DISKUZE K ČLÁNKU Kvalifikace patřila Hamiltonovi, Verstappen ztratil skoro půl sekundy
Kvalifikaci na zítřejší sprint zvládl nejlépe Lewis Hamilton s novou pohonnou jednotkou. Druhou příčku obsadil Max Verstappen, třetí byl Valtteri Bottas.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Kvalifikace patřila Hamiltonovi, Verstappen ztratil skoro půl sekundy
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
Ferda
12:39 13.11.2021 46.47.176.XXXTeď už beze vtípku.
Mám pocit, že Emilův zájem o Hamíkové křídlo má něco společného s minulým závodem ve kterém oba vozy Grglavek zadní křídla měly dodatečně vyztužené flajstrem a Emilův vůz pro jistotu uzmul křídlo Pérovi.
Emil není takový myslitel, ani nemá v očích laserový zaměřovač, aby v rychlosti přes 200 km/h dokázal rozpoznat případné milimetrové rozdíly. A že by měl technické pravidla v malíčku, tak tomu už nevěřím vůbec.
Můj názor je:
Mercedes v tomhle směru určitě podvádět v úmyslu neměl, ale k nějakému poškození křídla dojít mohlo, když se v dnešních vozech jedná o každý gram materiálu. Nicméně Emil jediné co by mohl v boxech zjistit je, že křídlo Hamíka vykazuje poškození. Nic víc, žádné míry v milimetrch. Sice mít otevřené DRS v boxech určitě není zakázané, ale nevěřím, že by se Mercedes ani jiný tým chtěl otevřeným křídlem chtěl chlubit.
FIA zatím mlčí, ale už teď víme, že trestat by se mělo. Alespoň tím, že Emila by si měl vzít do parády Igor Hnízdo a rákoskou Emilovi vysvětlil, že na cizí věci se nesahá.
-
airwar1939
12:43 13.11.2021 85.158.196.XXXKoukal jsem na maximální rychlosti, Oba Mercedesi jsou v rozptylu 1 km/hod, dle toho se nedá předpokládat že křídlo Lewise kladlo významně menší odpor, než křídlo Valteriho, Každopádně toho peška co teď musí FIA řešit, zvláště když jsde o dva kandidáty o titul, jim nepřeji.-
Ferda
12:52 13.11.2021 46.47.176.XXXJe možné, že RB ukazuje prstem na funkci třetího tlumiče zadní nápravy. Když si vůz nad rychlosti 260 km sedne, tak se logicky změní i úhel zadního křídla. Není to sice pomoci pevnosti křídla, ale ke změnám úhlu dochází mechaniky tlumičů nápravy.
Děje se tomu díky jinému technickému principu, ale děje.-
-
-
airwar1939
13:26 13.11.2021 85.158.196.XXXAle to řešíme něco jiného, než je problém s křídlem Hama po kvalifikaci.
-
-
-
jumpman
12:48 13.11.2021 178.255.168.XXXtak když pustili do světa informaci, že hamiltonovo křídlo porušuje pravidla, tak by nemělo následvat nic jiného než diskvalifikace a výměna nebo úprava za díl, který pravidla splňuje. Nevím co víc chce FIA řešit. V minulosti padlo spoustu trestů, kdy k porušení pravidel došlo i vlivem poškození a tresty padaly. Takže pokud FIA hamiltona nepotrestá, je to jen další ukázka jak FIA drží nad mercedesm ochranou ruku.
K tomu emilovi, nevím co přesně se odehrálo. Podle dostupných záznamů přejel rukou svoje křídlo a hamiltonovo. Neviděl jsem, že by s něčím manipuloval. Ale viděl jsem jen ten amatárský záběr, kde to bylo poměrně z dálky. Tady mi spíš přijde, že se slyší tráva růst. Spíš bych pochopil, že se mercedes brání tomu, aby se jim konkurence dívala detailně na vozy. Když se ovšem podíváme do minulosti, tak hamilton se častokrát choval podobně, kdy zkoumal vozy konkurence v parc ferme. Zase jen FIA brání mercedes...-
-
jumpman
13:21 13.11.2021 178.255.168.XXXnevím jestli jsem zbytečně zaujatej. Já nejsem fanouškem ani jednoho z těchto pilotů a ani jednoho týmu. Z hlediska F1 by bylo lepší, kdyby aspoň letos nezískal titul hamilton. Ale od zeleného stolu to vidět nechci. Jenže v letošní sezoně FIA vždy rozhodovala je ve prospěch mercedesu (jako ostatně i v minulosti) takže proto mám skeptický pohled na věc
-
-
-
HellHogr
13:13 13.11.2021 31.30.160.XXXAle FIA nevydala zprávu, že Hamovo DRS porušuje pravidla, FIA repsektive Jo Bauer vydal stanovisko, že Hamovo DRS mělo větší rozdíl v otevřenosti, než 85mm a ať to prověří komisaři a to je sakra rozdíl. Mimochodem Hamovo DRS bylo v rozptylu 86mm tedy 1mm-
jumpman
13:18 13.11.2021 178.255.168.XXXsorry, ale v malajsii 99 deflektor ferrari naměřili o 0,3mm jinde než měl být a nekompromisně diskvalifikovali a to ten deflektor nemá na celkovou funkci vozu takový vliv, jako zadní křídlo. Apropo křídlo red bullu bylo pružnější než křídlo mercedesu také v řádu pár milimetrů...
Jde vždy o výklad a pokud hamiltonovo křídlo nesplňuje předepsané parametry, nikoho nezajímá, o kolik se liší. Zkrátka tím je porušeno pravidlo a FIA už přiznala, že naměřili víc, než povolují pravidla, takže na čem se chceš točit?-
HellHogr
13:21 13.11.2021 31.30.160.XXXNa tom, že to křídlo nebylo bez zasahu další osoby - Maxe Verstappena a tom je celá kauza. Proč jinak VB má křídlo v pořádku? mimochodem u Ferrari v Malajsii 99 nemáš tak úplně pravdu. Protože ty deflektory měli jiné, než co byly zapsany a nahlašeny, oni je potom před závodem vyměnil za jiné a to je zasah zase v parc fermé -
GRAHAM
13:33 13.11.2021 88.103.230.XXXAle kdeže, bylo to 10 milimetrů a cca 0,39 palce..
A sice diskvalifikace přišla, jenže pak to odvolali. Protože FIA zapoměla zajistit důkazy( zajistit monopost- což nebylo běžné ) a byl soud ( F se odvolalo) a protože prý byla špatná měřící metoda, tak Ferrari bylo osvobozeno. Prostě šlo o ten poslední závod...
-
jumpman
15:24 13.11.2021 178.255.168.XXXno, tak si prosím dohledej skutečnosti. Nebylo to žádnejch 10 mm a problém byl, že komisař neměřil od referenční roviny. Proto bylo samo ferrari tak překvapeno, protože tenhle díl byl kontrolován už ve 3 předchozích případech. Na tom postavilo tenkrát ferrari obhajobu a prošlo to. Hlavně to byla sviňárna od mcl, kdy zmanipulovali komisaře a ten to posléze přiznal, že mu denis "poradil" jak má měřit, aby naměřil
-
-
airwar1939
13:51 13.11.2021 85.158.196.XXXJasně ten mm je problém, ale je tam ta Maxova manipulace s tím křídlem, nemohlo k tomu 1 mm navíc přijít díky nějakému drobnému poškození které bylo následkem té Maxové manipulace.
-
-
-
-
-
Aktuálně
Poslední závod 22.9.2024
GP Singapuru62 kol (306.143 km)
Singapur
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 20.10.2024
GP USA 56 kol (308.405 km)
Circuit of the Americasdní | hod | min | sek