Na start se téměř celé pole seřadilo na středně tvrdých pneumatikách, pouze čtyři stateční - Bottas, Alonso, Ocon a Räikkönen - nasadili nejměkčí směs. Nad okruhem zářilo slunce, trať sálala teplotou 46°C a vlastně nikdo nevěděl, co má od sprintu očekávat. Zajímavé bezesporu je, že nový formát sprintu měl měřit maximálně 100 km, jenže oněch 17 kol znamená 100,147 km. Trocha hnidopišství, ale což...
Hned po startu se dostal do čela Verstappen a i když se Hamilton pokusil na protilehlé rovince vzít si své místo zpět, Holanďan ho bez potíží odrazil a pak už jenom postupně, zato vytrvale navyšoval svůj náskok. Čtyři kola před cílem už to byly tři vteřiny, poté dostal od týmu upozornění, aby jel na jistotu a vyhýbal se obrubníkům. I proto je konečný odstup podstatně menší, ale Max už v posledních kolech sázel na jistotu.
Bottas na měkké směsi neměl na to, aby se vedoucí dvojice držel, za ním jedoucí Leclerc zase nestíhal Fina, ale měl klidný odstup od bojující skupinky za sebou. Alonso využil měkké směsi a prodral se až na páté místo, ale nestačil na oba McLareny, byť se snažil seč mohl i za cenu mohutného kličkování. Nakonec ho Norris zdolal v 6. kole, Ricciardo o tři kola později. Každopádně sedmá příčka je pro Španěla opravdovou výhrou, nakonec i Ocon si podstatně polepšil, takže otázka měkké versus středně tvrdé směsi nezůstala zodpovězena do důsledků.
Smolaři dne byla dvojice Sainz a Pérez. Carlos doplatil na smyk George Russella v prvním kole a propadl se až na 18. příčku. V pátém kole už byl čtrnáctý, poté si poradil s Raikkönenem a Gaslym a nakonec skončil těsně za desátým Oconem, ovšem ještě byl ve vzduchu verdikt komise FIA, avizující prošetření jeho duelu s Russellem po závodě. Sergio Pérez předvedl hodně špatný start a ve snaze se vrátit na čelní příčky udělal mezi zatáčkami Maggots a Beckets chybu, po hodinách prosvištěl kačírkem a jen tak tak neskončil na bariéře. Jeho vůz nejspíš doznal nějaké újmy, protože Mexičan zvládl předjet pouze Micka Schumachera a před posledním kolem ho tým stáhl do boxů. Je možná zbytečné podotýkat, že dvojice Haasů si opět odbyla vzájemnou kolizi.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | 33 | Max VERSTAPPEN | nld | Red Bull Racing | 25:38,426 | ||
2. | 44 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes-AMG Petronas F1 Team | +1,430 | ||
3. | 77 | Valtteri BOTTAS | fin | Mercedes-AMG Petronas F1 Team | +7,502 | ||
4. | 16 | Charles LECLERC | mco | Scuderia Ferrari | +11,278 | ||
5. | 4 | Lando NORRIS | gbr | McLaren F1 Team | +24,111 | ||
6. | 3 | Daniel RICCIARDO | aus | McLaren F1 Team | +30.959 | ||
7. | 14 | Fernando ALONSO | esp | Alpine F1 Team | +43,527 | ||
8. | 5 | Sebastian VETTEL | deu | Aston Martin Cognizant F1 Team | +44,439 | ||
9. | 63 | George RUSSELL | gbr | Williams Racing | +46,652 | ||
10. | 31 | Esteban OCON | fra | Alpine F1 Team | +47,395 | ||
11. | 55 | Carlos SAINZ JR. | esp | Scuderia Ferrari | +47,798 | ||
12. | 10 | Pierre GASLY | fra | Scuderia AlphaTauri Honda | +48,763 | ||
13. | 7 | Kimi RÄIKKÖNEN | fin | Alfa Romeo Racing ORLEN | +50,677 | ||
14. | 18 | Lance STROLL | can | Aston Martin Cognizant F1 Team | +52,179 | ||
15. | 99 | Antonio GIOVINAZZI | ita | Alfa Romeo Racing ORLEN | +53,225 | ||
16. | 22 | Juki CUNODA | jpn | Scuderia AlphaTauri Honda | +53,567 | ||
17. | 6 | Nicholas LATIFI | can | Williams Racing | +55,162 | ||
18. | 47 | Mick SCHUMACHER | deu | Haas F1 Team | +1:08,213 | ||
19. | 9 | Nikita MAZEPIN | rus | Haas F1 Team | +1:17,648 | ||
20. | 11 | Sergio PÉREZ | mex | Red Bull Racing | - |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ