Na piloty čekalo slunečné počasí, teplota vzduchu dosahovala 28 °C, asfalt 42 °C. Pirelli přivezlo pro jistotu to nejtvrdší, co pro vozy Formule 1 letos vyrábí, tedy směsi C1 - C3. Pro všechny s výjimkou Péreze (závodil zde v asijské sérii GP2) šlo o novou trať, proto v garážích na začátku nikterak neotáleli.
V 11:30 vyrazil na dráhu jako první Räikkönen s Alfou Romeo, která oznámila, že se rozloučí i s jeho týmový kolegou Giovinazzim. Příští rok bude mít nové jezdecké složení Bottas - Zhou.
Fin se zapsal časem 1:30,173, brzy před něj šli Gasly (1:28,233). Ricciardo si pochvaloval nový okruh a zatáčky plynule navazující na sebe: "Tohle je zábava."
New horizons 👀#QatarGP 🇶🇦 #F1 pic.twitter.com/F1RIqymPDP
— Formula 1 (@F1) November 19, 2021
Jeho týmový parťák Norris (1:25,215) se po 12 min objevil na chvíli na čele, když svým časem na středně-tvrdých pneumatikách předčil Bottase (1:25,231). Poté se prosadil lídr šampionátu Verstappen (1:24,855) s tvrdým obutím. Komisaři mj. stále nevydali verdikt ohledně jeho kolize s Hamiltonem poté, co jej včera začali na požádání Mercedesu znovu řešit.
Změnu na čele jsme pak zaznamenali až 25 min před koncem, kdy piloti přecházeli na měkké směsi. Rychlé kolo se povedlo Cunodovi (1:24,648), vzápětí se před něj dostal Bottas (1:24,194) a po rekordu v 1. a v 3. sektoru znovu Verstappen (1:23,723).
Hamilton držel třetí místo se ztrátou 0,786 s, ve svém rychlém kole musel po ustřelení přetáčivé zádi zvolnit. Svého týmu se tázal: "Jsme pomalí na rovinkách?" "Ne, ani ne," dostalo se mu odpovědi od svého inženýra Bonningtona.
a double top 5 finish to kick off the #qatargp weekend? we’ll take it! 👌 🔥@PierreGASLY - P2@yukitsunoda07 - P5 pic.twitter.com/mOC6Vq2EUV
— Scuderia AlphaTauri (@AlphaTauriF1) November 19, 2021
Stroll musel předčasně už po 11 kolech skončit v garáži po závadě hydrauliky, Hamilton svůj tým vyděsil hlášením: "Cítím, že mám strašně malý výkon." Deset minut před koncem přidal: "Možná budeme mít s autem nějaký problém." Bude potřebovat opět nový motor?
V koncovce se naopak prosadil Gasly (1:24,160), jenž povyskočil na druhé místo před oba Mercedesy. Velmi dobře zajel také jeho týmový kolega Cunoda předčící pro změnu obě Ferrari. McLareny skončily na rozhraní první a druhé desítky za devátým Oconem s Alpine.
Zdá se, že okruh by mohl Red Bullům sedět více než Stříbrným šípům, jde však stále jen o prvotní seznámení se s novou tratí. Navýší na ni v neděli Max svůj náskok na Hamiltona? Rozdíl před Velkou cenou Kataru činí jen 14 bodů.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 33 | Max VERSTAPPEN | nld | Red Bull Racing | 1:23,723 |
2. | 10 | Pierre GASLY | fra | Scuderia AlphaTauri Honda | 1:24,160 |
3. | 77 | Valtteri BOTTAS | fin | Mercedes-AMG Petronas F1 Team | 1:24,194 |
4. | 44 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes-AMG Petronas F1 Team | 1:24,509 |
5. | 22 | Juki CUNODA | jpn | Scuderia AlphaTauri Honda | 1:24,648 |
6. | 55 | Carlos SAINZ JR. | esp | Scuderia Ferrari | 1:24,713 |
7. | 16 | Charles LECLERC | mco | Scuderia Ferrari | 1:24,790 |
8. | 11 | Sergio PÉREZ | mex | Red Bull Racing | 1:24,915 |
9. | 31 | Esteban OCON | fra | Alpine F1 Team | 1:24,972 |
10. | 4 | Lando NORRIS | gbr | McLaren F1 Team | 1:25,215 |
11. | 3 | Daniel RICCIARDO | aus | McLaren F1 Team | 1:25,291 |
12. | 5 | Sebastian VETTEL | deu | Aston Martin Cognizant F1 Team | 1:25,328 |
13. | 6 | Nicholas LATIFI | can | Williams Racing | 1:25,688 |
14. | 99 | Antonio GIOVINAZZI | ita | Alfa Romeo Racing ORLEN | 1:25,757 |
15. | 7 | Kimi RÄIKKÖNEN | fin | Alfa Romeo Racing ORLEN | 1:25,828 |
16. | 63 | George RUSSELL | gbr | Williams Racing | 1:25,871 |
17. | 14 | Fernando ALONSO | esp | Alpine F1 Team | 1:25,905 |
18. | 47 | Mick SCHUMACHER | deu | Haas F1 Team | 1:26,699 |
19. | 18 | Lance STROLL | can | Aston Martin Cognizant F1 Team | 1:26,712 |
20. | 9 | Nikita MAZEPIN | rus | Haas F1 Team | 1:27,500 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ