DISKUZE K ČLÁNKU McLaren MCL35M nebyl zdaleka tak dobrým vozem, jakým mohl být. Technický ředitel Key o nucených kompromisech
Stáj z Wokingu před sezónou 2021 přešla na pohonné jednotky Mercedesu. Musela tomu přizpůsobit své auta původně optimalizované pro motor Renaultu a obětovat vývoj aerodynamických a mechanických komponent. Technický ředitel James Key popisuje, co vše musel tým v zákulisí řešit - kompromisy, které nakonec přispěly k tomu, že s Ferrari letos prohráli boj o třetí místo mezi konstruktéry.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: McLaren MCL35M nebyl zdaleka tak dobrým vozem, jakým mohl být. Technický ředitel Key o nucených kompromisech
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
GRAHAM
17:19 30.12.2021 88.103.238.XXX
Tedy znovu a naposledy, já jen v diskuzi konstatoval holý fakt že Mclaren měl spiše nevýhodu, že předělával jako jediný motor a utratil za to dva žetony a nemohl ale zvýšit svoji výkonost "zadku". Zdůrazňuji mohl vyměnit jen motor. FIA to hlídala. Musel dodržet stejnou výkonost jako měl v roce 2020. Tečka. Je o tom mrak článků, tak si nevymyšlejte.
Ostatní měli také dva žetony a výkonost zvedat mohli. To je konstatovaní faktu, není to z mojí hlavy ale ze spousty článků, které k tomu to vyšli, psal o tom i Ross Brawn. Najděte si to. Nemám problém jinými názory, jenže vy si to cucáte dost často s prstu a já to mám ozdrojované.
Zdůrazňuji že jsem tuto realitu nepsal proto, abych to dal do poměru že Mclaren prohrál s Ferrari. Ferrari bylo prostě lepší, nemám s tím problém. Jen jsem konstatoval fakt, jak to bylo.
Dále, to že pišeš o podlaze...změna podlahy každého ovlivnila jinak. Ne všechny stejně, zase vyšlo knižně , mraky článků.
píšeš: Plus McLaren znal pravidla a věděl jakou cenu bude muset za výměnu motoru zaplatit ?( vůbec o to sice v mém přízpěvku nešlo)
Víš ty vůbec kdy Mclaren podepsal motory Mercedes? Nevíš, to by jsi nenapsal tuhle hloupost. Mclaren měl začínat s motorem Mercedes v roce 2021 a to už měl být nový monopst. Žadná předělávka by nebyla.To nebylo plánováno, to jen prostě někdo posunul pravidla a vše bylo jinak.
S Ferrari moje konstatování fakt nic nemělo...
Ostatní měli také dva žetony a výkonost zvedat mohli. To je konstatovaní faktu, není to z mojí hlavy ale ze spousty článků, které k tomu to vyšli, psal o tom i Ross Brawn. Najděte si to. Nemám problém jinými názory, jenže vy si to cucáte dost často s prstu a já to mám ozdrojované.
Zdůrazňuji že jsem tuto realitu nepsal proto, abych to dal do poměru že Mclaren prohrál s Ferrari. Ferrari bylo prostě lepší, nemám s tím problém. Jen jsem konstatoval fakt, jak to bylo.
Dále, to že pišeš o podlaze...změna podlahy každého ovlivnila jinak. Ne všechny stejně, zase vyšlo knižně , mraky článků.
píšeš: Plus McLaren znal pravidla a věděl jakou cenu bude muset za výměnu motoru zaplatit ?( vůbec o to sice v mém přízpěvku nešlo)
Víš ty vůbec kdy Mclaren podepsal motory Mercedes? Nevíš, to by jsi nenapsal tuhle hloupost. Mclaren měl začínat s motorem Mercedes v roce 2021 a to už měl být nový monopst. Žadná předělávka by nebyla.To nebylo plánováno, to jen prostě někdo posunul pravidla a vše bylo jinak.
S Ferrari moje konstatování fakt nic nemělo...
GRAHAM
16:54 30.12.2021 88.103.238.XXX
S motorem v roce 2019 PR rozhodně nejeli.
Jinak je potřeba brát realitu. Jakmile má tým s možnostmi Mercedesu náskok vteřinu, nejde je dohnat. Prostě nejde. Nebejt změněné podlahy, Redbull by dostal zase nakládačku. Neměli by šanci. Prostě to je realita formule 1 ohledně Mercedesu. Mercedes když u něj končil Schumacher vyhodnotil, že do F1 dávál peněz a přidal neskutečné prostředky jak do továrny tak do lidských zdrojů. A vysledky jsou zhola jasné. To není můj názor, to vyšlo knižně.
Jinak je potřeba brát realitu. Jakmile má tým s možnostmi Mercedesu náskok vteřinu, nejde je dohnat. Prostě nejde. Nebejt změněné podlahy, Redbull by dostal zase nakládačku. Neměli by šanci. Prostě to je realita formule 1 ohledně Mercedesu. Mercedes když u něj končil Schumacher vyhodnotil, že do F1 dávál peněz a přidal neskutečné prostředky jak do továrny tak do lidských zdrojů. A vysledky jsou zhola jasné. To není můj názor, to vyšlo knižně.
Senor
12:42 30.12.2021 89.111.66.XXX
Z Merglu jde strach, protoze umi. To samé RB, jsou to tymy, ktere aero umi a dokazou se rychle obtahnout i myšlenku nekoho jineho a i vylepšit.
Takze za sebe nepochybuji, ze tam Mergl bude hned od pocatku. U Alpine jsem zvedav. Jak se ukázalo, tak dlouhodobě jeli jen PR a kdyz uz to bylo hodne okaty, tak zase vymysleli jiny PR. Takze za sebe trochu pochybuji, ale stat se muze cokoli. Vzdycky je pravdepodobnejsi, ze neco extra najde schopny tym.
Takze za sebe nepochybuji, ze tam Mergl bude hned od pocatku. U Alpine jsem zvedav. Jak se ukázalo, tak dlouhodobě jeli jen PR a kdyz uz to bylo hodne okaty, tak zase vymysleli jiny PR. Takze za sebe trochu pochybuji, ale stat se muze cokoli. Vzdycky je pravdepodobnejsi, ze neco extra najde schopny tym.
Mike17
12:20 30.12.2021 185.149.130.XXX
Jasně. Přesně to nikdo nespočítá. Ale když si jen vezmeš, o kolik bodů přišel Leclerc úplně zbytečně v Monaku, Maďarsku, nebo Rusku (podle jeho pozice a výkonu Sainze), ten bodový rozdíl by byl celkem dost velký. Ikdyž se dá něco podobného najít i Mclarenu, řekl bych, že tolik zase ne.
Ale jo Ricci je pro mne asi největší zklamání sezony.
Ale jo Ricci je pro mne asi největší zklamání sezony.
airwar1939
07:37 30.12.2021 176.74.150.XXX
Za prvé, změna pravidel podlahy se určitě netýkala jen Mercedesu a RB. Plus McLaren znal pravidla a věděl jakou cenu bude muset za výměnu motoru zaplatit. Jestliže se rozhodl pro výměnu motoru, tak asi proto, že věřil že to bude výhodné. A za druhé vždy je potřeba posuzovat vše komplexně. Ano McLaren mohl 2021 odjet z Renaultem, vylepšit auto, které by pro rok 2022 zahodil, a příští rok se učit s novým vozem a motorem. Podle mě to že ty dvě změny rozložil, si to ulehčí, zvláště když podle nových pravidel bude závodit v letech 2022-5. Jediné co může McLaren na sezóně 2021 mrzet, je že prohrál s Ferrari, ale za posledních 10 let dokázal Ferrari porazit jen jednou, v roce 2020. Předtím až v roce 2011. A porážka jde hodně na vrub špatných výkonu Riciho, než vozu.
airwar1939
21:42 29.12.2021 176.74.150.XXX
Pravdu v čem? To, že McLaren nemohl z důvodu instalace Mercedesu vylepšovat auto a musel dělat kompromisy netozporuji. Ale i přes to vše se McLaren přiblížil výkonnostně špičce a byl konkurenceschopnější. Jinak řečeno výhody motoru Mercedes převážili nevýhodu nevylepšeného šasi. A z hlediska zásadní změny pravidel v roce 2022, bylo lepší vyměnit motor letos, stejně by v roce 2021 nejeli o titul. Plus získaly množství zkušeností, které se jim příští rok budou hodit, plus i více času na vývoj vozu pro rok 2022. A nikde není jistota, že vylepšený McLaren s Renaultem by byl rychlejší, než nevylepšený s Mercedesem.
Ferda
21:22 29.12.2021 46.47.176.XXX
Já s kočkopsem vůbec nesouhlasím. Mekáč byl totiž vyrovnaným vozem na všech druzích tratích. A bylo jedno zda se jela Monza nebo Hungároš.
Key si ale nevymýšlí. Jiné týmy měly podobné problémy, jen třeba neměly třeba tolik odvahy jít do dluhů jako McL. Ono totiž jak co a kde vylepšit věděl bez rozdílů každý tým a taky každý tým se musel rozhodnout co je pro ně nejen výhodné, ale i reálné.
Key si ale nevymýšlí. Jiné týmy měly podobné problémy, jen třeba neměly třeba tolik odvahy jít do dluhů jako McL. Ono totiž jak co a kde vylepšit věděl bez rozdílů každý tým a taky každý tým se musel rozhodnout co je pro ně nejen výhodné, ale i reálné.
hurthys
20:26 29.12.2021 89.177.226.XXX
To by samozřejmě stačilo. Zapomínáš, že Ferrari by si velmi často přišlo na méně bodů, protože by byli logicky odsunuti právě Ricim. Já ho zmiňuji jen proto, že jsem od něj měl nemalá očekávání a zatím je to katastrofa (ne, to jedno vítězství to nevyžehlí). Kvůli smůle a chybám týmu přišel o hodně bodů a vítězství i Norris, do toho se nemá cenu pouštět.
Senor
16:45 29.12.2021 89.111.77.XXX
Jak rikas kockopes, motor rychly a auto pomale. Tomu odpovidali vysledky dle trate. Ferrari dela lepsi auto dlouhodobe, jen od lonskadoplacelo na motor, ktery ted trochu poladili a vratili se nahoru. Nic vice za tim neni treba hledat. Pristi rok se od druhe poloviny roku ukaze kdo jak umi auto. Prvni pulka bude spise o stesti, kdo to jak rozchodil na prvni dobrou.
Aktuálně
Poslední závod 21.4.2024
GP ?íny56 kol (305.066 km)
Shanghai International Circuit
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 05.05.2024
GP Miami 57 kol (308.326 km)
Miami International Autodromední | hod | min | sek