DISKUZE K ČLÁNKU Mercedes hrozí protestem proti Red Bullu. "Ať se podívají na svá vlastní křídla," vzkazuje Marko

Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko doporučuje Mercedesu, aby si pohlídal svá vlastní křídla poté, co Toto Wolff pohrozil protestem proti zadním křídlům rakouského týmu.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Mercedes hrozí protestem proti Red Bullu. "Ať se podívají na svá vlastní křídla," vzkazuje Marko

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 81, poslední 02.06.2021 21:37 Vložte komentář

Nejlepší názory

» daaviid23 (Hlasovalo 8 lidí) 31.05.2021 09:34
Je to paradox no. Tým, který si stěžuje na… »
» Petr Hloušek (Hlasovalo 6 lidí) 31.05.2021 10:21
Zkrátka Mercedes - neunesou ani to že už nejsou… »
» daaviid23 (Hlasovali 3 lidé) 31.05.2021 12:06
Všichni mají obě křídla podle platných pravidel … »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • daaviid23

    daaviid23

    90.182.169.XXX
    No dobře, tak to rozepíšu.

    V pravidlech je napsáno, že křídla (obecně všechny aero prvky) nesmějí být flexibilní, je zákaz jakékoliv aktivní aerodynamiky.
    Na druhou stranu ale pravidla akceptují to, že nikdy nic není dokonale pevné a proto určují testy ohebnosti, které musí křídla projít (maximální průhyb při daném zatížení).
    Křídla jak přední tak zadní, jak od RB tak od Mercedesu, všechno prochází danými testy, takže případný protest musí stewardi smést ze stolu. Televizní záběry fakt nestačí jako důkaz.

    Nicméně právě tyto záběry posloužily jako argumentace pro aktivování jiné části pravidel, která počítá právě s možnou nedokonalostí testů pro ohebnost, proto FIA zpřísnila testy ohebnosti a nedá se to svést na to, že je to na objednávku Mercedesu, protože tohle v pravidlech je už 10 let.

    Na druhou stranu je to ale pořád změna pravidel v běhu sezony, takže se počítá s nějakou dobou "náběhu". Vždycky, když se měnily pravidla v průběhu sezony, tak to nebylo ze závodu na závod. U tohoto se argumentovalo i snížením nákladů, protože okamžitá změna je dražší ( a někdy i nemožná). A jak známo, McLaren je velký zastánce šetření, takže šetříme hoši 13

    + 2 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Lukáš J.

      Lukáš J.

      212.96.172.XXX
      ...tohle podepisuji :))))))))))

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • GRAHAM

      GRAHAM

      109.81.213.XXX
      Pišeš to dobře, ale imho ne zcela...... oni to schválně vyrobily tak, aby se to ohýbalo, je tam jasný úmysl a to je pak vše jinak než píšeš. Proto se to taky mění..... nikde není psané, že když projdeš testem, že to máš legální když se to umyslně ohýbá, což nesmí. Podmínkou imho není jen ten zátěžový test .... to by pak nebylo o čem

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • daaviid23

        daaviid23

        90.182.169.XXX
        Tak nepochybně je to schválně ale nemyslím si, že to něco mění. Ono je tam právě důležitý jak moc se to prohýbá, protože je tam daná malá tolerance a to právě měříš testem. Promiň ale ze záběru kamer nemůžeš přesně odečítat změnu tvaru.
        Když to obrátím, k čemu by pak byl ten test, kdyby se to kontrolovalo podle kamer? Proč by se ten test zpřísňoval?
        Podle mě to je fakt tak jak jsem psal kdy se ten test zpřísňuje na základě podezření z obcházení (záběry z kamer) ale jako důkaz pro usvědčení z podvádění to prostě není možné brát.

        + 1 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Situs

          Situs

          88.102.38.XXX
          Podle mě to že je to schválně naopak mění vše a každý kdo ze soupeřů na to poukáže má na své straně oporu v pravidlech.

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • GRAHAM

          GRAHAM

          109.81.213.XXX
          Ferrari dle testů a měření průtokoměru odebíralo správné množství benzínu že ano... 12 Ale realita byla určitě jiná....

          Jinak já nepišu podvod, ale umyslné obcházení pravidel, kdy splníš zadání testu, ale přesto že si splnil, tak pravidla porušuješ, protože tohle není přirozený ohyb, ale úmyslný. Jak k tomu přijde ten tým, který toto pravidlo respektuje. Vždyť ten ohyb dělá prý až 0,5 vteřiny na kolo...

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • daaviid23

            daaviid23

            90.182.169.XXX
            Však taky se doplňovaly senzory a dovyjasňovaly pravidla. Do tý doby na Ferrari nic neměli 04

            Proto se taky zadání testu zpřísňuje.
            Hele já dokážu chápat připomínku McLarenu, proč se ten test zpřísňuje s takovým zpožděním. Ale nářky Mercedesu o momentální legalitě nechápu. Případný protest nemůže projít. To by se pak zbortilo všechno do sebe 03

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • GRAHAM

              GRAHAM

              109.81.213.XXX
              Tak Mercedes prudí prudce umyslně....to je jasný, že to chce vyhecovat. Ona ta výhoda je velká.....ani se jim nedivím. RB imho hodně zpomalí a Honda bude hnedle menší výkon. 12

              + 0 / − 2

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
          • Situs

            Situs

            88.102.38.XXX
            Já myslím že on obcházení průtokoměrů schvaluje i teď, to že pravidlo používání více než stanovené množství paliva zakazuje není problém, hlavně když tě nechytěj.

            + 1 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama