DISKUZE K ČLÁNKU Kvalifikace patřila Hamiltonovi, Verstappen ztratil skoro půl sekundy

Kvalifikaci na zítřejší sprint zvládl nejlépe Lewis Hamilton s novou pohonnou jednotkou. Druhou příčku obsadil Max Verstappen, třetí byl Valtteri Bottas.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Kvalifikace patřila Hamiltonovi, Verstappen ztratil skoro půl sekundy

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 255, poslední 14.11.2021 17:53 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Pepino60 (Hlasovalo 8 lidí) 13.11.2021 08:24
Já si myslím, že to FIA kopne do autu, tak jako… »
» jumpman (Hlasovalo 7 lidí) 13.11.2021 09:04
nedivil bych se, kdyby verstapena… »
» jumpman (Hlasovalo 7 lidí) 13.11.2021 12:48
tak když pustili do světa informaci, že… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

    • badys

      badys

      46.13.68.XXX
      Na sousedním slovenské, webu píší , že RB nešlo o otevření to ho křídla, na to přišlo FIA až následně při kontrole. RB jde o to , že to křídlo má Mercedes flexibilní a při cca 260Km/h se příliš prohýbá dozadu a to byl jejich protest.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Ferda

    Ferda

    46.47.176.XXX
    Teď už beze vtípku.
    Mám pocit, že Emilův zájem o Hamíkové křídlo má něco společného s minulým závodem ve kterém oba vozy Grglavek zadní křídla měly dodatečně vyztužené flajstrem a Emilův vůz pro jistotu uzmul křídlo Pérovi.
    Emil není takový myslitel, ani nemá v očích laserový zaměřovač, aby v rychlosti přes 200 km/h dokázal rozpoznat případné milimetrové rozdíly. A že by měl technické pravidla v malíčku, tak tomu už nevěřím vůbec.
    Můj názor je:
    Mercedes v tomhle směru určitě podvádět v úmyslu neměl, ale k nějakému poškození křídla dojít mohlo, když se v dnešních vozech jedná o každý gram materiálu. Nicméně Emil jediné co by mohl v boxech zjistit je, že křídlo Hamíka vykazuje poškození. Nic víc, žádné míry v milimetrch. Sice mít otevřené DRS v boxech určitě není zakázané, ale nevěřím, že by se Mercedes ani jiný tým chtěl otevřeným křídlem chtěl chlubit.
    FIA zatím mlčí, ale už teď víme, že trestat by se mělo. Alespoň tím, že Emila by si měl vzít do parády Igor Hnízdo a rákoskou Emilovi vysvětlil, že na cizí věci se nesahá.

    + 0 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • airwar1939

      airwar1939

      85.158.196.XXX
      Koukal jsem na maximální rychlosti, Oba Mercedesi jsou v rozptylu 1 km/hod, dle toho se nedá předpokládat že křídlo Lewise kladlo významně menší odpor, než křídlo Valteriho, Každopádně toho peška co teď musí FIA řešit, zvláště když jsde o dva kandidáty o titul, jim nepřeji.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Ferda

        Ferda

        46.47.176.XXX
        Je možné, že RB ukazuje prstem na funkci třetího tlumiče zadní nápravy. Když si vůz nad rychlosti 260 km sedne, tak se logicky změní i úhel zadního křídla. Není to sice pomoci pevnosti křídla, ale ke změnám úhlu dochází mechaniky tlumičů nápravy.
        Děje se tomu díky jinému technickému principu, ale děje.

        + 0 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • GRAHAM

          GRAHAM

          88.103.230.XXX
          Ten tlumic akceptovali. Ale to viš měni to aerodynamiku ...jak hmotové tlumiče tak jeden nevi no. 12

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Ferda

            Ferda

            46.47.176.XXX
            Mění to aero celého vozu, to ano, ale ke stejnému jevu dochází i menším množstvím paliva.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • HellHogr

              HellHogr

              31.30.160.XXX
              Ano, ale tohle týmy využívali dávno a navíc to využívá dost týmů i teď, jenže Mercedes to dokázal vyšperkovat. Od příštího roku je tomu stejně konec, kdy ty tlumiče se mění povahově

              + 1 / − 5

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
        • airwar1939

          airwar1939

          85.158.196.XXX
          Ale to řešíme něco jiného, než je problém s křídlem Hama po kvalifikaci.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
    • jumpman

      jumpman

      178.255.168.XXX
      tak když pustili do světa informaci, že hamiltonovo křídlo porušuje pravidla, tak by nemělo následvat nic jiného než diskvalifikace a výměna nebo úprava za díl, který pravidla splňuje. Nevím co víc chce FIA řešit. V minulosti padlo spoustu trestů, kdy k porušení pravidel došlo i vlivem poškození a tresty padaly. Takže pokud FIA hamiltona nepotrestá, je to jen další ukázka jak FIA drží nad mercedesm ochranou ruku.
      K tomu emilovi, nevím co přesně se odehrálo. Podle dostupných záznamů přejel rukou svoje křídlo a hamiltonovo. Neviděl jsem, že by s něčím manipuloval. Ale viděl jsem jen ten amatárský záběr, kde to bylo poměrně z dálky. Tady mi spíš přijde, že se slyší tráva růst. Spíš bych pochopil, že se mercedes brání tomu, aby se jim konkurence dívala detailně na vozy. Když se ovšem podíváme do minulosti, tak hamilton se častokrát choval podobně, kdy zkoumal vozy konkurence v parc ferme. Zase jen FIA brání mercedes...

      + 7 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • GRAHAM

        GRAHAM

        88.103.230.XXX
        Jseš zbytečne zaujatej. Počkej jak to dopadne a pak je možné vyslovit relevantní názor.

        + 1 / − 4

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • jumpman

          jumpman

          178.255.168.XXX
          nevím jestli jsem zbytečně zaujatej. Já nejsem fanouškem ani jednoho z těchto pilotů a ani jednoho týmu. Z hlediska F1 by bylo lepší, kdyby aspoň letos nezískal titul hamilton. Ale od zeleného stolu to vidět nechci. Jenže v letošní sezoně FIA vždy rozhodovala je ve prospěch mercedesu (jako ostatně i v minulosti) takže proto mám skeptický pohled na věc

          + 6 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
      • Ferda

        Ferda

        46.47.176.XXX
        Nevěř všemu co vidíš. V dnešní digitální době se dá lehce udělat i z hrůzy strašnější než nástup trestu nádherná šťabajzňa. 13

        + 1 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • HellHogr

          HellHogr

          31.30.160.XXX
          Ale FIA nevydala zprávu, že Hamovo DRS porušuje pravidla, FIA repsektive Jo Bauer vydal stanovisko, že Hamovo DRS mělo větší rozdíl v otevřenosti, než 85mm a ať to prověří komisaři a to je sakra rozdíl. Mimochodem Hamovo DRS bylo v rozptylu 86mm tedy 1mm

          + 1 / − 4

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • jumpman

            jumpman

            178.255.168.XXX
            sorry, ale v malajsii 99 deflektor ferrari naměřili o 0,3mm jinde než měl být a nekompromisně diskvalifikovali a to ten deflektor nemá na celkovou funkci vozu takový vliv, jako zadní křídlo. Apropo křídlo red bullu bylo pružnější než křídlo mercedesu také v řádu pár milimetrů...
            Jde vždy o výklad a pokud hamiltonovo křídlo nesplňuje předepsané parametry, nikoho nezajímá, o kolik se liší. Zkrátka tím je porušeno pravidlo a FIA už přiznala, že naměřili víc, než povolují pravidla, takže na čem se chceš točit?

            + 6 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • HellHogr

              HellHogr

              31.30.160.XXX
              Na tom, že to křídlo nebylo bez zasahu další osoby - Maxe Verstappena a tom je celá kauza. Proč jinak VB má křídlo v pořádku? mimochodem u Ferrari v Malajsii 99 nemáš tak úplně pravdu. Protože ty deflektory měli jiné, než co byly zapsany a nahlašeny, oni je potom před závodem vyměnil za jiné a to je zasah zase v parc fermé

              + 0 / − 5

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • jumpman

                jumpman

                178.255.168.XXX
                máš představu jaká síla na to křídlo působí při maximální rychlosti? Chceš říct, že emil je superman, co má v prstech sílu přesahující ekvivalent při 300 km/h? 18 18 18 Tohle je největší vtip této sezony...

                + 1 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
            • GRAHAM

              GRAHAM

              88.103.230.XXX
              Ale kdeže, bylo to 10 milimetrů a cca 0,39 palce..

              A sice diskvalifikace přišla, jenže pak to odvolali. Protože FIA zapoměla zajistit důkazy( zajistit monopost- což nebylo běžné ) a byl soud ( F se odvolalo) a protože prý byla špatná měřící metoda, tak Ferrari bylo osvobozeno. Prostě šlo o ten poslední závod...

              + 0 / − 2

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • jumpman

                jumpman

                178.255.168.XXX
                no, tak si prosím dohledej skutečnosti. Nebylo to žádnejch 10 mm a problém byl, že komisař neměřil od referenční roviny. Proto bylo samo ferrari tak překvapeno, protože tenhle díl byl kontrolován už ve 3 předchozích případech. Na tom postavilo tenkrát ferrari obhajobu a prošlo to. Hlavně to byla sviňárna od mcl, kdy zmanipulovali komisaře a ten to posléze přiznal, že mu denis "poradil" jak má měřit, aby naměřil

                + 1 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
            • airwar1939

              airwar1939

              85.158.196.XXX
              Jasně ten mm je problém, ale je tam ta Maxova manipulace s tím křídlem, nemohlo k tomu 1 mm navíc přijít díky nějakému drobnému poškození které bylo následkem té Maxové manipulace.

              + 1 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

Oscar Piastri vyhrál podivný trénink v Suzuce

První trénink přerušen po nehodě, v druhém se víc stálo než jezdilo. Vyhrál ho Piastri

  • Pátek

    • Trénink ()
    • Kvalifikace ()
  • Sobota

    • Trénink ()
    • Závod ()
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama