PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Překvapený Verstappen

Jana Šrámková / Robert RoBertino Pavelka, 7. května 2022, 23:04 Aktualizováno 8.5.2022, 02:06 Google+

Jak hodnotí své dnešní kvalifikační výkony v Miami jednotliví piloti a představitelé týmů?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Charles Leclerc a Carlos Sainz na pódiu po závodě v Bahrajnu

Charles Leclerc a Carlos Sainz na pódiu po závodě v Bahrajnu | foto: Pirelli

Sdílejte článek

FERRARI

Charles Leclerc, 1. místo
Minulý závodní víkend pro mě nebyl skvělý, udělal jsem v závodě chybu, ale dnes to šlo dobře. Je to skvělé. Startujeme z pole position a musíme to především zítra dokončit. Red Bull je nesmírně rychlý na rovinkách, my jsme rychlí v zatáčkách. Bude to zítra výzva a bude to těsné.

Carlos Sainz, 2. místo
Z té včerejší tvrdé nehody jsem se dostal. Nebylo lehké získat zpět sebejistotu v autě, je to těžký okruh, ale podařilo se mi to až do Q3. Zajel jsem pár dobrých kol, nebylo to dost na pole position, ale když vezmu, kde jsem začínal, beru to. Zítra to bude zajímavé, nejel jsem simulaci závodu s plnou nádrží, takže zítra to vyzkouším poprvé. Bude to náročné, ale zároveň se cítím jistě a auto se chová skvěle, myslím, že můžeme odvést dobrou práci.

Laurent Mekies, závodní ředitel
Jsme s výsledkem spokojeni. Byl také důležitý z pohledu morálky týmu po Imole. Kvalifikace proběhla za podmínek velmi odlišných, než jsme letos doposud viděli a na unikátní trati. A my jsme zvládli prokázat efektivitu našeho vozu. Je nicméně jasné, že to bude velký souboj s naším hlavním soupeřem. Naši jezdci odvedli jednoduše úžasnou práci. Charles zajel další dechberoucí kolo a Carlos po náročném pátku zajel skvěle a ukázal opravdové odhodlání a byl velmi blízko času svého týmového kolegy. Je pěkné mít první řadu, ale máme před sebou dost práce, zítra bude velmi horko, asi nejteplejší závod sezóny a viděli jsme, jak náročný tu může být povrch. Bude důležité se připravit do posledního detailu počínaje tím, jak zvládneme pneumatiky. Budeme pracovat, abychom se ujistili, že z vozu dostaneme maximum. Důležitý bude start a soupeři jsou hodně silní, jsou schopni nám zavařit co se maximální rychlosti týče. Předvídám skvělý souboj.

RED BULL

Max Verstappen, 3 místo
Celkově jsem s kvalifikací spokojen. Včera jsem zajel doslova tak čtyři nebo pět kol, takže jsem se dnes snažil doučit trať a najít správné vyvážení vozu. Abychom byli konkurenceschopní, bylo to celkem překvapení. Není to jednoduchý okruh, samozřejmě chcete být na pole position, ale když si vezmu, kde jsme byli včera, myslím, že jsme odvedl dobrou práci. Musíme přestat s tím, jak si víkendy děláme těžšími. Zítra máme šanci, jsme rychlí. Auto se chová dobře, takže se na to hodně těším.

Sergio Pérez, 4. místo
Dnes jsem celkem zklamaný, ale zítra je další den. Nebyla to přímá kvalifikace, první jízda v Q3 byla špatná, takže jsem musel dohánět. Druhé kolo bylo mnohem lepší, ale nezajel jsem nejlepší druhý sektor, což byl můj hlavní problém. Pár desetin a byl bych druhý. S takovou ztrátou vždy budete zklamaní, protože stačí jen málo a ze čtvrtého by bylo druhé. Je před námi dlouhý závod a může se stát cokoliv. Moje rychlost vypadá dobře, takže je možné Ferrari porazit, pokud budeme mít lepší strategii než oni. Bude to zajímavý závod, i co se volby pneumatik týče a uvidíme. Dnes to nebylo ideální, ale na neděli se těším.

Christian Horner, šéf týmu
Byla to smůla. Ferrari dnes odvedlo skvělou práci, ale když je to tak těsné, jsou to mini rozdíly. Po první jízdě v Q3 to vypadalo dobře, ale bohužel, malá chyba ve čtvrté zatáčce a bylo to. Po včerejšku to zvládl skvěle, chyběly mu najeté kilometry a tohle není jednoduchý okruh k naučení, takže to bylo dobré. A máme dobrou rychlost na rovinkách, takže bychom měli mít dobré auto. Vypadá to, že tu bude pár míst, kde se bude dát předjíždět. Je to brutální, máme hodně odlišné auto než Ferrari a zítra, protože mají větší přítlak, budou v zatáčkách rychlejší, my sice pomalejší, ale výhoda pro nás budou rovinky, takže to bude fascinující.

ALFA ROMEO

Valtteri Bottas, 5. místo
Z dnešního výkonu mám velkou radost. Bylo to skvělé probuzení po včerejšku, kdy jsme neměli snadný den. Velké poděkování patří celému týmu, jemuž se podařilo úspěšně auto přestavět. Dnes jsem měl před sebou velký úkol - po dobrém třetím tréninku jsme našli ideální nastavení a vůz byl opravdu rychlý. Bylo tedy pouze na mně, abych našel ideální rytmus a v Q3 se to podařilo. Poslední kolo v této části jsem si opravdu užil. Když jsem tento víkend začal, cítil jsem určité náznaky, co by se tu dalo zvládnout, takže nejsem výsledkem až tak překvapen, ale samozřejmě jsem rád, že to dopadlo tak dobře - je jen škoda, že Zhou nepostoupil z Q1, i já jsem málem vypadl. Nyní jsem vlastně nejlepší ze zbytku světa - za Ferrari a Red Bully - vím, že reálný boj s nimi bude obtížný, ale při závodění nikdy nevíte, co se stane. Musím se soustředit na náš závod a pokud se naskytne nějaká příležitost, tak ji využít. Zítřek bude výzvou, horko prověří nejen vůz, ale i pneumatiky a piloty - bude to žhavý, upocený závod. Máme dobrý vůz v závodním režimu, takže můžeme bojovat o čelo ve středu pole - umístění v první pětici by mělo být naším minimálním cílem.

Guanyu Zhou, 17. místo
Je velkým zklamáním, že jsem skončil už v Q1. V samém závěru, kdy trať byla rychlejší, jsem mohl zajet ještě rozhodující kolo. Bohužel v rychlém okruhu se přede mnou v zatáčce 17 zastavila celá skupina vozů, takže jsem musel závěr vypustit. Jinak si myslím, že bych do Q2 postoupil. Zítra to bude výzva, předjíždění nebude nejjednodušší, ale je to trať, kde se snadno chybuje, takže je třeba využít každé příležitosti. Pokusím se posunout co nejvíce dopředu, auto je dobré a tak udělám, co je v mých silách.

Frédéric Vasseur, šéf týmu
Stát na startovním roštu na pátém místě hned za dvěma dominantními týmy mistrovství, to je vždy skvělý výsledek. Valtteri opravdu zajel výborné kolo když to bylo důležité, právem může být na svůj výkon hrdý, ale je to také výsledkem práce týmu, jenž po včerejší havárii dokázal přestavět vůz, inženýrů maximálně využivších jediného tréninku, který jsme měli k dispozici. Bylo to společné úsilí, na jehož konci je třetí řada na startu. 

Bohužel jsme stejného výsledku nedokázali dosáhnout s oběma vozy. Zhou byl nucen vypustit své rychlé kolo, protože na jeho konci skoro narazil do téměř stojících vozů, což znamenalo, že skončil v Q1. Zítra nás čeká velká práce, ale jsme přesvědčeni, že dokážeme získat pevnou půdu pod nohama, protože právě tady bude závod krajně nepředvídatelný. Pokud jde o Valtteriho, je třeba, aby zajel dobré první kolo a čistý závod, abychom se vrátili z USA se silným výsledkem. 

MERCEDES

Lewis Hamilton, 6. místo
Byla to zábava, rozhodně lepší, než v posledních závodech. Jsem za to vděčný, abych pravdu řekl a beru to. Budeme dál pracovat a všichni se hodně snaží. Bohužel si nemyslím, že máme, co je třeba k tomu, abychom se zlepšili tak rychle, jak bychom si přáli. Rozdíl je podobný jako na začátku, musíme se prostě dál snažit a soustředit se. A dostaneme se tam. Není to obecně lepší, ale dnes jsem dostal pneumatiky do správného provozního okna a pocit tak byl mnohem lepší. A co se závodu týče? Netuším.

George Russell, 12. místo
Jsme trošku zmatení, abych byl upřímný. Moje kvalifikační kolo bylo pomalejší než to včera v tréninku. Auto se dnes chovalo úplně jinak a nemohli jsme atakovat zatáčky. Je to škoda, protože tu byl potenciál a byli jsme včera rychlí. Ale dnes to bylo jinak a nevím proč. Prostě nekonzistentní výkon. Mysleli jsme, že jsme s nastavením konzervativní, abychom se vyhnuli potížím, ale bylo to stejné jako ráno. Ve čtvrté a páté zatáčce jsme to nemohli projet, nemohl jsem atakovat brzdné zóny a nedává to teď smysl. Když se dostaneme do provozního okna, jsme rychlí, ale jsem za sebe i tým zklamaný. Myslím, že potenciál máme.

Toto Wolff, šéf týmu
Viděli jsme včera výkon auta, to druhé místo bylo reálné. Dostali jsme se do správného provozního okna, ale dnes to bylo úplně jinde. Experimentovali jsme, ale auto skákalo jako klokan. Jezdci nebyli spokojeni a vidíme, že to je ten důvod naší ztráty. Nikdy to není jen otázka jedné věci, která by byla zodpovědná za výkon a nebo naopak špatnou rychlost, ale včera jsme měli dobré auto a pokazili jsme to. Něčemu rozumíme, něčemu ne.

ALPHATAURI

Pierre Gasly, 7. místo
Jsem nesmírně šťastný, je to naše nejlepší kvalifikace roku a je skvělé dosáhnout toho právě v Miami. Dnes ráno jsem se v autě necítil dobře a dost jsem s ním bojoval, takže jsem si nebyl vůbec jist, kam se vlastně kvalifikuji. Ale když šlo o všechno, dal jsem se dohromady a dostal se na sedmé místo. Ve středu pole je to opravdu těsné, pár desetin sem nebo tam. Ale pro zítřek máme dobrou výchozí pozici a to se na tomto okruhu opravdu počítá. Je to nová trať, nesoucí s sebou spoustu neznámého, nemáme zase tolik údajů o degradaci pneumatik pro vytvoření strategie, dokonce ani nevíme, jestli vůbec bude příležitost předjíždět, nicméně si myslím, že to bude zábavný závod.

Juki Cunoda, 9. místo
S dnešním kvalifikačním výkonem jsem spokojený. Mířil jsem do Q3, ale také jsem věděl, že to bude opravdu složité. Od začátku víkendu jsem se s autem docela pral, takže z tohoto hlediska je dnešní maximalizace výkonu pro kvalifikaci rozhodně dobrým návratem. Samozřejmě se bude počítat především zítřek, opravdu se na závod těším. Bude velké horko, což bude značná komplikace, ale budu chtít během závodu útočit a snažit se, abych skončil na bodech. 

Jody Egginton, technický ředitel
Dnes to byla hodně těsná kvalifikace, ale oba jezdci zvládli dobře tréninky a byli jsme nakonec odměněni jejich postupem do Q3, čímž si zajistili dobré podmínky pro zítřejší závod. Pracovní vytížení v garáži bylo značné, ale mechanici byli fantastičtí a pracovali tak, že jsme neztráceli drahocenný čas - výsledek je také odměnou za jejich tvrdou práci. Další výzvou bude proměnit tyto nadějné pozice v body, na což se od této chvíle chceme zaměřit. Jsem si celkem jistý, že to bude zajímavý závod a těsná bitva ve středu pole. 

MCLAREN

Lando Norris, 8. místo
Jsem spokojen. Myslím, že jsme ve služné pozici a nemyslím, že jsme mohli zvládnout víc. Auto se nechovalo úplně podle mých představ a asi jsem z něj nedostal maximum, což potom bylo náročné. Ale to dnes myslím platí pro všechny. Udělal jsem chybu v posledním kolo a vypadá to, že mě to pár pozic stálo. Takže nejsem nejšťastnější, ale mohlo to být mnohem horší.

Daniel Ricciardo, 14. místo
Kvalifikace začala dobře, myslím, že jsme vůz dokázali vylepšit. Rychle jsem se do toho dostal a myslel jsem si, že budeme silní. To byl dobrý pocit. V Q2 to ale byla jiná písnička. Nejprve jsme ztratili čas ve druhém sektoru a pro druhou jízdu jsme řešili pár věci, jak to vyřešit. Ale v garáži jsme potom měli problém a zpozdili jsme se, nevyjeli jsme ve správnou dobu a potom už to bylo jen o kompromisech. Je to škoda, stálo nás to Q3 a bylo to. Zítra to snad bude lepší a budeme mít větší štěstí, dnes tomu tak nebylo.

Andreas Seidl, šéf týmu
Smíšená kvalifikace. Myslím, že u Landa jsme získali maximum, dojel osmý. Bohužel Daniel měl problém, zdrželi jsme nastartování a musel zajet hodně rychlé výjezdové kolo a to pokazilo jeho poslední pokus a nemohl se zlepšit a postoupit, za to se můžeme jen omluvit. Soustředíme se nyní na závod, bude dlouhý a horký. Okruh není úplně jednoduchý, jsou tu příležitosti a rizika a těšíme se na vzrušující první závod v Miami.

ASTON MARTIN

Lance Stroll, 10. místo
Myslím, že můžeme být spokojeni. V Q2 jsem zajel dobré kolo a dostal se do první desítky. Část mě je ale zklamaná, že jsem nedal dohromady v Q3 poslední sektor. Ale z desátého místa bychom měli být v dobré pozici bojovat o body. Když se jede nový závod, je tu vždy spousta neznámých faktorů a mohou se objevit příležitosti. Nicméně musím říci, že po tom vzrušujícím průběhu víkendu se strašně moc těším.

Sebastian Vettel, 13. místo
Myslím, že jsme měli lepší rychlost, takže jsem zklamaný, že jsem z Q2 nepostoupil. Trošku se mi nepovedl poslední sektor během mého posledního pokusu a při pohledu na čas mě to stálo postup. Auto tu vypadá dobře, ale počítá se až závod. Doufám, že můžeme získat body a zabojovat.

Mike Krack, šéf týmu
Je skvělé být tu v Miami, jsme rádi, že se nám kvalifikace podařila. Lance zajel v Q2 dobré kolo, postoupil dál a dál se nezlepšil. Poté, co jsme v Imole získali tolik bodů, je myslím férové říci, že jsme problémy s autem tady v Miami vyřešili. Také Seb ukázal slušnou rychlost, ale udělal chybku v šikaně v posledním pokusu v Q2 a tak nepostoupil. Nicméně se těšíme na zítřek, bude to horký a dlouhý závod. Cílem jsou body.

ALPINE

Fernando Alonso, 11. místo
Vůz se choval dobře, proto je zklamáním, že startuji až jedenáctý. V Q2 jsem se "potkal" se Sainzem v zatáčkách 11 a 16, takže jsem ztratil asi pět desetin a moje rychlé kolo bylo v tahu. Pro první pokus v Q2 jsem nasadil použité pneumatiky a novou sadu jsem si nechal na závěrečný útok. Ovšem časová ztráta mi postup do Q3 nedovolila, což je pro nás opět nešťastná okolnost. Myslím, že jsem dnes mohl být pátý nebo šestý. Uvidíme zítra, protože až tehdy se rozdávají body pro tento víkend.

Esteban Ocon, 20. místo
Za dnešek se mohu týmu jenom omluvit, protože to není nikdy dobrý pocit, když havarujete. Mechanici opravdu tvrdě pracovali, abych měl připraven dobrý vůz, takže je zklamáním, že jsem nemohl v kvalifikaci vyzkoušet jeho potenciál. Byla to dost velká rána, takže jsem byl trochu otřesen, ale naštěstí jsem v pořádku. Bylo by třeba prověřit, co se dá s bariérami ještě udělat, aby byly bezpečnější, protože Carlos Sainz byl podobně otřesen po téměř identické včerejší havárii. Jako vždy musí být prioritou bezpečnost. Prozatím se soustředíme na to, aby auto bylo zítra připraveno a v závodě jsem se zmátožil - nemůžu nic ztratit, pouze získat. 

Otmar Szafnauer, šéf týmu
Je to kvalifikační zklamání, zvláště proto, že vozy jsou opravdu rychlé, ale neměli jsme možnost to ukázat. Výsledek není přesným odrazem našeho skutečného výkonu - Fernando by měl správně být v první desítce, ale jeho kolo bylo degradováno silným provozem v Q2. Nejsem si jistý, co vlastně Carlos Sainz udělal, ale Fernando byl ve svém rychlém kole a on jel značně pomalu, což stálo Fernanda rozhodující setiny. Pro Estebana bylo smůlou, že havaroval zrovna v místě, kde je betonová zeď. Byl to tvrdý náraz a podvozek doznal zásadní újmu, takže s ohledem na čas mezi tréninkem a kvalifikací nešel opravit. Dnes se cítíme frustrovaní, zítra je nový den a opět budeme o dobrý výsledek bojovat.

HAAS

Mick Schumacher, 15. místo
Byla to svým způsobem nešťastná kvalifikace, protože jsem měl naději dostat se do Q3, ale dle mého názoru mi chyběla trocha rychlosti. Přesto jsem celkově spokojen, probrali jsme správná témata ve správný čas, jen jsem nedokázal správně pracovat s pneumatikami. Trať se mi jeví jako docela náročná a v mnoha ohledech obtížná, takže se tu chybuje, ale pokud se jich vyvaruji, bude to dobré.

Kevin Magnussen, 16. místo
Zítra to bude bláznivý závod a doufám, že se mi podaří zabojovat. Auto je dobré, ale vysadila mi komunikace, takže jsem se nemohl s týmem na boxové zídce domluvit - v Q1 jsem absolvoval jeden delší pokus místo dvou krátkých. Každopádně o body se bojuje zítra - uvidíme, jak se nám povede s danou strategií; tempo je slušné a já zůstávám optimistou.

Günther Steiner, šéf týmu
Dobrý třetí trénink jsme v dobrou kvalifikaci neproměnili - důvody, proč jsme skončili na patnáctém a šestnáctém místě jsou různé. U Kevina nefungovalo rádio, takže jsme nemohli uskutečnit plán pro něj připravený, nemohli jsme mu ho sdělit. Mick se dostal do Q2, ale nepodařilo se mu dobře poskládat ani jedno kolo. Doufám, že z našich startovních pozic zítra něco vytěžíme, protože z dlouhodobého hlediska nebylo auto v pátek zase až tak špatné. Takže si počkejme na závod a uvidíme.

WILLIAMS

Alex Albon, 18. místo
Dnešek byl frustrující a poněkud matoucí. V kvalifikaci nám něco chybělo, snažil jsem se najít výkon, jímž jsem disponoval v předchozích trénincích. Jak jsem už v této sezóně zjistil, pneumatiky jsou neuvěřitelně citlivé a v kombinaci s panujícím vedrem je obtížné dosáhnout patřičné přilnavosti. Večer si projdeme veškerá data a zítra se hodláme vrátit do závodu mnohem silnější. 

Nicholas Latifi, 19. místo
Samozřejmě nejsem na místě, na němž bych chtěl být z týmového hlediska, ale myslím, že s ohledem na události v prvním tréninku mohu být s kvalifikací spokojený. Celý víkend poměrně hodně ztrácím, snažil jsem se získat pocit nutný pro mé zlepšení, takže se domnívám, že od prvního tréninku jsem udělal správné změny, abych získal právě ono potřebné rozpoložení. Stále to ale není dokonalé, myslím, že jsem měl ještě nějaký čas na zlepšení, ale vzhledem k rozdílům oběma vozů a díky Alexovu výkonu jsem vlastně spokojený se svým umístěním. 

Dave Robson, vedoucí výkonu vozů
Náš výkon je od prvního tréninku takové nahoru-dolů. Chování pneumatik v horku bylo hodně matoucí, což vedlo i k výkyvům v rychlosti a vyladění. U obou vozů jsme se snažili dostat pneumatiky do správného okna a dosáhnout toho, aby tak vydržely po celé kolo. Alexovy nejlepší sektory byly dost dobré, aby mohl soupeřit s oběma vozy před sebou - pokud by bylo všechno perfektní, mohl dokonce pomýšlet na Q2. Nicholas jel dnes velmi dobře, během dvou předchozích tréninků si vybudoval patřičnou dynamiku a po celou Q1 dokázal na Alexe náležitě tlačit. Vzhledem k tomu, že některé komponenty má pro tento víkend k dispozici pouze Alex, je vlastně Nicholasovo tempo překvapivé a doufáme, že díky tomu zítra zajede silný závod.

Vytisknout

Diskuze: PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Překvapený Verstappen

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Charles Leclerc v závodě na Imole

Kvalifikace pro Ferrari, Red Bully odstartují z druhé řady

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

  2. PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

  3. GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

  4. KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

  6. V pátek byli v Austrálii nejrychlejší Norris a Leclerc

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud