DISKUZE K ČLÁNKU FIA si posvítila na zadní křídla, Mercedes už nemá takový náskok na rovinkách, pochvaluje si Horner

Mercedes už nemá "abnormální" náskok v maximálních rychlostech jako dříve, těší šéfa Red Bullu Christiana Hornera, poté, co se ve Formuli 1 rozvířila kauza kolem flexibilních zadních křídel. Ta si Mezinárodní automobilová federace (FIA) nyní více hlídá.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: FIA si posvítila na zadní křídla, Mercedes už nemá takový náskok na rovinkách, pochvaluje si Horner

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 51, poslední 30.11.2021 19:46 Vložte komentář

Nejlepší názory

» jumpman (Hlasovalo 7 lidí) 26.11.2021 13:21
tak jestli jsi viděl zadní křídlo mercedesu, tak… »
» jumpman (Hlasovalo 6 lidí) 26.11.2021 13:47
video ne, je na světě fotka, kde je vidět vydřený… »
» jumpman (Hlasovali 4 lidé) 26.11.2021 15:20
ano, je vidět že tobě nestačí ani přímý důkaz. To… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

                          • jumpman

                            jumpman

                            178.255.168.XXX
                            evidentně nemáš moc představu o tom, jakým materiálem karbonový kompozit je. Karbon je křehký - dáš mu ránu, tříští se, ale na pružnost je lepší než ocel. Jde jen o skladbu jednotlivých vrstev. Zkus si najít nějaký záběr předního křídla mercedesu. Tam je naprosto jednoznačně vidět, jak mu ty jednotlivé elementy provádí různé rotace, klesání (v kameře) a podobně. Když víš jak na to, tak s tou pružností pod zátěží můžeš kouzlit. Osobně si myslím, že pohyblivé aerokomponenty by se měly regulérně povolit. Ten zákaz je historický a pochází z doby, kdy se díky nepovedené konstrukci ty křídla odlamovaly a byly z toho spektakulární havárie...

                            + 0 / − 0

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                            • Ferda

                              Ferda

                              46.47.176.XXX
                              Nevím jestli máš tak mizernou představivost spojenou s mizernými znalostmi o materiálech, ale můžu Tě ujistit, že tak pevný a křehký materiál jakým kvalitně upečený karbon skutečně je zároveň nemůže pružný a ohebný jako trsátko ke hře na kytaru.

                              + 0 / − 0

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit
                              • jumpman

                                jumpman

                                178.255.168.XXX
                                je vidět že moc nevíš o čem mluvíš. Vlastnosti karbonového kompozitu určuje právě skladba jednotlivých vyrstev, navíc těch tkanin se používá více vlastností, než pouze čisté karbonové vlákno...

                                + 0 / − 0

                                ohodnotit kladně záporně

                                Reagovat Nahlásit
                                • Ferda

                                  Ferda

                                  46.47.176.XXX
                                  Přesně takovou nic neříkající odpověď jsem od Tebe a proto jsem preventívně do svého příspěvku napsal, že karbon musí být kvalitně upečený. Teď bych se měl nejspíše rozepsat, že by se určitě dalo upéct karbon tak aby v materiálu zůstal pružný nedopečený pruh podobný hadře, ale pak by byla silně narušená pevnost celého křídla.
                                  Takže znovu se pouze potvrzuje, že základní fyzikální zákony je velice těžké překrucovat k obrazu svému.

                                  + 0 / − 0

                                  ohodnotit kladně záporně

                                  Reagovat Nahlásit
            • Situs

              Situs

              88.101.227.XXX
              5-7cm? Sorry ale ...... 18 Mimochodem vždyť zakročila extrémně rychle a testy jsou na světě.

              + 2 / − 3

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
            • Hwrychlik H.

              Hwrychlik H.

              46.234.161.XXX
              Taky bych prosil to video.

              + 2 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
  • Hwrychlik H.

    Hwrychlik H.

    46.234.161.XXX
    Bože, to je ale trouba. Jednak FIA maximálně zkoumá kde co může kdo mít aby to podchytili do metodiky testů pro příští rok, druhak Mercedes nebyl ani v té Brazílii nejrychlejší a zatřetí, v Kataru nasadil RB větší zadní křídlo a najednou jezdil na rovinkách stejně rychle, asi kouzelníci. A ještě zopakuji odkazy na ty rychlosti:
    ***
    Příspěvek byl redakčně upraven.

    + 2 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • GRAHAM

      GRAHAM

      109.81.211.XXX
      Je možný že to začli dělat stejně jako Mercedes a aby to nemuseli prozradit..... tak melou, to co melou... 11 Ale kdo ví... 12 14

      + 1 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • jumpman

      jumpman

      178.255.168.XXX
      mercedes není stádo skotu... Vědí, že si teď všichni všímají jejich top speedu. Jenže kouzlo je v tom, že jejich pohyblivá spodní klapka zadního křídla jim zkrátka umožní jezdit s mnohem větším přítlakem do zatáček a s menším odporem rovinky, kde si to naladí, aby na top speed nevybočovali. Na snímku hamiltonova zadního křídla je jasně patrná opsaná stopa vydřená do bočnice po pohybu té spodní klapky. Je to ovšem díra v pravidlech, které mercedes dokázal využít... A FIA se opět raději dívá jinam...

      + 3 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • tom11

        tom11

        194.212.104.XXX
        Ona se FIA klidně může koukat i přímo na to křídlo. Ale to je jak asi všechno, co může teď dělat. Pokud vymyslí nové testy na zadní křídlo, musí dát týmům čas na jejich splnění - viz předchozí úpravy testů a křídel vepředu. A teď, dva závody před koncem, toho už moc nestihnou.
        Jak tu někdo psal - taky si myslím, že v tomhle ohledu jde především o pravidla a testy pro příští sezóny.

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • jumpman

          jumpman

          178.255.168.XXX
          jak jsem psal, sice je to podvod, ale je to v rámci současného testování křídel OK a FIA s tím evidentně nic dělat nechce. Teoreticky by jim mohla přikázat, aby se vrátili k verzi, která tuto pružnou klapku neměla, ale je to mercedes...

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama