DISKUZE K ČLÁNKU McLaren MCL35M nebyl zdaleka tak dobrým vozem, jakým mohl být. Technický ředitel Key o nucených kompromisech

Stáj z Wokingu před sezónou 2021 přešla na pohonné jednotky Mercedesu. Musela tomu přizpůsobit své auta původně optimalizované pro motor Renaultu a obětovat vývoj aerodynamických a mechanických komponent. Technický ředitel James Key popisuje, co vše musel tým v zákulisí řešit - kompromisy, které nakonec přispěly k tomu, že s Ferrari letos prohráli boj o třetí místo mezi konstruktéry.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: McLaren MCL35M nebyl zdaleka tak dobrým vozem, jakým mohl být. Technický ředitel Key o nucených kompromisech

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 27, poslední 30.12.2021 19:46 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Mike17 (Hlasovali 3 lidé) 29.12.2021 13:06
Sice byl Ricci zklamáním, ale i kdyby získal… »
» Situs (Hlasovali 3 lidé) 29.12.2021 16:57
Jak se mluvilo o 2 týmech který měly najít v… »
» GRAHAM (Hlasovali 2 lidé) 29.12.2021 10:03
Měl jsem včera pravdu. 11 »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

      • Senor

        Senor

        89.111.77.XXX
        Jak rikas kockopes, motor rychly a auto pomale. Tomu odpovidali vysledky dle trate. Ferrari dela lepsi auto dlouhodobe, jen od lonskadoplacelo na motor, ktery ted trochu poladili a vratili se nahoru. Nic vice za tim neni treba hledat. Pristi rok se od druhe poloviny roku ukaze kdo jak umi auto. Prvni pulka bude spise o stesti, kdo to jak rozchodil na prvni dobrou.

        + 0 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • Ferda

        Ferda

        46.47.176.XXX
        Já s kočkopsem vůbec nesouhlasím. Mekáč byl totiž vyrovnaným vozem na všech druzích tratích. A bylo jedno zda se jela Monza nebo Hungároš.
        Key si ale nevymýšlí. Jiné týmy měly podobné problémy, jen třeba neměly třeba tolik odvahy jít do dluhů jako McL. Ono totiž jak co a kde vylepšit věděl bez rozdílů každý tým a taky každý tým se musel rozhodnout co je pro ně nejen výhodné, ale i reálné.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • GRAHAM

    GRAHAM

    77.236.208.XXX
    Měl jsem včera pravdu. 11

    + 2 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • airwar1939

      airwar1939

      176.74.150.XXX
      Pravdu v čem? To, že McLaren nemohl z důvodu instalace Mercedesu vylepšovat auto a musel dělat kompromisy netozporuji. Ale i přes to vše se McLaren přiblížil výkonnostně špičce a byl konkurenceschopnější. Jinak řečeno výhody motoru Mercedes převážili nevýhodu nevylepšeného šasi. A z hlediska zásadní změny pravidel v roce 2022, bylo lepší vyměnit motor letos, stejně by v roce 2021 nejeli o titul. Plus získaly množství zkušeností, které se jim příští rok budou hodit, plus i více času na vývoj vozu pro rok 2022. A nikde není jistota, že vylepšený McLaren s Renaultem by byl rychlejší, než nevylepšený s Mercedesem.

      + 0 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • GRAHAM

        GRAHAM

        88.103.238.XXX
        O tom začátku jak píšeš byla řeč. Zbytek už je jiný příběh. To jsem neřešil. Konstatoval jsem tento holý a pravdivý fakt.
        Imho špička byla zpomalena změnou pravidel podlahy. A proto se ostatní přiblížili.

        + 2 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • airwar1939

          airwar1939

          176.74.150.XXX
          Za prvé, změna pravidel podlahy se určitě netýkala jen Mercedesu a RB. Plus McLaren znal pravidla a věděl jakou cenu bude muset za výměnu motoru zaplatit. Jestliže se rozhodl pro výměnu motoru, tak asi proto, že věřil že to bude výhodné. A za druhé vždy je potřeba posuzovat vše komplexně. Ano McLaren mohl 2021 odjet z Renaultem, vylepšit auto, které by pro rok 2022 zahodil, a příští rok se učit s novým vozem a motorem. Podle mě to že ty dvě změny rozložil, si to ulehčí, zvláště když podle nových pravidel bude závodit v letech 2022-5. Jediné co může McLaren na sezóně 2021 mrzet, je že prohrál s Ferrari, ale za posledních 10 let dokázal Ferrari porazit jen jednou, v roce 2020. Předtím až v roce 2011. A porážka jde hodně na vrub špatných výkonu Riciho, než vozu.

          + 0 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • GRAHAM

            GRAHAM

            88.103.238.XXX
            Tedy znovu a naposledy, já jen v diskuzi konstatoval holý fakt že Mclaren měl spiše nevýhodu, že předělával jako jediný motor a utratil za to dva žetony a nemohl ale zvýšit svoji výkonost "zadku". Zdůrazňuji mohl vyměnit jen motor. FIA to hlídala. Musel dodržet stejnou výkonost jako měl v roce 2020. Tečka. Je o tom mrak článků, tak si nevymyšlejte.

            Ostatní měli také dva žetony a výkonost zvedat mohli. To je konstatovaní faktu, není to z mojí hlavy ale ze spousty článků, které k tomu to vyšli, psal o tom i Ross Brawn. Najděte si to. Nemám problém jinými názory, jenže vy si to cucáte dost často s prstu a já to mám ozdrojované.

            Zdůrazňuji že jsem tuto realitu nepsal proto, abych to dal do poměru že Mclaren prohrál s Ferrari. Ferrari bylo prostě lepší, nemám s tím problém. Jen jsem konstatoval fakt, jak to bylo.

            Dále, to že pišeš o podlaze...změna podlahy každého ovlivnila jinak. Ne všechny stejně, zase vyšlo knižně , mraky článků.

            píšeš: Plus McLaren znal pravidla a věděl jakou cenu bude muset za výměnu motoru zaplatit ?( vůbec o to sice v mém přízpěvku nešlo)
            Víš ty vůbec kdy Mclaren podepsal motory Mercedes? Nevíš, to by jsi nenapsal tuhle hloupost. Mclaren měl začínat s motorem Mercedes v roce 2021 a to už měl být nový monopst. Žadná předělávka by nebyla.To nebylo plánováno, to jen prostě někdo posunul pravidla a vše bylo jinak.

            S Ferrari moje konstatování fakt nic nemělo...

            + 2 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama