DISKUZE K ČLÁNKU Mercedes hrozí protestem proti Red Bullu. "Ať se podívají na svá vlastní křídla," vzkazuje Marko
Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko doporučuje Mercedesu, aby si pohlídal svá vlastní křídla poté, co Toto Wolff pohrozil protestem proti zadním křídlům rakouského týmu.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Mercedes hrozí protestem proti Red Bullu. "Ať se podívají na svá vlastní křídla," vzkazuje Marko
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» Petr Hloušek
(Hlasovalo 6 lidí)
31.05.2021 10:21
Zkrátka Mercedes - neunesou ani to že už nejsou… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
daaviid23
13:31 31.05.2021 90.182.169.XXXNo dobře, tak to rozepíšu.
V pravidlech je napsáno, že křídla (obecně všechny aero prvky) nesmějí být flexibilní, je zákaz jakékoliv aktivní aerodynamiky.
Na druhou stranu ale pravidla akceptují to, že nikdy nic není dokonale pevné a proto určují testy ohebnosti, které musí křídla projít (maximální průhyb při daném zatížení).
Křídla jak přední tak zadní, jak od RB tak od Mercedesu, všechno prochází danými testy, takže případný protest musí stewardi smést ze stolu. Televizní záběry fakt nestačí jako důkaz.
Nicméně právě tyto záběry posloužily jako argumentace pro aktivování jiné části pravidel, která počítá právě s možnou nedokonalostí testů pro ohebnost, proto FIA zpřísnila testy ohebnosti a nedá se to svést na to, že je to na objednávku Mercedesu, protože tohle v pravidlech je už 10 let.
Na druhou stranu je to ale pořád změna pravidel v běhu sezony, takže se počítá s nějakou dobou "náběhu". Vždycky, když se měnily pravidla v průběhu sezony, tak to nebylo ze závodu na závod. U tohoto se argumentovalo i snížením nákladů, protože okamžitá změna je dražší ( a někdy i nemožná). A jak známo, McLaren je velký zastánce šetření, takže šetříme hoši-
-
GRAHAM
14:31 31.05.2021 109.81.213.XXXPišeš to dobře, ale imho ne zcela...... oni to schválně vyrobily tak, aby se to ohýbalo, je tam jasný úmysl a to je pak vše jinak než píšeš. Proto se to taky mění..... nikde není psané, že když projdeš testem, že to máš legální když se to umyslně ohýbá, což nesmí. Podmínkou imho není jen ten zátěžový test .... to by pak nebylo o čem-
daaviid23
14:47 31.05.2021 90.182.169.XXXTak nepochybně je to schválně ale nemyslím si, že to něco mění. Ono je tam právě důležitý jak moc se to prohýbá, protože je tam daná malá tolerance a to právě měříš testem. Promiň ale ze záběru kamer nemůžeš přesně odečítat změnu tvaru.
Když to obrátím, k čemu by pak byl ten test, kdyby se to kontrolovalo podle kamer? Proč by se ten test zpřísňoval?
Podle mě to je fakt tak jak jsem psal kdy se ten test zpřísňuje na základě podezření z obcházení (záběry z kamer) ale jako důkaz pro usvědčení z podvádění to prostě není možné brát.-
-
-
GRAHAM
15:17 31.05.2021 109.81.213.XXXFerrari dle testů a měření průtokoměru odebíralo správné množství benzínu že ano... Ale realita byla určitě jiná....
Jinak já nepišu podvod, ale umyslné obcházení pravidel, kdy splníš zadání testu, ale přesto že si splnil, tak pravidla porušuješ, protože tohle není přirozený ohyb, ale úmyslný. Jak k tomu přijde ten tým, který toto pravidlo respektuje. Vždyť ten ohyb dělá prý až 0,5 vteřiny na kolo...-
daaviid23
15:22 31.05.2021 90.182.169.XXXVšak taky se doplňovaly senzory a dovyjasňovaly pravidla. Do tý doby na Ferrari nic neměli
Proto se taky zadání testu zpřísňuje.
Hele já dokážu chápat připomínku McLarenu, proč se ten test zpřísňuje s takovým zpožděním. Ale nářky Mercedesu o momentální legalitě nechápu. Případný protest nemůže projít. To by se pak zbortilo všechno do sebe -
-
-
-
-
-
Aktuálně
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek