DISKUZE K ČLÁNKU FIA si posvítila na zadní křídla, Mercedes už nemá takový náskok na rovinkách, pochvaluje si Horner

Mercedes už nemá "abnormální" náskok v maximálních rychlostech jako dříve, těší šéfa Red Bullu Christiana Hornera, poté, co se ve Formuli 1 rozvířila kauza kolem flexibilních zadních křídel. Ta si Mezinárodní automobilová federace (FIA) nyní více hlídá.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: FIA si posvítila na zadní křídla, Mercedes už nemá takový náskok na rovinkách, pochvaluje si Horner

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 51, poslední 30.11.2021 19:46 Vložte komentář

Nejlepší názory

» jumpman (Hlasovalo 7 lidí) 26.11.2021 13:21
tak jestli jsi viděl zadní křídlo mercedesu, tak… »
» jumpman (Hlasovalo 6 lidí) 26.11.2021 13:47
video ne, je na světě fotka, kde je vidět vydřený… »
» jumpman (Hlasovali 4 lidé) 26.11.2021 15:20
ano, je vidět že tobě nestačí ani přímý důkaz. To… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

    • Situs

      Situs

      88.101.227.XXX
      Vždy jen dle toho jak se to hodí 11 Proto je třeba brát tyhle slovní hrátky s velkou rezervou, i když se vždy tváří že zrovna teď je to myšleno strašně vážně a teď je to pravda 12

      + 1 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • GRAHAM

        GRAHAM

        88.103.231.XXX
        JJ dělaj si reklamu kluci. 12

        + 0 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • airwar1939

          airwar1939

          176.74.150.XXX
          Tak ono jde spíše o to zvýšit zájem médií a komisařů o daný tým, což mu bere klid na normální práci.

          + 2 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
      • Poky

        Poky

        109.80.56.XXX
        Jj je mi to jasny. Jen ze je to usmevny a na druhou stranu smutny. Snazej se vyhrat politicky. Pritom maj auto na to aby vyhrali v pohode bez politiky?

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • HellHogr

    HellHogr

    31.30.161.XXX
    Sorry, ale srovnávat Katar s Brazílii na rychlsot rovinek je jako psaát, že Ferrari 2012 mělo nejlepší auto 18

    + 3 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Ferda

    Ferda

    46.47.176.XXX
    RB získá zcela bezkonkurenčně titul největších dřystalů za poslední desetiletí.

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • GRAHAM

    GRAHAM

    109.81.211.XXX
    Já bych počkal, jak to s těma rovinkama zase bude. 12

    + 0 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Situs

      Situs

      88.101.227.XXX
      Tak záleží jak se to nastaví a jak se to rozloží. Přítlak, odpor, speed trap, .... prostě jsou to spojené nádoby. Pokud zase najednou měl Mercedes větší rychlost v zatáčkách tak to nebyla náhoda že 12

      + 0 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Hwrychlik H.

        Hwrychlik H.

        46.234.161.XXX
        Prý v jedné zatáčce. Se divím, že ji nechtěli nechat zrušit. 12 12 12

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Situs

          Situs

          88.101.227.XXX
          Tak dle výsledného času to vypadalo na zásadní zatáčku 18 Nestudoval jsem to ale prý náskok teď v Qataru byl za sucha na Verstappena doposud nejvyšší.

          + 0 / − 3

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • jumpman

            jumpman

            178.255.168.XXX
            tak jestli jsi viděl zadní křídlo mercedesu, tak je naprosto jednoznačně patrné, že se jim otevírá zadní klapka v řádu cca 5 až 7 cm pružností materiálu. Tzn. že na každé rovince mají k dispozici snížený odpor, který mohou využít přidáním přítlaku v zatáčkách. Takže není třeba hledat duchy, ale je zřejmé, že mercedes dokázal najít velkou díru v pravidlech a nekompromisně této černé zóny využít. Jen se divím, že když se pohyb té spodní klapky naprosto zřetelně vepisuje na bočnici křídla, že FIA nezakročí. Vlastně, nedivím se, je to mercedes...

            + 7 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • HellHogr

              HellHogr

              31.30.161.XXX
              A mohl by si ukázat video, kde je ot tak patrné? protože to nedokázal předložit ani RB 03

              + 1 / − 4

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • jumpman

                jumpman

                178.255.168.XXX
                video ne, je na světě fotka, kde je vidět vydřený karbon přesně v poloměru ohybu konce segmentu spodní klapky. Ale jak už jsem psal, tohle je díra v pravidlech... Je to sice jednoznačné porušení pravidla o pohyblivosti aerodynamických komponent, ale předepsané testy tuto část křídla netestují, či-li křídlo je "legální"

                https://racingnews365.com/are-these-the-alleged-score-marks-that-red-bull-have-spotted

                + 6 / − 2

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Ferda

                  Ferda

                  46.47.176.XXX
                  Koukni se na ten obrázek znovu, ale tentokrát hodně pozorně představuj si jaký tvar by musel mít ten díl a jak by se musel hýbat, aby dokázal kopírovat šmouhu z obrázku.
                  Podle Tvé fikce je nemožné aby tahle šmouha vznikla prohybem křídla které bez problému udrží zátěž více než stovky kil.

                  + 1 / − 1

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • jumpman

                    jumpman

                    178.255.168.XXX
                    ano, je vidět že tobě nestačí ani přímý důkaz. To že netušíš co vidíš je naprosto zřejmé

                    + 4 / − 3

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • HellHogr

                      HellHogr

                      31.30.161.XXX
                      Co to je za přímá důkaz? vždyť je to běžná součást spodní klapky na zadním křílde 20

                      + 2 / − 3

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                    • Hwrychlik H.

                      Hwrychlik H.

                      46.234.161.XXX
                      JJ, takže Mercedes nemusel nic měnit, protože se žádné testy nezměnil, ale podle Hornera už mají rychlost v normálu. A když oni nasadí vetší křídlo tak najednou zrychlí na úroveň Mercedesu. No prostě zázrak. A jak je to s těmi rychlostmi z posledních 4 závodů před Katarem jsem zde už uvedl. Nikde nebyl Mercedes nejrychlejší, možná jen na Interlagosu v závodě.

                      + 1 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                    • Ferda

                      Ferda

                      46.47.176.XXX
                      Jaký přímý důkaz máš na mysli? Ta šmouha tam sice vidět je, ale v žádném případě nemůže být nějakým prohybem křídla. Kdyby vznikla prohybem, tak by měla nějaký radius a v žádném případě by nemohla být na tak krátké délce tak moc vystrčená v horní části bez viditelného poškození křídla.

                      + 0 / − 1

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • jumpman

                        jumpman

                        178.255.168.XXX
                        ano, chápu, že v tom karbonu se ti to může ztratit, neber to jako hejt a zkus se nadechnout, zastavit, zamyslet a podívej se na tu fotku ještě jednou. Snad Ti dojde co vidíš.

                        + 0 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • Ferda

                          Ferda

                          46.47.176.XXX
                          Taky nemám v úmyslu hejtovat, ale dopátrat se pravdy.
                          Když se dívám a obrázek, tak by se karbonové křídlo které musí udržet sílu více než 100 kil bez prohybu muselopodle tebe bez poškození prohnout v pásu zhruba o šířce dvou až třech milimetrů v úhlu cca 12-15° bez zjevného poškození a to prosím pokaždé když vůz překročí rychlost více než 200 km/h. To by se mohlo stát třeba 500x v jednom závodě. Ještě raději připomenu, že se jedná o křídlo z karbonu, který je velice křehký a kraj křídla je pro zpevnění olemován falcem do L.
                          Rád bych ještě připoměl, že v předchozím závodě Red Bullům zadní křídla praskaly pouhým přejetím přes obrubníky, ale u Merglu se předpokládá že křídla má nejspíše z gumy.

                          Můj závěr je ten, že ta šmouha je pouhá špína kterou při čistění vozu nějaký mechanik uklízeč vynechal. Nehorázné nedopatření a FIA by toho nepoctivého uklízeče měla alespoň na několik roků soudně vyloučit z přístupu na všechny závodní okruhy pod hlavičkou FIA.

                          + 0 / − 1

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama