Počasí týmům v Portugalsku přeje, je podstatně tepleji než před 2 týdny v Imole. Teplota vzduchu dosahovala 17 °C a slunce rozehřívalo asfalt na 33 °C. Pirelli pro klikatý okruh s velkým převýšením přivezlo to nejtvrdší ze svého portfolia - pneumatiky C1 - C3.
Za těchto podmínek na dráhu jako první vyjel Bottas následovaný Pérezem a novým rezervním pilotem Alfy Romeo - Callumem Ilottem. Fin s Mercedesem nasadil na tvrdých pneumatikách laťku na 1:23,778 min, Alonso na měkkých ztrácel desetinu.
A warm welcome to @callum_ilott who's making his track debut in an F1 practice session - no fog in sight! @alfaromeoracing #PortugueseGP 🇵🇹 pic.twitter.com/BDngOENaIj
— Formula 1 (@F1) April 30, 2021
Po osmi minutách si piloti Stříbrných šípů pořadí na čele prohodili poté, co Hamilton předvedl kolo za 1:22,772. Moc dlouho se tam neohřál, překonávali ho Gasly (1:22,540), Sainz (1:22,256) a znovu Bottas (1:21,829 min) - všichni na tvrdých pneumatikách.
Red Bull zde přivezl větší balík vylepšení čítající propracovanější bočnicové panely a doufá, že si udrží rychlostní výhodu nad Mercedesem. Závody ve zbrojení se mezi těmito dvěma týmy kvůli boji o titul letos protáhnou.
Verstappen ani po 10 min neměl na svém kontě ani kolo, zatímco Hamilton si stěžoval na vyvážení svého vozu: "Takhle je neovladatelný." Max se na trať dostal až po 15 min a hned šel na druhou příčku (1:21,854 min), zatímco na první místo vystřelil Ricciardo (1:21,821 min).
👀 A chunk of debris at the pit exit is keeping the drivers on their toes#PortugueseGP 🇵🇹 #F1 pic.twitter.com/TBHUv6SWWT
— Formula 1 (@F1) April 30, 2021
Bottas zkoušel McLaren sesadit z trůnu, byl však o 8 tisícin sekundy pomalejší. To se podařilo Verstappenovi i přes drobnou chybu v poslední zatáčce - ta jej stále půl desetiny (1:21,053 min). Fin poté znovu zabral a na třetí pokus předvedl kolo za 1:20,506 min, rychle se zlepšovali i ostatní.
Verstappen v pomalých zatáčkách krotil přetáčivost svého vozu. Pneumatiky se zdály být příliš tvrdá, trať však poskytuje více přilnavosti než loni, kdy byl povrch nový. Nejrychlejší čas loni zajel Hamilton - 1:16,652 min, letos jsou však vozy o něco pomalejší.
Holanďan si Red Bullu stěžoval na nastavení rekuperace svého motoru, přesto prolétl okruhem o 6 tisícin rychleji než Bottas. Hamilton na třetím místě ztrácel 0,453 s. Vettel mezitím předvedl vtipný přešlap, když omylem zastavil před garáží McLarenu - stále si zvyká na jiné místo v boxech. Své chybě se v rádiu jen zasmál: " Jednou se to stát už muselo. Divil jsem se, že tam nikdo není."
Přetlačovaná o nejrychlejší čas pokračovala dále, po Verstappenovi (1:20,318) opět zaúřadoval Bottas (1:20,088 a 1:19,648 min). Velmi rychlým časem překvapil čtvrt hodiny před koncem Russell (1:20,529), který svůj Williams dostal na třetí místo před Hamiltona (1:20,644).
Verstappen se v závěru pokusil najet do ostrého kola na měkké směsi, hned však zpomalil. Stěžoval si na vibrace, které byly tak silné, jakoby měl defekt. "Po víkendu budu muset navštívit zubaře," komentoval Max sarkasticky. Jeho kolo (1:19,673) bylo o 25 tisícin sekundy pomalejší než Bottasovo.
🏁 on FP1.
— McLaren (@McLarenF1) April 30, 2021
Lando finishes the session in P8, Daniel P12.
Back for more laps in FP2 this afternoon. 🔁#PortugueseGP 🇵🇹 pic.twitter.com/rjjjeshimn
Hamilton v závěru předvedl nejrychlejší 1. sektor, pak zpomalil a svůj čas si nevylepšil. Před něj se naopak posunul Pérez (1:19,846). Po prvním tréninku to tedy vypadá na souboj o vítězství mezi Red Bullem a Mercedesem, nejblíže jim je Ferrari - Leclerc ztrácí jen čtvrt sekundy.
Velmi dobrý výkon předvedl Gasly, jenž svou AlphuTauri dostal na šesté místo před sedmého Russella. Norris skončil osmý, McLaren však zítra očekáváme výše. Nováček Ilott ztratil na zkušeného Räikkönen se stejným vozem půl sekundy, stačilo to na slušnou 17. příčku před Schumacherem.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 77 | Valtteri BOTTAS | fin | Mercedes-AMG Petronas F1 Team | 1:19,648 |
2. | 33 | Max VERSTAPPEN | nld | Red Bull Racing | 1:19,673 |
3. | 11 | Sergio PÉREZ | mex | Red Bull Racing | 1:19,846 |
4. | 16 | Charles LECLERC | mco | Scuderia Ferrari | 1:19,884 |
5. | 44 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes-AMG Petronas F1 Team | 1:19,967 |
6. | 10 | Pierre GASLY | fra | Scuderia AlphaTauri Honda | 1:20,444 |
7. | 63 | George RUSSELL | gbr | Williams Racing | 1:20,529 |
8. | 4 | Lando NORRIS | gbr | McLaren F1 Team | 1:20,635 |
9. | 55 | Carlos SAINZ JR. | esp | Scuderia Ferrari | 1:20,680 |
10. | 31 | Esteban OCON | fra | Alpine F1 Team | 1:20,800 |
11. | 18 | Lance STROLL | can | Aston Martin Cognizant F1 Team | 1:20,894 |
12. | 3 | Daniel RICCIARDO | aus | McLaren F1 Team | 1:20,995 |
13. | 22 | Juki CUNODA | jpn | Scuderia AlphaTauri Honda | 1:21,090 |
14. | 14 | Fernando ALONSO | esp | Alpine F1 Team | 1:21,303 |
15. | 7 | Kimi RÄIKKÖNEN | fin | Alfa Romeo Racing ORLEN | 1:21,381 |
16. | 5 | Sebastian VETTEL | deu | Aston Martin Cognizant F1 Team | 1:21,405 |
17. | 98 | Callum ILOTT | gbr | Alfa Romeo Racing ORLEN | 1:21,806 |
18. | 47 | Mick SCHUMACHER | deu | Haas F1 Team | 1:21,939 |
19. | 6 | Nicholas LATIFI | can | Williams Racing | 1:22,293 |
20. | 9 | Nikita MAZEPIN | rus | Haas F1 Team | 1:24,224 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ