Mercedes tápe. Neví, jak vyřešit potíže se "slabší" zadní části svého vozu W12 + VIDEO

Petr Hlawiczka, 19. března 2021, 06:00 Google+

Mercedes přiznává, že stále nemá bezprostřední řešení problémů, které způsobují potíže se zadní části jejich nového monopostu. Ten se při testech choval zákeřně a během jízdy se nečekaně dostával do přetáčivého smyku.

Počet komentářů:  41 komentářů (Poslední 21.03. 19:05) Napište svůj názor
Valtteri Bottas během posledního dne testů v Bahrajnu

Valtteri Bottas během posledního dne testů v Bahrajnu | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

Kromě toho řešil během testování v Bahrajnu různé technické problémy - o úvodní dopoledne přišel například kvůli problému s převodovkou, po poledních přestávkách vyjížděl z garáže s hodinovým zpožděním. Hamilton skončil druhý den po smyku ve štěrku a jeho týmový kolega Valtteri Bottas si po celou dobu stěžoval na nestabilní záď.

Ani jeden z nich se nedokázal přiblížit rychlým časům Red Bullu - Hamilton ve svém nejlepším pokusu ztrácel přes sekundu, byť použil tu nejměkčí směs, kterou Pirelli přivezlo. A Stříbrné šípy ani den po testu netušily, jak svou slabinu rychle vyřešit.

"Bylo celkem jasné, že se auto špatně ovládá. Na druhou stranu je faktem, že vůz Red Bull byl velmi stabilní, zejména v posledním sektoru kola byl jako přibitý. To považuji za férové závěry z pozorování. Šlo to vidět z venčí a podle mě to odrážely i časy na kolo," uznává šéf strategií Mercedesu James Vowles.

"Je taky fér říct, že zatím jsme nenašli odpovědi, je teprve 24 hodin po testu. Máme k dispozici obrovské množství dat a před sebou dlouhou cestu k tomu, abychom se pokusili pochopit, co to způsobovalo," trápí Vowlese, jenž by chtěl se svým týmem získat osmý titul v řadě za sebou.

Podmínky v Sáchiru nebyly ideální: silný vítr a množství písku na dráze, jenže s tím se museli vypořádávat i jejich soupeři. A žádný z nich neměl až takové potíže se zadní části svého auta jako Mercedes.

"Vítr to ztěžoval. Když je za vozem, přicházíte o přítlak, protože to v podstatě snižuje rychlost vzduchu. V některých zatáčkách, kde jsme měli vítr v zádech, k tomu bylo auto náchylné. Pak se také pneumatiky celkem snadno na tom okruhu přehřívaly. A když se začnete smýkat, přicházíte o přilnavost a zhoršuje se to," shrnuje šéf traťových inženýrů Andrew Shovlin.

"Důležité je nicméně to, že jsme podobné trápení u našich soupeřů nepozorovali, takže se musíme hodně zaměřit na to, proč byla zadní část trochu slabší, jak ji udělat stabilnější a předvídatelnější. Práce na tom nyní probíhá," odhaluje Shovlin.

"Snad pro piloty už nebude tak obtížná, až dorazíme k závodnímu víkendu, protože se hodně na ty své časy nadřeli," uzavírá hlavní inženýr Mercedesu. Ten v Bahrajnu ještě v úterý po testech absolvoval natáčecí den, aby prověřil další novinky na voze. Přitom ovšem mohl ujet pouze 100 km na nezávodních pneumatikách.

Vytisknout

Diskuze: Mercedes tápe. Neví, jak vyřešit potíže se "slabší" zadní části svého vozu W12 + VIDEO

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 41, poslední 21.03.2021 19:05 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 41 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

George Russell s Mercedesem W13 v Maďarsku

Proč Mercedes nikdy neuvažoval o tom, že by okopíroval bočnice Ferrari nebo Red Bullu

Bývalý prezident Ferrari Luca di Montezemolo

Vasseur a další odmítají místo šéfa Ferrari, Montezemolo je situací znepokojený. Neměl Binotto raději zůstat?

Lance Stroll a Guanyu Zhou v závodě v Brazílii

F1 oznámila počet sprintů pro sezonu 2023. Bude jich víc než letos

Jeden ze starších motorů v muzeu Ferrari

Nový motor Ferrari bude bomba, slibují v Maranellu

Christian Horner s Mattiem Binottem před závodem v Monaku

"Moc mě to nepřekvapilo," reagoval Horner na konec Binotta u Ferrari

George Russell s Mercedesem W13 v Abú Zabí

Mercedes během sezóny zcela změnil koncept svého vozu, nikdo nic nepoznal

Patrick Tambay pózuje u vozu značky, na níž dosáhl svých dvou vítězství v F1

Odešel pilot, jehož provázely opakované návraty - Patrick Tambay

Kolize Verstappena s Hamiltonem v průběhu GP Brazílie

Marko má o největším soupeři Red Bullu v sezoně 2023 jasno

Závod v Číně

První změna v kalendáři. Na tradičním okruhu se nepojede ani v sezoně 2023

Alex Palou

Šampion série IndyCar získává místo u McLarenu

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

První test Leclerca s Ferrari ve Fioranu v roce 2021

Leclerc se vyjadřuje k ambicím Ferrari. Čeká letos boj o titul?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Marko má o největším soupeři Red Bullu v sezoně 2023 jasno

  2. "Moc mě to nepřekvapilo," reagoval Horner na konec Binotta u Ferrari

  3. První změna v kalendáři. Na tradičním okruhu se nepojede ani v sezoně 2023

  4. Odešel pilot, jehož provázely opakované návraty - Patrick Tambay

  5. Vasseur a další odmítají místo šéfa Ferrari, Montezemolo je situací znepokojený. Neměl Binotto raději zůstat?

  6. Nový motor Ferrari bude bomba, slibují v Maranellu

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud