DISKUZE K ČLÁNKU Zajímavá čísla z vývoje nových vozů F1 pro sezónu 2022 - ztráta přítlaku aut za sebou klesne z 46 na 18 %

Nacházíme se na prahu přelomové sezóny Formule 1, v níž začínají platit nová technická i sportovní pravidla. Kvůli nim muselo 10 týmů začít s návrhem monopostů od nuly. V článku přinášíme několik čísel z jejich vývoje.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Zajímavá čísla z vývoje nových vozů F1 pro sezónu 2022 - ztráta přítlaku aut za sebou klesne z 46 na 18 %

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 34, poslední 09.02.2022 21:10 Vložte komentář

Nejlepší názory

» daaviid23 (Hlasovali 4 lidé) 09.02.2022 09:24
F1 mě naučila netěšit se na další sezonu a být… »
» Ferda (Hlasovali 3 lidé) 09.02.2022 09:51
Zvýšený přísavný efekt se mi vůbec nezamlouvá a… »
» grol2 (Hlasovali 3 lidé) 09.02.2022 10:12
Až tu redukovanou ztrátu přítlaku uvidím, pak… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

    • Ferda

      Ferda

      46.47.176.XXX
      Flaviová reklama?

      + 0 / − 11

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • HellHogr

        HellHogr

        86.49.249.XXX
        Nemyslím si, že by někdo pouštěl schválně z týmů info o tom, jak budou mít agresivní monoposty do médii. Ale jinak Flávio to řekl nedávno: FIA a Liberty si myslí, že dokáží týmy přechytračit a dostat je pod kontrolu, to se dělo před 15/20 lety, poté si týmy už začali s FIA a nyní i Liberty pouzé hrát.

        + 0 / − 11

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • grol2

    grol2

    193.8.87.XXX
    Až tu redukovanou ztrátu přítlaku uvidím, pak uvěřím.

    + 3 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Ferda

    Ferda

    46.47.176.XXX
    Zvýšený přísavný efekt se mi vůbec nezamlouvá a obávám se, že znehodnotí závodění. Vozy budou ještě více jezdit jako po kolejích, ale běda jak přejedou přes nějakou nerovnost. Při ztrátě přísavného efektu budou mít vozy tendeci se vznést do vzduchu a to může být hodně nebezpečné.
    Právě kvůli tomuhle nebezpečí byl přísavný efekt zakázán a to ještě nebyly tak vysoké salámové obrubníky jako dnes.

    + 3 / − 11

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      Fanda.LH

      194.228.96.XXX
      Tady ten princip bude fungovat jinak a hlavně nepůjde do žádného extrému... Tehdy vozy brousily dráhu, to teď absolutně nehrozí...

      + 2 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Ferda

        Ferda

        46.47.176.XXX
        Snad máš pravdu. Tehdy se ground efektu dosahovalo použitím bočních lišt kolem šasi a ty se přejetím přes nerovnosti ulamovaly. Pak vozy ztratily přítlak a při zvednutí čumáku měly vlastnost se nadnášet a tím jezdec samozřejmě ztrácel kontrolu nad vozem. Bylo to hodně nebezpečné. A obávám se, že k podobným jevům bude docházet i letos a ještě o tom hodně uslyšíme.
        Slušelo by se připomenout, že s tímto typem přítlaku v F1 přišel Colin s vozem Lotus 78.

        + 0 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • jumpman

          jumpman

          178.255.168.XXX
          Má pravdu, problém s groundefectem v 80 letech byl, že velize záležel na utěsnění podlahy k vozovce a pokud vůz nadskočil na obrubníku, došlo k roztěsnění a okamžité ztrátě přítlaku. Teď mají těsnící lišty zakázané. Indy s tímto konceptem jezdí už asi 15 let a nepozoroval jsem nějakou nehodu z tohoto důvodu...

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Ferda

            Ferda

            46.47.176.XXX
            Někdy v INDY létají vozy pořádně vysoko. A to nemají vpředu tak gigantické radlice jako vozy F1.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • jumpman

              jumpman

              178.255.168.XXX
              ale ne díky obrubníku, jako se to občas dělo v 80tých letech u F1...

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Ferda

                Ferda

                46.47.176.XXX
                V Emerice se totiž obrubníky nenosí. Ani na okruzích a dokonce nejsou vidět ani na klasických tratích. Tam totiž na traťové limity sejou.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
  • daaviid23

    daaviid23

    90.182.169.XXX
    F1 mě naučila netěšit se na další sezonu a být pak raději příjemně překvapen, nicméně letos musím uznat, že jsem minimálně hodně zvědavej.
    Nejvíc jsem asi zvědavej na změny aera. V roce 2009 byl nastaven správný směr omezování aera, který byl posílen ještě v 2014. Po roce 2017 to šlo všechno do kopru a předjíždění bylo čím dál těžší. Jsem zvědavej, jak moc se to letos zlepší 03

    + 4 / − 10

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama