože chápu, že si chce držet konkurenční výhodu, ale to pokrytectví je neskutečný.

    + 3 / − 7

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama