Seidl by byl nerad, aby se prokázala nezbytnost B-týmů

Robert RoBertino Pavelka, 1. května 2022, 16:00 Google+

Sezóna je teprve na samotném počátku, ale už se prověřují první náznaky mnohem těsnější spolupráce mezi jednotlivými týmy, samozřejmě na základně nečekaných výsledků. Šéf McLarenu Andreas Seidl varuje před možným novým aspektem.

Počet komentářů:  36 komentářů (Poslední 04.05. 09:25) Napište svůj názor
Andreas Seidl by nerad viděl nutnost existence B-týmu v F1

Andreas Seidl by nerad viděl nutnost existence B-týmu v F1 | foto: Porsche

Sdílejte článek

Především tým Haas v prvních závodech nečekaně překvapil konkurenci. Tým, jenž měl loni problém překonat hranici 15. příčky a jeho nejlepší výsledek v Maďarsku (12. místo) jde na vrub velké úmrtnosti, najednou drží krok se soupeři středu pole. Proto následovala výzva o prověření spolupráce mezi týmy, kde dochází k dodávkám pohonných jednotek, převodovek a dalších technologií.

Šéf McLarenu v této souvislosti poukazuje na fakt, že jeho stáj používá pouze agregáty Mercedes a žádné jiné vztahy s dalším potenciálním týmem nemá, byť se v tomto směru leccos naznačovalo v souvislosti s nástupem Andrettiho na scénu F1. Seidl však naznačuje, že potenciální výhody ve vztahu seniorský/juniorský tým mají své opodstatnění.

img-responsive

Výsledky Haasu nejsou McLarenu zásadním trnem v oku | foto: Haas F1 Team

Nemáme nic proti Haasu

"Jsou tu dva aspekty. B-týmy v tomto případě nemusejí vynaložit tolik úsilí, aby předvedly nadprůměrný výkon. Ale mnohem znepokojivější je, že z této spolupráce může těžit A-tým. Je to pochopitelně vážná věc s ohledem na ambice, které jako tým máme. Stále doufám, že se nám podaří najít řešení, protože našimi ambicemi rozhodně není pořídit si záložní tým. Chci věřit, že se F1 neocitne v pozici, kdy bychom museli mít juniorskou stáj, abychom uspěli v boji o čelní pozice," vysvětlil Seidl svůj pohled na věc.

Většinu fanoušků nejspíš napadne, že Seidlovo vyjádření je přímo namířeno proti Haasu, jehož výsledkový progres byl oproti předchozím rokům jednoznačně největší. Boss McLarenu však podobnou spekulaci rázně odmítá.

"Je to principiální otázka - FIA, F1 i týmy se musí rozhodnout, jakou budoucnost Formule 1 má mít. Podotýkám, že náš přístup se nezměnil a nemá nic společného se současnými výkony startovního pole F1. Rád bych objasnil, že Haas si všechny letošní dosažené výsledky zasloužil. Existují konkrétní předpisy, a pokud je Haas splnil, není si na co stěžovat, což také nehodláme učinit. Pořád zastáváme stanovisko, že F1 by také v budoucnu měla být šampionátem konstruktérů. To znamená: vše, co nějak souvisí s výkonem vozu, všechny komponenty relevantní pro jeho výkon, by měly být provedeny konkrétním týmem. Takže by mělo být povoleno sdílet pouze pohonné jednotky a interní části převodovky - to dává smysl," pokračuje Seidl.

img-responsive

Testování v aerodynamickém tunelu by mělo mít jasná pravidla | foto: Mercedes AMG F1 Team

Jak s aerodynamickými tunely?

Seidl je každopádně opatrný co se týče názoru na týmy, sdílející zařízení jako jsou aerodynamické tunely. Tam je podle něj situace mnohem komplikovanější a rád by se postavil za řešení, které s trochou nadsázky můžeme označit za radikální.

"Sdílení infrastruktury by nemělo být povoleno, protože existuje spousta věcí, které nelze řádně kontrolovat. A pokud je nedokážete ohlídat, měly by se zakázat, protože pak je v této záležitosti jasno a není třeba se dohadovat, co se tam děje a jestli se neděje něco mimo pravidla. Vše bude čísté," zastává Seidl rázné stanovisko.

Stejně tak šéf McLarenu nemění své přesvědčení, že FIA je schopná úspěšně kontrolovat finanční otázku F1 a tím pádem se postarat o zajištění stavu, který by vyučoval nespravedlivou spolupráci mezi partnerskými týmy.

img-responsive

McLaren nemá v úmyslu navázat těsnější spolupráci s jakýmkoli týmem | foto: McLaren

"Jedná se samozřejmě o dlouhodobý dialog, pořád procházíme nějaké audity a podobné záležitosti. Zpětná vazba funguje v obou směrech, což oceňujeme. Myslím, že FIA odvádí skvělou práci a mám plnou důvěru, že se jedná o úspěšný systém. Nacházíme se na začátku nové éry, je zapotřebí mnoha dialogů a vysvětlování, aby porozumění bylo všude stejné, v každém týmu. Jsou v nich odlišná nastavení, takže bychom měli dojít ke spravedlivému řešení a čistým vztahům na pitlane. Ale abych byl zcela upřímný, těší mě, jak se situace vyvíjí," uzavřel své názory Seidl.

Vytisknout

Diskuze: Seidl by byl nerad, aby se prokázala nezbytnost B-týmů

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 36, poslední 04.05.2022 09:25 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 36 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Bude tento pohled letos spíše výjimečný? Můžete si tipnout.

První vítězové a poražení aneb debata o včasných odchodech

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  3. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

  5. GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

  6. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud