Leclerc si zanadával, pole-position mu nakonec zůstalo

Robert RoBertino Pavelka, 22. května 2021, 19:30 Aktualizováno 23.5.2021, 13:15 Google+

Za normálních okolností by slavil, ale místo toho se obává, zda jeho pole-position nebude pouze Pyrrhovo vítězství. Pokud byla po jeho kvalifikační nehodě poškozena převodovka, místo velké radosti přijde kruté vystřízlivění.

Počet komentářů:  99 komentářů (Poslední 23.05. 17:10) Napište svůj názor
Charles Leclerc čeká na verdikt mechaniků

Charles Leclerc čeká na verdikt mechaniků | foto: Pirelli

Sdílejte článek

Po první sérii kvalifikačních pokusů v Q3 se domácí pilot ocitl na špici startovního pole. V době existence F1 by to byl první případ, protože těch možností zase tolik nebylo. V druhém pokusu se mu stala osudná pasáž druhých dvou zatáček u plaveckého bazénu, kde svůj SF21 řádně otloukl o bariéru. Kvalifikace byla ukončena a Leclerc v té chvíli vyhlášen jejím vítězem, ovšem výsledky jsou prozatímní. Pokud při havárii doznala úhony převodovka Charlesova vozu, bude to znamenat propad na startovním roštu.

Poté, co opustil havarovaný vůz, byl Leclerc dotázán na své pocity: "Není to stejný pocit, jako když vyhrajete kvalifikaci. Momentálně se cítím na ho**o, to říkám upřímně. Čekám na zprávy o převodovce, takže si výsledek kvalifikace nemohu užít, jak bych chtěl."

Novináři okamžitě vytáhli na světlo nehodu Michaela Schumachera, jenž v roce 2006 shodou okolností také ve Ferrari, zastavil v zatáčce La Rascasse a tím způsobil přerušení kvalifikace. Pochopitelně Leclercovi položili otázku, jestli také v jeho případě nešlo o úmysl. "Myslím, že Max a Valtteri o tom mluvili na tiskové konferenci. Snad by si to mohli myslet, dokud neviděli záznam z nehody. Jsem si jist, že jakmile obrázky shlédli... Mohu vám říci, že kdybych to udělal záměrně, šel bych na to mnohem chytřeji, nenajel bych do bariéry v plné rychlosti a neriskoval, že zničím převodovku. Takže to opravdu nebyl úmysl," hájil se Leclerc. Ostatně právě Max Verstappen v této pasáži boural v minulosti už dvakrát.

"Moje poslední kolo nezačalo skvěle, proto jsem v posledním sektoru trochu víc tlačil. Na jeho počátku jsem něco získal, ale pak jsem havaroval a přišel o všechno. Je to tak, šel jsem do toho naplno až do posledních metrů. To je jedna z mých silných stránek, proto mám kvalifikace vcelku slušné. A to je také důvod, proč jsem dnes chyboval. Rozhodně mě to nepřiměje změnit přístup v dalších závodech, protože vždy do toho musím jít až do samého konce. Ale bude těžké se vyrovnat s penalizací, pokud budeme muset převodovku vyměnit," dodal Leclerc.

Nechceme hazrdovat, zní z tábora Ferrari

Po zevrubné prohlídce vydalo Ferrari ve večerních hodinách prohlášení týkající se stavu Leclercovy převodovky, ale příliš jasno do případu nevneslo: "První prohlídka vozu Charlese Leclerca neodhalila žádné vážnější poškození. Zítra bude provedena další kontrola, po níž padne rozhodnutí, zda bude použita v závodě stávající převodovka," uvádí se v krátkém prohlášení.

"Nebudeme hazardovat. Myslím, že je pro nás po takovém výsledku důležité získat maximální počet bodů do šampionátu, k tomu ovšem musíme závod dokončit. Takže pro nás zůstává klíčovou prioritou spolehlivost. Pokud budeme mít jakoukoli pochybnost, provedeme určitě výměnu daného komponentu," doplnil týmové vyjádření Mattia Binotto.

Pokud by taková situace nastala, znamenalo by to pro Leclerca pád do třetí řady na šesté místo. V první řadě by se tak ocitla dvojice Max Verstappen a Valtteri Bottas, na Leclercově smůle by ještě posunem do druhé řady vydělal Lando Norris.

Dopolední uklidnění

Těžko říci, co se honilo Leclercovi ve snech ze soboty na neděli, ale nakonec mohl vyslechnout od týmu radostnou zprávu. Potvrdilo se, že první kontrola provedená bezprostředně po kvalifikaci byla správná, tým se jen další prověrkou v nedělním dopoledni chtěl ujistit, že nečíhá nějaké skryté nebo méně viditelné nebezpečí. Nakonec domácí závodník mohl dodatečně po oficiální zprávě týmu Ferrari zajásat a oslavit své osmé pole position (mimochodem to poslední zajel před necelými dvěma roky v Mexiku): "Po podrobné kontrole, aby se vyloučilo riziko selhání, konstatujeme, že Leclercova převodovka unikla jakémukoli poškození a z toho důvodu může Charles zaujmout své původní místo na startovním roštu."

Vytisknout

Diskuze: Leclerc si zanadával, pole-position mu nakonec zůstalo

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 99, poslední 23.05.2021 17:10 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 99 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Charles Leclerc - kvalifikace v Monaku

FOTO: Havárie i vítězství - kvalifikace v Monaku pod taktovkou Ferrari

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud