DISKUZE K ČLÁNKU McLaren MCL35M nebyl zdaleka tak dobrým vozem, jakým mohl být. Technický ředitel Key o nucených kompromisech

Stáj z Wokingu před sezónou 2021 přešla na pohonné jednotky Mercedesu. Musela tomu přizpůsobit své auta původně optimalizované pro motor Renaultu a obětovat vývoj aerodynamických a mechanických komponent. Technický ředitel James Key popisuje, co vše musel tým v zákulisí řešit - kompromisy, které nakonec přispěly k tomu, že s Ferrari letos prohráli boj o třetí místo mezi konstruktéry.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: McLaren MCL35M nebyl zdaleka tak dobrým vozem, jakým mohl být. Technický ředitel Key o nucených kompromisech

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 27, poslední 30.12.2021 19:46 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Mike17 (Hlasovali 3 lidé) 29.12.2021 13:06
Sice byl Ricci zklamáním, ale i kdyby získal… »
» Situs (Hlasovali 3 lidé) 29.12.2021 16:57
Jak se mluvilo o 2 týmech který měly najít v… »
» GRAHAM (Hlasovali 2 lidé) 29.12.2021 10:03
Měl jsem včera pravdu. 11 »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

B2SoS

B2SoS

85.207.74.XXX
Což to je pravda. Ale na to ještě pár sezón s merglem v zádi budou mít.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

88.103.238.XXX
Tedy znovu a naposledy, já jen v diskuzi konstatoval holý fakt že Mclaren měl spiše nevýhodu, že předělával jako jediný motor a utratil za to dva žetony a nemohl ale zvýšit svoji výkonost "zadku". Zdůrazňuji mohl vyměnit jen motor. FIA to hlídala. Musel dodržet stejnou výkonost jako měl v roce 2020. Tečka. Je o tom mrak článků, tak si nevymyšlejte.

Ostatní měli také dva žetony a výkonost zvedat mohli. To je konstatovaní faktu, není to z mojí hlavy ale ze spousty článků, které k tomu to vyšli, psal o tom i Ross Brawn. Najděte si to. Nemám problém jinými názory, jenže vy si to cucáte dost často s prstu a já to mám ozdrojované.

Zdůrazňuji že jsem tuto realitu nepsal proto, abych to dal do poměru že Mclaren prohrál s Ferrari. Ferrari bylo prostě lepší, nemám s tím problém. Jen jsem konstatoval fakt, jak to bylo.

Dále, to že pišeš o podlaze...změna podlahy každého ovlivnila jinak. Ne všechny stejně, zase vyšlo knižně , mraky článků.

píšeš: Plus McLaren znal pravidla a věděl jakou cenu bude muset za výměnu motoru zaplatit ?( vůbec o to sice v mém přízpěvku nešlo)
Víš ty vůbec kdy Mclaren podepsal motory Mercedes? Nevíš, to by jsi nenapsal tuhle hloupost. Mclaren měl začínat s motorem Mercedes v roce 2021 a to už měl být nový monopst. Žadná předělávka by nebyla.To nebylo plánováno, to jen prostě někdo posunul pravidla a vše bylo jinak.

S Ferrari moje konstatování fakt nic nemělo...

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Já bych mu to moc přál. Je to jeden z největších sympaťáků v poli.
Jen se obávám, že pokud se hodně nezlepší, bude to zlom v jeho kariéře.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

88.103.238.XXX
V klidu, on zase začně jezdit hodně dobře. Jerstlki ale bude mít na Norrise, to si nejsem si jist. Počkám, nic říkat nebudu.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

88.103.238.XXX
S motorem v roce 2019 PR rozhodně nejeli. 13

Jinak je potřeba brát realitu. Jakmile má tým s možnostmi Mercedesu náskok vteřinu, nejde je dohnat. Prostě nejde. Nebejt změněné podlahy, Redbull by dostal zase nakládačku. Neměli by šanci. Prostě to je realita formule 1 ohledně Mercedesu. Mercedes když u něj končil Schumacher vyhodnotil, že do F1 dávál peněz a přidal neskutečné prostředky jak do továrny tak do lidských zdrojů. A vysledky jsou zhola jasné. To není můj názor, to vyšlo knižně. 11

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Senor

Senor

89.111.66.XXX
Z Merglu jde strach, protoze umi. To samé RB, jsou to tymy, ktere aero umi a dokazou se rychle obtahnout i myšlenku nekoho jineho a i vylepšit.
Takze za sebe nepochybuji, ze tam Mergl bude hned od pocatku. U Alpine jsem zvedav. Jak se ukázalo, tak dlouhodobě jeli jen PR a kdyz uz to bylo hodne okaty, tak zase vymysleli jiny PR. Takze za sebe trochu pochybuji, ale stat se muze cokoli. Vzdycky je pravdepodobnejsi, ze neco extra najde schopny tym.

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Jasně. Přesně to nikdo nespočítá. Ale když si jen vezmeš, o kolik bodů přišel Leclerc úplně zbytečně v Monaku, Maďarsku, nebo Rusku (podle jeho pozice a výkonu Sainze), ten bodový rozdíl by byl celkem dost velký. Ikdyž se dá něco podobného najít i Mclarenu, řekl bych, že tolik zase ne.
Ale jo Ricci je pro mne asi největší zklamání sezony. 05

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
airwar1939

airwar1939

176.74.150.XXX
Za prvé, změna pravidel podlahy se určitě netýkala jen Mercedesu a RB. Plus McLaren znal pravidla a věděl jakou cenu bude muset za výměnu motoru zaplatit. Jestliže se rozhodl pro výměnu motoru, tak asi proto, že věřil že to bude výhodné. A za druhé vždy je potřeba posuzovat vše komplexně. Ano McLaren mohl 2021 odjet z Renaultem, vylepšit auto, které by pro rok 2022 zahodil, a příští rok se učit s novým vozem a motorem. Podle mě to že ty dvě změny rozložil, si to ulehčí, zvláště když podle nových pravidel bude závodit v letech 2022-5. Jediné co může McLaren na sezóně 2021 mrzet, je že prohrál s Ferrari, ale za posledních 10 let dokázal Ferrari porazit jen jednou, v roce 2020. Předtím až v roce 2011. A porážka jde hodně na vrub špatných výkonu Riciho, než vozu.

+ 0 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

88.103.238.XXX
Hmmm aby to ale fungovalo. 14 Strach není potřeba mít. Vyhrát má nejlepší proto se to jezdi.
No a pak je tam případně k dispozici Masi 12 Tak se neboj. 11

+ 0 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

88.103.238.XXX
O tom začátku jak píšeš byla řeč. Zbytek už je jiný příběh. To jsem neřešil. Konstatoval jsem tento holý a pravdivý fakt.
Imho špička byla zpomalena změnou pravidel podlahy. A proto se ostatní přiblížili.

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
airwar1939

airwar1939

176.74.150.XXX
Pravdu v čem? To, že McLaren nemohl z důvodu instalace Mercedesu vylepšovat auto a musel dělat kompromisy netozporuji. Ale i přes to vše se McLaren přiblížil výkonnostně špičce a byl konkurenceschopnější. Jinak řečeno výhody motoru Mercedes převážili nevýhodu nevylepšeného šasi. A z hlediska zásadní změny pravidel v roce 2022, bylo lepší vyměnit motor letos, stejně by v roce 2021 nejeli o titul. Plus získaly množství zkušeností, které se jim příští rok budou hodit, plus i více času na vývoj vozu pro rok 2022. A nikde není jistota, že vylepšený McLaren s Renaultem by byl rychlejší, než nevylepšený s Mercedesem.

+ 0 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
Já s kočkopsem vůbec nesouhlasím. Mekáč byl totiž vyrovnaným vozem na všech druzích tratích. A bylo jedno zda se jela Monza nebo Hungároš.
Key si ale nevymýšlí. Jiné týmy měly podobné problémy, jen třeba neměly třeba tolik odvahy jít do dluhů jako McL. Ono totiž jak co a kde vylepšit věděl bez rozdílů každý tým a taky každý tým se musel rozhodnout co je pro ně nejen výhodné, ale i reálné.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
hurthys

hurthys

89.177.226.XXX
To by samozřejmě stačilo. Zapomínáš, že Ferrari by si velmi často přišlo na méně bodů, protože by byli logicky odsunuti právě Ricim. Já ho zmiňuji jen proto, že jsem od něj měl nemalá očekávání a zatím je to katastrofa (ne, to jedno vítězství to nevyžehlí). Kvůli smůle a chybám týmu přišel o hodně bodů a vítězství i Norris, do toho se nemá cenu pouštět.

+ 2 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Situs

Situs

88.101.227.XXX
Jak se mluvilo o 2 týmech který měly najít v nových pravidlech "něco extra", tak by se prý mělo jednat o Mercedes a Alpine. Za Alpine bych se samo vůbec nezlobil, naopak, ale v případě Mercedesu to hned nahání strach.

+ 3 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Senor

Senor

89.111.77.XXX
Oni nepotrebuji motorare nejvice, motor je az ten posledni problem. Jakykoli neznamy motor je hodi do stavu drivejsiho. Potrebuji vedet, ze dkazi udelat auto na urovni Merglu a az pak potreubuji sveho motorare.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Senor

Senor

89.111.77.XXX
Jak rikas kockopes, motor rychly a auto pomale. Tomu odpovidali vysledky dle trate. Ferrari dela lepsi auto dlouhodobe, jen od lonskadoplacelo na motor, ktery ted trochu poladili a vratili se nahoru. Nic vice za tim neni treba hledat. Pristi rok se od druhe poloviny roku ukaze kdo jak umi auto. Prvni pulka bude spise o stesti, kdo to jak rozchodil na prvni dobrou.

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
B2SoS

B2SoS

85.207.74.XXX
Jéžišmarja, já to úplně vytěsnil! Jak to mclaren hned vehementně popřel, tak jsem to totálně vygumoval. Je k tomu něco čerstvého? Tahle šuškanda proběhla někdy kolem půlky listopadu, ne?

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Sorry, chtěl jsem reagovat na huthyse, ne na tebe. 19

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

77.236.208.XXX
Vždyť to píšu.

Pro Mclaren je důležité, že sezóna byla lepší než ta minulá. Přestože skončil 4tý

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Sice byl Ricci zklamáním, ale i kdyby získal stejně bodů jako Norris, nestačilo by to. A když si k tomu přičteš o kolik bodů přišel Leclerc kvůli smůle, zjištíš, že Ferrari bylo prostě lepší.

+ 3 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama