DISKUZE K ČLÁNKU "FIA není férová." Šéf Alfy Romeo se vyjádřil ke kauze flexibilních křídel. Jak ovlivní výkonnost týmů v Baku?

Šéf Alfy Romeo Frederic Vasseur hovoří o flexibilních křídlech, pro které Mezinárodní automobilová federace (FIA) připravuje přísnější testy. Podle něj v Baku nebudou představovat významnou položku ovlivňující výkonnost, jak se někteří domnívají.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: "FIA není férová." Šéf Alfy Romeo se vyjádřil ke kauze flexibilních křídel. Jak ovlivní výkonnost týmů v Baku?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 57, poslední 08.06.2021 13:14 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Situs (Hlasovalo 7 lidí) 01.06.2021 10:08
"Myslím si, že to je škoda přijít tak pozdě… »
» Neurotic (Hlasovalo 7 lidí) 01.06.2021 15:28
To víme už dlouho, že FIAMercedes není férová.… »
» Mike17 (Hlasovali 5 lidé) 01.06.2021 13:40
Křídla se hýbou vždy a vždy budou. To nemůže být… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Pepino60

    Pepino60

    217.197.155.XXX
    Tak je to velmi jednoduché. Když loni přišel Mercedes s DASem několik týmů se ozvalo, ale FIA stejně nechala Mergl celou sezónu s tímto nelegálním výmyslem jezdit. Jo jasně. Mnozí se ozvete, že FIA shledala DAS legální. Pravidla F1 zakazují zařízení, které za jízdy mění geometrii přední nápravy. DAS měnil sbíhavost předních kol. Dělám auta 40 let a při geometri se vždy měří či popř. upravuje odklon a sbíhavost kol. Co je tedy gometrie u F1???!!! Nicméně pro jistotu systém DAS byl ještě v průběhu sezóny zakázán ovšem až po skončení sezóny. Takže asi tak legální nebyl. Letos teče Mercedesu do bot a tak si postěžovali na ohebnost zadních křídel některých vozů. A ejhle! FIA si na to posvítí ovšem ne až příští sezónu, ale už v jejím průběhu. Přesně jako když si Mercedes stěžoval předloni na pneumatiky. Okamžitá reakce!!! To je ten důvod proč tenhle tým nesnáším. Oni neumějí prohrávat. Jakmile se objeví někdo lepší už žalují a protestují.A Lojza v kokpitu jen brečí a brečí.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Ferda

    Ferda

    46.47.176.XXX
    Počty jsou jednoduché.
    Jestli týmy pravidla dané před sezónou dodržely, tak by si týmy žádné starosti dělat neměly.
    Jestli si FIA vymyslí, že uprostřed sezóny pravidla změní, tak by taky měla vzít na všec své bedra všechny náklady, které týmům vzniknou.

    + 4 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • tom11

      tom11

      77.48.94.XXX
      to by sice bylo optimální a přinutilo by je to k činnosti v nějakém předstihu a ne v rozjeté sezoně. ale je to nereálné. schůdnější je alespoň tyhle náklady nezapočítávat do finančních stropů...

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Ferda

        Ferda

        46.47.176.XXX
        Hlavně by FIA zbytečně neřešila hlouposti. Navíc si myslím, že křídlo je vidět a proto jsou křídla pro zrak fanoušků důležitější než nějaká vychytávka pod kapotou.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • Mr.B

      Mr.B

      188.92.15.XXX
      FIA ale pravidla vůbec neměnila.

      + 1 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Ferda

        Ferda

        46.47.176.XXX
        Změna kontrolní procedůry (tlakové měření v jiných místech křídel) vyvolává stejný rozdíl jako změna pravidel.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mr.B

          Mr.B

          188.92.15.XXX
          To je sice možné, ale tato změna je již v pravidlech zakomponována, takže kvůli změně procedury se pravidla měnit nemusí.

          + 0 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Ferda

            Ferda

            46.47.176.XXX
            Dle mě je zpřísnění tlakových zkoušek na křídlo stejné jako změna pravidel.
            Kdyby se jednalo o bezpečnost, tak bych vůbec nic nenamítal, ale tady se dostáváme k pořekadlu, že kdo chce psa jíst hůlky si vždy najde.

            + 1 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mr.B

              Mr.B

              188.92.14.XXX
              Ale tak to vůbec není. Když to popíšu zjednodušeně, tak v pravidlech stojí, že se aeroprvky nesmí ohýbat. To je to pravidlo! Protože ale konstrukčně nelze 100% neohebnost zajistit, jsou definována měření i odchylky, ve kterých se může pohyb při zkušebním měření pohybovat. Pokud tým(y) zcela vědomě postaví aeroprvek tak, že sice projde tímto měřením, ale jinak se záměrně ohýbá, je naopak zcela správné, aby FIA změnou procedury zkušebního měření zajistila dodržování zmiňovaného pravidla s čím se v pravidlech dokonce počítá a změna procedury je v pravidlech povolena. Týmy se nemohou vymlouvat na nějaké zvyšování nákladů, pokud vědomě podváděly.

              + 4 / − 2

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Ferda

                Ferda

                46.47.176.XXX
                Jak jsem psal níže. Změna měření je jako překreslení dělící čáry uprostřed silnice až po projetí vozidla.

                + 1 / − 3

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Dokugan

                  Dokugan

                  77.236.195.XXX
                  To není pravda, protože když použiju tvoje přirovnání, tak značka o zákazu předjíždění na této silnici byla dříve než se auto vůbec vyrobilo, natož projelo. Teď se jen zaúkoloval policista, co ten zákaz bude vymáhat, protože se týmy rozhodli, že tu značku nebudou respektovat, ale radši zmatou policistu, co to kontrolovat předtím.

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
      • Situs

        Situs

        88.102.38.XXX
        Tohle prostě někteří nechtějí ani slyšet v tom je ten problém. Přímo v pravidlech je odstavec že při podezření můžou přijít s jakýmkoliv jiným testem pružnosti, jasně mluví o tom dejte od toho ruce pryč protože flexibilita vám nemá sloužit k aktivní aerodynamice. To se tady zjevně děje a pravidla na to myslí. Naopak je normální že to že FIA koná tak pomalu je v nelibosti u těch týmů kteří se pravidlům neprotivý.

        + 1 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Ferda

          Ferda

          46.47.176.XXX
          Vždyť o tom píšu. FIA si může dělat co se ji zlíbí a přitom ani neví co chce měřit.
          Nezdá se Ti takový systém poněkud divný? To je stejné, jako by policajti rozdávali pokuty za přejetí pomyslné dvojité čáry, která ještě nebyla namalovaná.

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Situs

            Situs

            88.102.38.XXX
            Neví přesně jak ale co chce měřit či hlídat ví, flexibilitu. A pokud se někdo o flexibilitu záměrně nesnaží nemyslím že bude mít problém. Pokud se o záměrnou flexibilitu snaží problém mít může. Já že se po výrazném prohybu křídla jde nemám problém, nebudu ho mít ani když se půjde po předním křídle, vlastně několik roků opožděně.

            + 0 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Ferda

              Ferda

              46.47.176.XXX
              Jen si vzpomeň na měření předních křídel RB v minulosti. Nejdříve se prohyb měřil podle pravidel určených před sezónou. Pak se šlo s měřením až na vnějších stranách křídel a ještě se přidávalo závaží.
              Stále je to stejné jako s tou dvojitou čárou jen s tím rozdílem, že když ji nepřejedeš, tak se smaže a překreslí na místo kde už tě za přejetí pokutovat můžou. A přitom se vyhláška vůbec nezměnila. Pouze čáry se namalovaly jinam.

              + 1 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Situs

                Situs

                88.102.38.XXX
                Nemám problém že vymýšlejí lepší testy aby zachovali dostatečnou tuhost, naplňuje to duch pravidel v zakázané aktivní aerodynamice a neměli by v tomto týmy hledat limity, a pokud hledají měli by počítat s možným okamžitým zpřísněním. Tak mluví pravidla.

                + 0 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Ferda

                  Ferda

                  46.47.176.XXX
                  Je to Tvůj pohled na věc a já ho tak i beru. Ten můj je ale zcela jiný. Obzvláště, když FIA vnutila F1 DRS.
                  Můj názor je takový, že bych týmům povolil celkovou plochu křídla třeba 1 metr čtvereční a ukaž co umíš. Do plochy by se počítaly i vzpěry deflektorů. Ještě bych omezil šíři křídla, aby se nevrátily zpátky radlice i když dnešní vozy radlice znovu mají.
                  U zadního křídla bych šel stejnou cestou. Přece není nic špatného na tom, že technici používají vlastní mozek místo příkazů a hromady omezení.

                  + 1 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Situs

                    Situs

                    88.102.38.XXX
                    Tak to je ale spíše o snění, mě jde o to že tady nějaká pravidla jsou a k tomu to vztahuji. Tady se prostě ignoruje že aktivní aerodynamika je zakázaná a protože se nedá tohle obecně ohlídat skrz naskrz je tam pravidlo o tom že kdykoliv při podezření si můžou pomoci dalšími a dalšími testy. To je prostě skutečný stav a to se teď děje. Nejde o změnu pravidel ale jen o jejich dodržování. Chápu argument že nic není donekonečna tuhé ale tady se začalo dělat že vše je maximálně pružné jen ať to projde. To je při odstavci umožňující další testy nebezpečná mýlka.

                    + 2 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Ferda

                      Ferda

                      46.47.176.XXX
                      Ano, je to o snění, ale o reálném snění. Alespoň částečném. Koukni na INDY jak kitovým stylem omezili zdražování a navýšili konkurenceschopnost. Né není to styl F1, ale bohužel k tomuhle směru se F1 blíží a to rychlostí mnohem větší než si dokážeme připustit.

                      + 0 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
  • Neurotic

    Neurotic

    45.159.116.XXX
    To víme už dlouho, že FIAMercedes není férová. DAS zakázali od další sezony, ale měření křídel se řeší hned, ale jenom těch zadních, protože u předního by byl problém i u Mercedesu...

    + 7 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama