PROHLÁŠENÍ po závodě v oranžovém "pekle"

Jana Šrámková / PH / Robert RoBertino Pavelka / Pavel Mandát, 5. září 2021, 16:45 Google+

Úžasná atmosféra a Max Verstappen se svým fanouškům doma odměnil a vyhrál. Jak hodnotí dnešní závod v Zandvoortu jednotliví piloti a představitelé týmů?

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 05.09. 21:46) Napište svůj názor
Max Verstappen slaví - závod ve Francii

Max Verstappen slaví - závod ve Francii | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

RED BULL

Max Verstappen, 1. místo
Je to neuvěřitelné, jak slyšíte. Samozřejmě jsme měli před víkendem vysoká očekávání, a to není nikdy jednoduché je naplnit. Ale mám tak velkou radost, že jsem tady vyhrál a chopil se i vedení v šampionátu.

Je to zkrátka úžasný den. Celé ty zástupy lidí... je to neuvěřitelné. Mercedes se nám to snažil ztížit, ale my jsme to vždy dokázali velmi dobře opětovat. Výkonnost celého týmu nás dnes potěšila.

Sergio Pérez, 8. místo
Dal jsem do toho vše, každé předjetí bylo na hraně a musel jsem hodně riskovat. Dnes to bylo o limitaci škod, protože jsem po penalizaci za výměnu motoru startoval z boxů. Je škoda, že jsme se ke konci s Landem dotkli. Měl jsem poškozený vůz na pravé straně. Myslím, že to byl závodní incident, protože mi nedal dost místa a možná mě neviděl. Od té chvíle jsem ztratil přilnavost, jinak to dnes mohlo být šesté místo. Opravdu bych si přál dát nizozemským fanouškům víc, byli celý víkend neuvěřitelní. Od teď se už ale zaměřuji na Monzu.

Christian Horner, šéf týmu
Tohle byl skvělý den. Byla tu fantastická atmosféra a takovou reakci fanoušků jsem za celou svou kariéru neviděl. Fanoušci v Nizozemí jsou neuvěřitelní. Pro Maxe byl důležitý čistý start. Velmi dobře umí odhadnout, kde je přilnavost. Věděli jsme, že Mercedes má strategické možnosti a věděli jsme, že rozdělí strategii. A přesně to udělali. Pro Maxe bylo důležité, aby rychle předjel Valtteriho a potom už si pokryl Lewise. Tým udělal vše, aby zajistil Maxovi čistý průběh a udělali jsme vše, co potřeboval. Sergio vyhrál jezdce dne a jel skvěle. Měl penalizaci a k tomu defekt a musel do boxů. Takže byl v ještě náročnější pozici. Jel skvěle, probojoval se a získal důležité body a získal sebejistotu po náročné sobotě. Monza a Soči budou nyní okruhy, které budou Mercedesu sedět, čekáme, že budou lepší, proto se budeme snažit minimalizovat škody a ujistíme se, abychom získali maximum z našich aut. Bude to těsné, ale vypadá to, že tento šampionát se potáhne až do Abú Zabí.


MERCEDES

Lewis Hamilton, 2. místo
Byl to parádní závod, lidé byli úžasní. Celý víkend byl vydařený, abych byl upřímný. Max odvedl skvělou práci, gratuluji mu. Já jsem do toho dnes dal všechno, jel jsem naplno. Tlačil jsem na to tak tvrdě, jak to jen šlo. Jenže oni pro nás byli příliš rychlí.

Valtteri Bottas, 3. místo
Zkusili jsme jednozastávkovou strategii, takže pro mě šlo na začátku o dlouhý stint a poměrně nezajímavý závod. Nakonec jsme neměli dost rychlosti na to, abychom Red Bullu zatopili. Lidé tady byli po celý víkend skvělí a opravdu fandili, moc bych jim za to chtěl poděkovat.

Toto Wolff, šéf týmu
Red Bull jel dnes bez chyby, takže gratulujeme jim a Maxovi k vítězství. Cokoliv jsme zkusili se strategií, bylo těžké s nimi soupeřit. Zkusili jsme všechno možné, Lewis jel na maximum, ale nestačilo to. Pro Valtteriho jsme zkusili jednu zastávku, ale ke konci už se trápil s pneumatikami a tak jsme prefentivně, protože jsme viděli vibrace. Druhé a třetí místo jsou dobrý výsledek a dost bodů. Těšíme se nyní do Monzy. Jsem si jistý, že i tam to bude těsné a vzrušující, bude to boj. Je to úplně odlišný okruh a vrátí se kvalifikace ve formátu sprint, takže to může být jiný příběh. Uvidíme.


ALPHATAURI

Pierre Gasly, 4. místo
Čtvrté místo je úžasným výsledkem, nemyslím, že bychom mohli doufat v lepší, pro nás to představuje 12 důležitých bodů. V Zandvoortu jsem si užil každé z oněch 72 kol, je to fantastická trať. Bavil jsem se, byl jsem spokojen se vším, auto bylo hodně rychlé a podařilo se nám ho nastavit tak, jak jsem si přál. Celý tým odvedl vynikající práci, dnes jsme jen letěli! Jsem hodně nadšený, že se po roce mohu vrátit na Monzu, očividně jsou očekávání hodně vysoká. O tomto víkendu jsme maximalizovali náš balíček, takže bude zajímavé sledovat, jak to proběhne příští víkend v Itálii.

Juki Cunoda, nedokončil
Dnešní výsledek je samozřejmě zklamáním, viděl jsem problémy s daty ohledně pohonné jednotky a auto jsme museli bohužel odstavit. Do té doby probíhal závod docela dobře, rychlost byla také slušná, ale předjíždění bylo těžké. Teď se chci těšit na Monzu, s tím okruhem mám už nějaké zkušenosti, což je dobré. Použiji stejný přístup jako v tomto víkendu, budu pomalu zrychlovat a doufám, že se nám všechno podaří sladit dohromady.

Franz Tost, ředitel týmu
Především patří dík organizátorům tohoto závodu. Bylo fantastické vidět fanoušky na tribunách a jejich oslavy po celou dobu víkendu, pátkem počínaje. Stejně tak chci gratulovat Maxi Verstappenovi, Red Bull Racingu a Hondě, jak ovládli tuto Grand Prix.

My jsme docela spokojení, protože Pierre tento víkend odvedl fantastickou práci. Podařilo se mu připravit silné auto, už vlastně včera při kvalifikaci, kde si zajistil čtvrtou pozici a tu pak v dnešním závodě dokázal udržet až k šachovnicové vlajce. Od Pierra to byl hodně dobrý výkon, umocnil výbornou činnost celého týmu, takže jsme získali odpovídající výsledek. Pokud jde o Jukiho, jeho auto postihla během závodu technická závada na hnacím ústrojí, museli jsme ho zastavit. Musíme se na příčinu tohoto problému soustředit. Jinak se těšíme po této jedinečné akci v Zandvoortu na další víkend do Monzy.


FERRARI

Charles Leclerc, 5. místo
S naší dnešní výkonností jsem celkem spokojen. Oba vozy skončily na bodech, což je fajn. Měli jsme slušnou rychlost, ale na ty vepředu to přece jen nestačilo. Byli jsme překvapeni, jak vydržela střední směs pneumatik, ale pořád si myslím, že pro nás byla kombinace nejměkčí a nejtvrdší tou správnou. Atmosféra byla skvělá, už se těším na příští týden, kdy budou tribuny oblečeny do barev Ferrari.

Carlos Sainz, 7. místo
Pro tým to dnes je dobrý výsledek, ale pro mě nešlo o závod, který jsem si přál. Chtěl jsem zaútočit, ale nakonec jsem se musel bránit. Neměl jsem tempo, které jsem měl v pátek. Hodně jsem se klouzal a degradoval pneumatiky. Chybělo mi vyvážení, což musíme analyzovat. Ale v Poháru konstruktérů jsme si polepšili, což je dobré. Nyní se těším na Monzu, kde budu poprvé závodit coby pilot Ferrari. Bude to nezapomenutelný zážitek.

Mattia Binotto, šéf týmu
Je to pro nás dobrý bodový zisk, který se hodí do Poháru konstruktérů. Věděli jsme, že to bude obtížný závod s ohledem na pneumatiky a že bychom se mohli dostat do stejné pozice jako ve Francii, ale tým i jezdci na tomhle aspektu hodně zapracovali a výsledky jsou vidět. Samozřejmě to není výsledek, kvůli němuž bychom se měli nadchnout, aloe víme, že je před námi pořád spousta práce. Teď se těšíme na naši domácí Monzu. 


ALPINE

Fernando Alonso, 6. místo
Byl to pro nás dobrý závod, ve kterém jsme získali dobré body, i když v prvním kole jsme musel dost uhýbat z ideální stopy, aby nedošlo ke kontaktu. Pak jsme měli dobré tempo a závodili s Ferrari. Bude zajímavé sledovat, jak se nám povede s nízkým přítlakem na Monze. Když jsme jeli s nízkým přítlakem na suchu ve Spa, nebylo to špatné.

Esteeban Ocom, 9. místo
Byl to divoký závod, hlavně jeho začátek byl náročný. Ale získali jsme dobré body do Poháru konstruktérů, s tím můžeme být spokojeni, i když si myslím, že jsme mohli skončit tak o dvě pozice výš, ale v klíčových pasážích jsme neměli štěstí. Například při modrých vlajkách. Jako tým jsme ale odvedli dobrou práci. Teď se těšíme do Monzy, kde jsme na tom byli loni dobře.

Marcin Budkowski, výkonný ředitel
Nakonec to byl docela zajímavý závod, čekali jsme, že tady bude těžké předjíždět. Oba piloti měli dobré starty, i když si v prvním kole trochu překáželi, ale zvládli to. Druhá půlka závodu byla akční, Esteban bojoval s Pérezem, který měl měkčí pneumatiky a rychlejší auto. Fernando svedl krásný souboj se Sainzem. Získali jsme dnes dobré body. Gratulujeme Maxovi k jeho domácí výhře a také Gaslymu k velmi dobrému výkonu. 


MCLAREN

Lando Norris, 10. místo
Celkem smíšené pocity po dnešním výsledku. Desátá příčka je zklamáním, ale na druhou stranu je to dobré, protože jsem si nemyslel, že se dokážeme někam z 13. pozice dostat. Na předjíždění je to velice obtížná trať, ale měli jsme dobré tempo, dobrou strategii a myslím si, že můžeme být za jeden bod šťastní. Myslím si, že je to to nejlepší, co jsme mohli dnes udělat. Možná kdybychom startovali z lepší pozice a udělali včera lepší práci, mohli jsme dosáhnout více bodů – takže se musíme podívat, jak se z toho poučit. I přes to jsem spokojený a poznatky využijeme, abychom se odrazili a byli silnější v Monze.

Daniel Ricciardo, 11. místo
Těžký závod. Když jsem se blížil ke startu, tak jsem zjistil, že moje spojka nepracovala tak, jak má. Kvůli tomu jsem po startu propadl za Russella. Ale vzpamatovali jsme se a dostali se před Russella a Giovinazziho. Nakonec jsme v prvním kole pozici vybojovali, i když jsem si myslel, že jich pár ztratíme, což bylo dobré. Potom jsme zůstali za vozy Alpine. Šetřili pneumatiky a já se snažil zůstat s nimi.

Obuli jsme tvrdou směs a snažili se dostat do rytmu. Také jsme se pokusili provést týmovou strategii s cílem maximalizovat body, což mě stálo nějaký čas. Bylo těžké jít dál a myslím, že nakonec to tempo nebylo tak dobré. V prvním a druhém stintu jsme z různých důvodů trochu bojovali. Rád bych bodoval, ale analyzujeme to, abychom se z toho poučili.

Andreas Seidl, šéf týmu
Byla to spousta dřiny pro jeden bod. Byl to závod, který jsme vzhledem k našim pozicím na startu a způsobu, jakým jsme tento víkend bojovali o tempo očekávali. Dali jsme do toho maximum a nic jsme nenechali náhodě, jezdci a jejich posádky velmi dobře spolupracovali, aby zjistili, zda dokážeme získat více. Nakonec jsme museli uznat, že nic jiného není k dispozici. Děkujeme Danielovi za to, že hrál dnes týmovou hru, abychom maximalizovali počet bodů, ale bohužel tentokrát se to nevyplatilo. Velké díky patří celému týmu na trati, týmu v továrně i našim kolegům z HPP, která odvedli kus práce.

V širším pohledu byla navrátivší Velká cena Nizozemska senzační show, místní fanoušci udělali závod speciálním. Jsem si jistý, že je to vrchol pro všechny tady na trati, ale teď se musíme velmi rychle přeskupit a resetovat, abychom se za pár dní vrátili do Monzy.


ASTON MARTIN

Lance Stroll, 12. místo
Ze závodu můžeme vidět, jak těžké důležitá kvalifikace je a bohužel jsme byli včera kompromitováni, takže jsme dnes museli dnes udělat vše. Start byl dobrý, ale nebyl jsem schopen poskočit o nějaké příčky. Potom jsem mohl jen sledovat George po většinu závodu. Bez výrazné delty pneumatik je zde téměř nemožné předjíždět. Podíváme se na strategii, abychom zjistili, co dalšího jsme mohli udělat, ale nemyslím si, že bychom to mohli udělat nějak jinak. Jsem rád, že je tento okruh v kalendáři. Prozatím se zregenerujeme a budeme se soustředit na Monzu.

Sebastian Vettel, 13. místo
Byl to jeden z těch dnů, kdy se ukázalo, že pokud se vystartujete ze zadních pozic, je opravdu těžké se dostat dopředu, zvláště na trati, kde je předjíždění tak složité. Při předjíždění jsem hodně riskoval, ale pokud se kvalifikujete mimo bodované pozice, je těžké se na ně dostat. Když jsem měl před sebou volno a čistý vzduch, v závěrečné části závodu bylo tempo velmi konkurenceschopné a našel jsem dobrý rytmus. Z místa, kde jsme začali, jsme se museli pokusit udělat něco odlišeného se strategií a byl jsem s naším přístupem spokojen.

Otmar Szafnauer, šéf týmu
Na okruhu, kde je předjíždění velice náročné, jsme nebyli schopni udělat nějaký progres s jednozastávkovou strategií Lance, ale ani se Sebastianovou dvouzastávkovou strategií. Přesto jeli oba i přes těžké podmínky skvěle. První Velká cena Nizozemska po 36 letech byla skvěle zorganizovaná a skvěle zaběhnutá, a přestože na trati nebylo mnoho akcí, pokud jde o předjíždění, vzrušené publikum bylo odměněno vítězstvím místního hrdiny. Příští závod se koná na Monze, což je velmi odlišný druh výzvy a vítaná příležitost, abychom se pokusili zlepšit dnešní výkon.


ALFA ROMEO

Antonio Giovinazzi, 14. místo
Dobře jsem odstartoval, ale záhy jsem měl kontakt s Fernandem a klesl o několik míst. Pořád jsem se ale držel v první desítce, vypadalo to na solidní umístění, ale pak mojí snahu ovlivnil defekt. Do té doby to byl opravdu dobrý víkend, ale smůla během závodu znamená, že jsme vyšli bodově naprázdno. Teď se plně soustředím na Monzu, domácí závod. Těším se, že všem tifosi předvedu dobrou show.

Robert Kubica, 15. místo
Se závodem jsem docela spokojený, i když nebylo snadné vrátit se do F1 na jedné z nejtěžších a fyzicky nejnáročnějších tratí. Naposledy jsem absolvoval plnou závodní zátěž před necelými dvěma lety v Abú Zabí, ale nakonec to byl celkem dobrý závod a dokonce jsem absolvoval několik zajímavých soubojů. Každý pravděpodobně čekal chaotický závod se spoustou žlutých vlajek, bezpečnostního vozu, ale nic z toho se nenaplnilo. Stále jsem dokázal vzdorovat Sebastianovi, poté jsem se přilepil na Latifiho a předjel ho v posledním kole, což bylo zábavné. Vzhledem na možnosti přípravy jsem spokojen s tím, jak závod probíhal - pokud mě tým bude potřebovat, budu připraven.

Frédéric Vasseur, ředitel týmu
Byl to den, kdy štěstí nestálo na naší straně a potenciálně dobrý výsledek zhatila série nešťastných okolností. Byli jsme na nejlepší startovní pozici od roku 2014 a věřili jsme, že můžeme zajet dobrý závod. Bohužel Antonio v úvodní fázi po lehké kolizi ztratil několik pozic. Jeho další výkon poznamenal defekt pneu, několik kol po první zastávce musel opět do depa. Poté jel výborně, získal i několik pozic, ale první desítka byla mimo dosah. Robert zajel dobře, svedl pár bitev a jeho poslední kolo a předjetí Latifiho bylo příjemným zakončením závodu. Končíme víkend, od nějž bychom si zasloužili víc.


WILLIAMS

Nicholas Latifi, 16. místo
Jak jsme očekávali, je Zandvoort náročný okruh a možností předjet soupeře tu mnoho není. Začínat z boxové uličky není nikdy snadné a Sergiovi a mně trvalo asi dvě kola, než jsme startovní pole dostihli. První stint byl dobrý, podařilo se mi zdolat oba Haasy, s rychlostí jsem byl spokojen. Udělali jsme však dlouhou pasáž na tvrdé směsi, takže jízda na nich ke konci závodu byla hodně náročná, kvůli modrým vlajkám jsem v nich neudržel teplotu, takže to bylo hodně obtížné.

George Russell, 17. místo
Byl to dobrý závod. V prvním stintu jsem držel krok s Giovinazzim a McLareny. Do boxů jsem jel na maximum povolené rychlosti, ale vjezd je tu poněkud ošemetný a já to opravdu trochu přehnal. Trest pěti vteřin nás ve skutečnosti příliš neohrozil, dojel bych buď dvanáctý nebo třináctý, kdyby mě několik posledních kol nezlobila převodovka. Už se těším na další víkend v Itálii, Monza je docela jiná trať, tam jezdíme na téměř minimální přítlak ve srovnání se Zandvoortem. Také nás čeká sprint, a to je o příležitost navíc.

Dave Robson, vedoucí výkonu vozidel
Přestože je dnešní výsledek jistým zklamáním, vozy byly dostatečně rychlé a náš přístup k závodu na nové trati byl efektivní a příznivý. George odstartoval dobře, ale nemohl být rychlejší, protože před ním bojovaly navzájem Alpine. Po celý úvodní stint dokázal držet svou pozici, dostal se před Giovinazziho, ale McLarenům se povedl dobrý týmový manévr, čímž se Norris dostal dopředu. Tím jsme bojovali na 12. místě s oběma Aston Martiny. Pětivteřinová penalizace a problém s převodovkou, na nějž se musíme podívat, pro nás znamenal pád až na 17. pozici.

Nicholas zahájil závod po své včerejší těžké havárii z boxové uličky s inovovaným předním křídlem. Byl dost rychlý a vypadalo to, že se zavěsí za George, ale ke konci závodu jeho tempo pokleslo, když mu začaly chladnout pneumatiky kvůli modrým vlajkám. Posledních pár kol bylo pro něj hodně obtížných. 

Navšívit Zandvoort a vidět vášeň a energii místních fanoušků bylo skvělým zážitkem. Těší nás, že jsme víkend zvládli a také nás uspokojila rychlost našeho FW43B. Monza znamená poslední závod z této trojice a po Zandvoortu představuje samozřejmě odlišnou výzvu, jak okruh sám jako takový, tak i z hlediska formátu jeho konání. Jsme rádi, že se na tuto ikonickou trať můžeme zase vrátit.


HAAS

Mick Schumacher, 18. místo
Těžký závod, jenž mohl být lepší. Zdálo se, že došlo k problému s předním křídlem - nejsem si úplně jistý, čím to bylo, ale přišel jsem o větší část přední strany, takže jsem musel změnit styl jízdy. Pneumatiky opravdu nefungovaly tak, jak bych chtěl, takže jsem už v pátém kole musel do depa - pak vše fungovalo mnohem lépe, což by měl být důvod ke spokojenosti. Rozhodně se těším, až se sem příští rok vrátím.

Nikita Mazepin, nedokončil
Jsem naštvaný, protože jsem musel auto odstavit, mým úkolem je řídit a během posledních víkendů jsem toho moc nenajel. Naštěstí za to nenesu vinu, takže bychom na to mohli zapomenout. Jel jsem dobrý závod, užil si zábavných momentů - úvodní kolo bylo hodně dobré, pak jsem se snažil dělat to, co bych měl. Bohužel kvůli problémům s hydraulikou jsme potřebovali udělat nějaké úpravy, takže nás zdolal Robert Kubica. Pak bylo z preventivních důvodů nutné vůz odstavit. Šel jsem do závodu na maximum jen abych získal co nejlepší výsledek. Asi to nemělo být dnes.

Günther Steiner, generální ředitel
Bylo zjevně nemilé, že Nikitovou auto muselo být odvoláno do boxů kvůli hydraulice, takže nedokončil závod. Myslím, že jakmile se naše auta dostala do závodu, bylo velmi dobré, co jsme zvládli. Na začátku závodu jsme se drželi ostatních. Teď si vše probereme a mým cílem je nyní zapracovat na všech problémech a do budoucna je vyřešit.

Vytisknout

Diskuze: PROHLÁŠENÍ po závodě v oranžovém "pekle"

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 05.09.2021 21:46 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Letecký pohled na okruh v Zandvoortu

GRAFIKA: Startovní rošt GP Holandska - Verstappen v 1. řadě před Hamiltonem,…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud