DISKUZE K ČLÁNKU Ferrari navrhuje, aby viníci nehod byli potrestáni také materiálně

Kolize vozů v F1 a následné poškození drahých monopostů není nikdy nic příjemného. Zvláště když jste v celé záležitosti absolutně nevinně, jak tomu v neděli při maďarském závodě v několika případech bylo. Stáj Ferrari proto přichází se zajímavou myšlenkou.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Ferrari navrhuje, aby viníci nehod byli potrestáni také materiálně

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 96, poslední 13.08.2021 11:36 Vložte komentář

Nejlepší názory

» jumpman (Hlasovalo 6 lidí) 03.08.2021 08:22
Na druhou stranu, je vidět, že red bullu byl v… »
» Pikaso (Hlasovali 5 lidé) 02.08.2021 21:14
Nejsem si zcela jist jestli je vhodné požadovat… »
» jumpman (Hlasovali 5 lidé) 03.08.2021 10:05
upřímně řečeno, celej ten strop je snůžka… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Pikaso

    Pikaso

    85.160.33.XXX
    Nejsem si zcela jist jestli je vhodné požadovat peníze po týmu pilota který bude označen za viníka. V tomto směru souhlasím s CHH, mělo by to za následek další snížení atraktivity a navíc nekonzistentnost v rozhodování by byla ještě markantnější. Stejně jako dle mnohých jasná vina v souboji LH vs MV. Můj názor je zcela jiný, ale to zde řešit nechci. Osobně bych byl pro, aby ke změně v pravidlech došlo, ale jednoduše a jasně. Vozidlo poškozené kolizí lze opravit mimo finanční strop a zároveň se tato výměna nezapočítává do spotřeby imitovaných dílů. Samozřejmě po jasně prokazatelné nutnosti díl vyměnit. I zde je prostor pro manipulaci, ale myslím, že menší než v jiných případech.

    + 5 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr Hloušek

      Petr Hloušek

      194.79.55.XXX
      jj to je určitě rozumnější než se dohadovat kdo je viníkem čeho, komisaři FIA rozhodují velmi často podivně a zřejmě by udělali víc škody než užitku

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • juras

      juras

      88.103.92.XXX
      Rozhodně chtít aby pilot platil škodu způsobenou havárií je nesmysl...ne vždy je to tak jasné jako v případě nedělní chyby Bottase.

      PS: nejsem ani fanoušek Verstappena, ani Hamiltona...ale v Silverstone nehodu zavinil Hamilton...je složitý říct na kolik procent...to dělení třeba na 70/30 je podle mě jen alibismus...kolize ve všech bodech bohužel mluví proti Hamiltonovi. Obhajovat ho v Sileverstone je stejný jako když teď někteří sklouzli k obhajobě Bottase v neděli ve smyslu že bylo mokro a těžko se odhadoval brzdný bod...

      + 4 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Kaša

        Kaša

        82.142.123.XXX
        To co tvrdíš není pravda. Byl to závodní incident a jenom kvůli tomu že po střetu pilotů jeden vypadl a druhý pokračoval tak Ham dostal penalizaci.

        + 0 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • RoBertino

      RoBertino

      185.63.97.XXX
      Každá podobná myšlenka vždycky přinese spoustu dohadů, i když to je jenom myšlenka. Něco ve smyslu Wericha: "já věděl, že to neprojde, ale byl bych blb, kdybych to nezkusil." Taky si myslím, že těžko budou po kolizi kdekoli opravovat auto a za zadkem jim bude stát komise FIA, aby si ohlídala, jestli náhodou nevyměnili něco navíc. V tomhle směru to je asi utopie, třebaže chápu Binotta, jak to myslel.

      + 2 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • jumpman

        jumpman

        178.255.168.XXX
        Na druhou stranu, je vidět, že red bullu byl v podstatě 3x zničen monopost jezdcem mercedesu, mercedes dostal pouze směšný trest a red bull je potrestán jak ztrátou bodů, které mohl mít do PK tak v podobě snížení finančních prostředků na sezonu. Nemyslím si, že tým, jako red bull by potřeboval, aby mu to mercedes zaplatil, ale ten postih přes finanční strop je velice výrazný a promlouvá v podstatě do dvou sezon. Pokud by se F1 chtěl alespoň tvářit jako férová soutěž, tak je třeba s tímto něco udělat... A řešení, že se oprava po nezaviněné kolizi nebude počítat do stropu je víc než realizovatelná...

        + 6 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • juras

          juras

          88.103.92.XXX
          Přesně jak píšeš... 01

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • GRAHAM

            GRAHAM

            109.81.213.XXX
            Myslím že řídící orgány F1 to vědí .....jen vyřešit to v rámci už této sezóny nebude jednoduché. Proces schválení není jednoduchý a taky v tom lze hodně podvádět.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • jumpman

              jumpman

              178.255.168.XXX
              upřímně řečeno, celej ten strop je snůžka nesmyslů a příležitostí k podvodu, pokud někdo bude chtít a zase ty větší týmy vlastněné automobilkou mají k tomu podvodu mnohem větší prostor než soukromníci. Nevybereš si

              + 5 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
      • Pikaso

        Pikaso

        85.160.33.XXX
        Je hezké, že cituješ jednoho z našich klasiků, ale argumenty k věci žádné. Nikdo nemusí nikomu stát za zadkem. Seznam dílů podléhajících omezení není tak velký a opravdu není potřeba nikoho hlídat. Tato kontrola je stále stejná jako dnes. FIA si označí konkrétní díl (mimochodem jako ve všech možných soutěžích) a tým si ho prostě vymění. Vše okolo můžou měnit i dnes třeba každou zastávku v boxech. Prostě pokud po nehodě bude jasně zdokladováno, že daný díl (limitovaný) je poškozený, tým předloží nový, FIA si jej označí a tým namontuje. Nevím co je na to složitého.
        Bohužel ten tvůj koment, je přesně ten důvod veškerých nesmyslných diskusí. Stejně jako při těch kolizích. Jenom nesmyslně hledáte vždy problém tam kde není.
        Nechtěl jsem, ale pro dokreslení mého pohledu tedy jasně napíšu svůj názor na kolizi mezi LH a MV.
        tedy můůůj názor. Jasně chyba a trest pro MV, ne pro LH. Žádné pravidlo, že první vůz v zatáčce má právo volby stopy neexistuje, nikdy neexistovalo a byl to pouze tzv. Gentleman's Agreement a za mě znovu NESMYSLNÝ. Já jako fanoušek ZÁVODŮ chci vidět souboje. No a souboj je respekt k soupeři, což znamená, že ať jsem venku nebo na vnitřku v jasném souboji, vždy musím nechat soupeři dostatek místa na trati (ne ho vyhnat mimo trať a sklízet ovace od komentátorů a spol. jak jsem si to skvěle pohlídal) a stejně tak mu nesmím zkřížit cestu, což MV zcela jasně udělal. Tedy trest měl dostat on. Nic to nemění na tom, že RBR by i tak mohlo vyměnit díly mimo finanční strop a bez penalizace. Prostě jenom MV by dostal trest místo LH. Toliko můj pohled na věc.

        + 1 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Ferda

          Ferda

          46.47.176.XXX
          01 V předzázodním studiu jsem schválně dával pozor jestli panáčci použijou simulaci a jaký budou mít názor.
          Simulaci sice použili, ale sestříhanou tak aby se z ní nedalo vyčíst kdo je skutečným viníkem. Smutné, že k takové špíně se shodili i dva aktívní závodníci. Fuj Pepo Králi. 02

          + 1 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • Ferda

    Ferda

    46.47.176.XXX
    Ještě by chtělo určit nějaký rozumný strop na právníky. Těch bude co nevidět mít každý tým více než technických pracovníků.

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama